וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ויינטרוב: "כבוד לייצג את המדינה, אני בהלם מעצמי"

הטניסאי הישראלי שוב היה הגיבור של נבחרת הדייויס כשהשווה ל-1:1 נגד בלגיה באנטוורפן: "אני בהלם מעצמי, אני לא רגיל לשחק על חימר". קפטן הנבחרת אייל רן: "משחק מדהים, חמש שעות של מלחמה. אמיר שוב נתן משחק גדול בדייויס"

איזה יום עבר אתמול (חמישי) על נבחרת הדייויס של ישראל. זה התחיל עם תבוסה של דודי סלע נגד סטיב דארסי והיקלעות לפיגור 1:0, אבל דווקא אז, כשנראה שהנבחרת נקלעת לצרות, הגיע אמיר ויינטרוב. שוב אמיר ויינטרוב. חמישה ימים לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-27, הישראלי שמדורג 184 בעולם שרד מותחן נגד רובן במלמנס (155 בעולם), גבר עליו בחמש מערכות והשווה את המפגש ל-1:1.

לפני שנה, בספטמבר 2012, ויינטרוב הוליך את ישראל ל-2:3 ביפן אחרי ניצחונות על גו סואדה ואיטו טאצומה. בשנים עברו הוא השיג ניצחונות גדולים גם על ייז'י יאנוביץ הפולני, מילוש ראוניץ' הקנדי ורוי משאדו הפורטוגלי - כולם בדרך לניצחונות חשובים של נבחרת הדייויס הישראלית. ללא ספק, ויינטרוב הפך בשנתיים האחרונות למנייה הבטוחה של ישראל במפעל. היום (15:00, ספורט 5) ינסו אנדי רם ויוני ארליך, שהיו גם הם מניות בטוחות בעבר, להמשיך במומנטום עבור הנבחרת במשחק הזוגות. באיגוד הטניס הישראלי הבהירו כי המשחק לא יגלוש ליום כיפור, ואם יהיה צורך יידחה ליום ראשון.

טניסאי ישראלי אמיר ויינטרוב. AP
לא נתן לחימר להפריע לו. ויינטרוב/AP

"זה כבוד לייצג את המדינה, זה משהו אחר. זה לא כמו כל שבוע לשחק במקום אחר בעולם ואף אחד לא יודע מה קורה איתך", אמר אמיר ויינטרוב ל"ערוץ הספורט" אחרי הניצחון על במלמנס, "אני מביא מעצמי יותר, יש הרגשה שכולם מאחורי. פה אני יודע שעוקבים אחרי וזה באמת מוציא ממני יותר".

ויינטרוב סיפר על הניצחון : "אני כל כך שמח. אין לי תחושה כרגע, כל הגוף שלי גמור אבל אי כל כך שמח שהצלחתי להביא את הנקודה, זה באמת חשוב כי אם היה 2:0 לא יודע אם היינו מצליחים. אני בהלם מעצמי כי אני לא רגיל לשחק על חימר. הפתעתי את עצמי כשהצלחתי לשחק חמש סטים על חימר - ושיחקתי טוב. עכשיו יש יומיים לנוח וזה מאוד משמח. אני מאוד מרוצה. יש מאחורי את הקבוצה המדהימה הזו - אני מסתכל עליהם ומקבל את האנרגיות".

על משחק הזוגות של אנדי רם ויוני ארליך היום (שישי, 15:00, ספורט5) אמר ויינטרוב: "על הנייר אנדי ויוני צריכים לקחת את הנקודה מחר. זה לא פשוט, הם שחקנים טובים ואני מקווה שנעשה את זה".

שחקן נבחרת הדייויס, אמיר ויינטרוב, עם קפטן הנבחרת, אייל רן. AP
הוכיח הרבה אופי. רן עם ויינטרוב/AP

קפטן הנבחרת, אייל רן, החמיא לויינטרוב ואמר ל"ערוץ הספורט": "זה היה משחק מדהים, חמש שעות של מלחמה. אמיר הוכיח הרבה מאוד אופי, נלחם ובכל מערכה הגיע לשובר שוויון. הוא שיחק טניס מצוין ושמר על הראש. זה עוד משחק גדול שלו בגביע דייויס וזה מחזיק אותנו טוב להתמודדות הזו. מגיעות לו כל המחמאות. עכשיו ההרגשה שלי לקראת המשך ההתמודדות מאוד חיובית. 1:1 אחרי היום הראשון זו תוצאה טובה בשבילנו".

רן הוסיף: "דודי ואמיר יודעים לשחק על חימר, אבל דודי נתקל ביריב מאוד חזק, שהיה מאוד קשה לחדור דרכו היום. היה לדודי יום קשה, אבל מצד שני הוא ניסה כל הזמן. יש ימים כאלה. אנחנו מסתפקים בניצחון ובמלחמה של אמיר כרגע. זה ייתן הרבה מאוד כוח לאנדי ויוני במשחק הזוגות מחר".

דודי סלע, האכזבה של יום המשחקים הראשון, אמר אמש: "לא היה לי קל, סטיב שיחק מצוין, הייתי צריך יותר לשחק לו על הגב יד ולא הצלחתי, שום דבר לא הלך ולא היה לי ביטחון בחבטות. על מגרש קשה היה לי אולי יותר קל לסיים את הנקודות, כאן הייתי חסר אונים ולא ידעתי איך לנצח הוא הגיע לכל כדור ולא נתן לי נקודות קלות בכלל".

אנדי רם עם יוני ארליך. קובי אליהו
קיבלו הרבה אנרגיות מהמשחק. רם וארליך/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully