וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ויינטרוב ניצח את במלמנס, 1:1 לישראל מול בלגיה

אחרי שדודי סלע הובס ללא תנאי על ידי סטיב דארסי בשלוש מערכות, אמיר ויינטרוב נאבק ברובן במלמנס במשך למעלה משלוש וחצי שעות וניצח 3:6, 6:2, 7:6, 6:7, 4:6 כדי לקבוע 1:1 בין ישראל לבלגיה. בשישי: משחק הזוגות

כמה שהתגעגענו לגביע דייויס: נבחרת ישראל פתחה הערב (חמישי) את הופעותיה מול בלגיה במאבק על ההישארות בבית העליון עם הפסד כואב. דודי סלע, המחבט הבכיר שלנו (85 בעולם), הובס 6:1, 6:2, 6:2 על ידי סטיב דארסי (165 בעולם) במשחק הראשון. הבלגי שהדהים בטורניר ווימבלדון האחרון את רפאל נדאל כבר בסיבוב הראשון הוקפץ להתמודדות בשל היעדרותו של המחבט הבכיר של בלגיה, דייויד גופין, אך הראה עליונות לכל אורך המשחק על החימר באנטוורפן, ולא התקשה לרגע בדרכו אל הניצחון הקליל.

גם אמיר ויינטרוב (184 בעולם) היה נראה בדרכו להפסד ופיגור 2:0 של הנבחרת כשראה את יריבו, רובן במלמנס (155 בעולם) עולה ליתרון מבטיח במערכה הרביעית. אלא שויינטרוב נתן קרב ענק, כפה מערכה חמישית ולקח גם אותה בדרך ל-3:6, 6:2, 7:6, 6:7, 4:6 והשווה את המפגש ל-1:1. מחר (שישי, 15:00, ספורט 5) ינסו אנדי רם ויוני ארליך להמשיך במומנטום ולהעלות את ישראל ליתרון כשייאבקו בקרב הזוגות מול סטיב דארסי ואוליבר רוחוס.

הטניסאי הישראלי דודי סלע. Yves Logghe, AP
לא כך רצינו לפתוח את המפגש. סלע/AP, Yves Logghe

סטיב דארסי - דודי סלע 6:1, 6:2, 6:2

מערכה ראשונה: 1:6 לדארסי

סלע נראה מאוד לא מדויק בפתיחה על משטח החימר הלא מוכר לו, נשבר כבר בשני משחקוני ההגשה הראשונים שלו ואפשר ליריבו לעלות ל-0:4 מהיר. במשחקון החמישי עלה סוף סוף סלע על לוח התוצאות, כשהצליח לשמור על ההגשות שלו וצימק ל-4:1. הישראלי המשיך את המומנטום והשיג אפשרות שבירה ראשונה במשחק במשחקון השישי, שנמשך זמן רב, אך בסיומו שמר דארסי על ההגשות ועלה ל-1:5. סלע המשיך להגיש רע מאוד, והבלגי ניצל זאת כדי להשיג שבירה שלישית במערכה, ולסגור את הסט הראשון עם 1:6 קליל.

מערכה שניה: 2:6 לדארסי

היכולת הרעה של סלע נמשכה, כאשר נשבר כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו ופיגר 3:0. הישראלי השיג שלוש אפשרויות שבירה במשחקון החמישי אך לא הצליח לנצל אף אחת מהן ודארסי עלה ל-1:4. הבלגי הוסיף שבירה נוספת במשחקון השמיני, ונעל את הסט השני על 2:6.

מערכה שלישית: 2:6 לדארסי

סלע המשיך את המסורת ונשבר גם במשחקון ההגשה הראשון שלו במערכה השלישית בדרך לפיגור 2:0. הבדלי הרמות היו ברורים גם במשחקונים הבאים, הישראלי המשיך לטעות ולהישבר, ודארסי עלה ל-0:4 קליל. במשחקון החמישי השיג סוף סוף סלע שבירה ראשונה במשחק, והצליח לצמק ל-4:2. מי שחלם על קאמבק התבדה במהירות, כשדארסי השיג, איך לא, שבירה על ההגשה של סלע במשחקון השמיני וניצח 2:6 בסט המכריע.

הטניסאי הבלגי סטיב דארסי. Yves Logghe, AP
לא כוחות. דארסי/AP, Yves Logghe

רובן במלמנס - אמיר ויינטרוב 6:3, 2:6, 6:7, 7:6, 6:4

מערכה ראשונה: 3:6 לויינטרוב

אחרי ששני השחקנים שמרו על הגשותיהם, השיג במלמנס שתי אפשרויות שבירה ראשונות במשחק, במשחקון השלישי, ניצל את השניה שבהן ועלה ל-1:2. ויינטרוב הגיב במהירות, שבר מיד עם משחקון מצוין משלו, ועלה בעצמו ל-2:3. הישראלי המשיך להציג טניס מאוד אגרסיבי ומדויק, ניצל את השגיאות הרבות של יריבו ועם שבירה במשחקון השמיני עלה ל-3:5, הגיש לניצחון, וסגר את הסט עם אייס מצוין בדרך ל-3:6 נאה מאוד.

מערכה שניה: 2:6 לבמלמנס

ויינטרוב נשבר לראשונה במשחק במשחקון הרביעי ונקלע לפיגור 4:1. במלמנס המשיך להציג עליונות והיה הרבה יותר מדויק מאשר במערכה הראשונה, מה שסייע לו לעלות ליתרון 2:5. הבלגי סיפק שבירה נוספת, הפעם במשחקון השמיני, וניצח את המערכה 2:6.

מערכה שלישית: 6:7 לבמלמנס

הישראלי פתח היטב והשיג שבירה מוקדמת, אך נשבר בחזרה וצנח לפיגור מוקדם של 2:1. במשחקון החמישי השיג ויינטרוב אפשרות שבירה נוספת אך הפעם לא הצליח לנצל אותה, ובמלמנס הוליך 2:3. במשחקונים הבאים שמרו השניים על ההגשות, ולוח התוצאות הראה 5:5. במשחקון ה-11 שוב קיבל ויינטרוב הזדמנות פז לשבור אך לא עמד בהגשות החזקות של יריבו, שעלה ל-5:6. ויינטרוב כפה שובר שוויון, אלא שחבטות חזקות של במלמנס הטיסו אותו ל-0:5 בטיי ברייק, בדרך ל-2:7 וניצחון גורלי במערכה.

מערכה רביעית: 6:7 לויינטרוב

ויינטרוב נשבר במשחקון השלישי אך מיד שבר בעצמו במשחקון הרביעי ואיזן ל-2:2. במשחקון החמישי הציל הישראלי חמש אפשרויות שבירה של יריבו ועלה ל-2:3. הבלגי המשיך להישאר קרוב ולא איפשר לויינטרוב לשבור בשנית, והשניים הלכו לשובר שיוויון. הישראלי איבד נקודה קריטית ואיפשר למיני שבירה, אבל מיד החזיר עם שתי נקודות נפלאות ואייס, עלה ליתרון 3:6, וניצח 4:7.

מערכה חמישית: 4:6 לויינטרוב

שני השחקנים נראו תשושים לפני פתיחת המערכה החמישית, וכצפוי, הנקודות לא הגיעו בקלות. במלמנס ניצל את ההגשות המצויינות שלו בכדי להקל על עצמו ושמר בקלות יחסית על המשחקונים שלו, בעוד ויינטרוב נאלץ לעבוד קצת יותר קשה. אלא שאז הגיע משחקון גדול של הישראלי שהצליח להכניע את יריבו, שבר ועלה ל-4:5, בדרך לניצחון 4:6 במערכה כולה ובמשחק. איזו הופעה הירואית.

טניסאי ישראלי אמיר ויינטרוב. AP
הופעה הירואית. ויינטרוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully