וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום החדש על אנצ'לוטי

12.9.2013 / 10:00

ג'רמי פרבה כמעט נחת בסכנין אבל הגיע לספרד, עכשיו הוא חתום עם ויאריאל על הקאמבק הכי מרגש בלה ליגה. מיכאל יוכין מתכונן לסוף השבוע עם הפספוס הגדול של ליגת העל, והקבוצה הכי מטורפת באירופה

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Denis Doyle, GettyImages
אפשר שהקאמבק יידחה במעט? אנצ'לוטי/GettyImages, Denis Doyle

ד"ש לערן קוליק (ויאריאל – ריאל מדריד, שבת, 23.00)

לפני ארבע שנים יצא ניסן יחזקאל, עוזר מאמן בני סכנין, לבלגיה כדי להחתים את החלוץ הצרפתי ג'רמי פרבה. העסקה נראתה קרובה, אך היא נפלה לבסוף בשל מה שדווח כ"פערים כספיים בלתי ניתנים לגישור". בזמן שחלף מאז, התקדם יחזקאל למשרת מאמן הפועל פתח תקוה, בעוד פרבה יפגוש בשבת את ריאל מדריד.

הקריירה של פרבה היא דוגמה קלאסית לכך שמועדוני הפאר צריכים לשלוח סקאוטים למשחקים של קבוצות זוטרות, ולא רק כדי לחפש כישרונות בני 17. אחרי הכל, הצרפתי לא השתייך לשום אקדמיה, לא ראה את עתידו המקצועי בכדורגל, והחל לשחק בקבוצת חובבים רק אחרי שהשלים את לימודיו בבית הספר. התקדמות איטית הביאה אותו לפריצה מסוימת במדי במדי טוביזה הזעירה בגיל 24. הוא כבש במדיה 13 פעמים, גם אם זה לא מנע ממנה ירידה לליגה הבלגית השנייה. המאזן הזה אמור היה אולי למשוך תשומת לב של קבוצות מעט גדולות יותר, ויש משהו תמוה בעובדה כי רק סכנין התעניינה אז בהחתמתו של הסקורר. בדיעבד, ביטול ההגעה לישראל בהחלט שיחק לטובתו של פרבה.

הצרפתי שב לכותרות העיתונים בבלגיה ב-2011, כאשר חתם בשורות מונס, עזר לה לעלות לליגה הבכירה והפציץ 40 שערים ב-40 משחקים בשנה הקלנדרית. את העונה בליגה הבכירה הוא סיים כמלך השערים, ותוך שנתיים הפך לגדול הכובשים בתולדות המועדון הצנוע. "אני שומר על קור רוח מול השער, ולכן אחוז ניצול ההזדמנויות שלי גבוה", סיפר אז פרבה על סוד הצלחתו, "אני לא מהיר מספיק, ואני מודע לכך. בצעירותי הערצתי את פאולטה הפורטוגלי ששיחק בפריז סן ז'רמן ובבורדו. הוא לא היה שחקן על, אבל תמיד קטלני בתוך הרחבה".

הפריבילגיה הלא שגרתית שמסי דורש ממאמן ברצלונה

פרגוסון חושף: כך השתלטתי על מנצ'סטר יונייטד

אנגליה: מחירי הכרטיסים יורדים, ארסנל עדיין הכי יקרה

ז'רמי פרבה, ויאריאל. David Ramos, GettyImages
ניסן יחזקאל בשוק. פרבה/GettyImages, David Ramos

מחליפו של רוסי

פרבה המשיך לקרוע רשתות בבלגיה בממוצעים שמתקרבים לשער למשחק, אך ביצועיו זכו להתעלמות עד שבאה ויאריאל. בינואר השנה חיפשה הצוללת הצהובה, שחשקה לשוב לליגה הספרדית הראשונה אחרי הירידה הסנסציונית, חלוץ שימלא את החורים שנותרו בסגל. ג'וזפה רוסי האיטלקי, שהחלים מפציעה ארוכה בברכו, נמכר לפיורנטינה, ובמקביל עזב את המועדון פרננדו קבנאגי הארגנטיני ששוב נכשל באירופה והעדיף לנדוד למקסיקו. היא החליטה להמר על פרבה, שחתם תחילה בהשאלה. התוצאה הייתה נהדרת לכל הדעות – 11 שערים ב-18 משחקים סייעו לקבוצה מפרברי ולנסיה לשוב למקומה הטבעי.

המסקנה הייתה ברורה, וכרטיסו נרכש באופן מלא. פחות מ-1.5 מיליון יורו עשו את דרכם לחשבון הבנק של מונס, והסקורר הצרפתי היה מאושר לחתום על חוזה לשלוש שנים. בגיל 28, הוא הגיע סוף כל סוף לפסגת שאיפותיו. "אני מצפה לכבוש שערים רבים גם בליגה הספרדית הבכירה", הכריז פרבה ללא רגשי נחיתות, "התאקלמתי פה מהר, האוהדים הרעיפו עלי אהבה, משפחתי מאושרת. עכשיו רק צריך להשיג תוצאות". כאשר נשאל לגבי המאבק על המקום בהרכב, עם החתמתו של הכוכב המקסיקני ג'ובאני דוס סנטוס, השיב הצרפתי שהוא לא מודאג.

ואולם, מקומו על הדשא באמת לא מובטח כעת. דוס סנטוס הוא הכוכב הגדול של הקבוצה, ולצדו מספק קבלות הניגרי אוצ'ה. במשחק מול אלמריה במחזור הראשון צפה פרבה מהספסל, בשני נגד ויאדוליד הוא שותף כמחליף ובישל מיד את שער הניצחון. במחזור האחרון המאמן מרסלינו כבר נתן לו לפתוח, ופרבה השיב מיד עם כיבוש מצוין מזווית קשה, שסלל את הדרך ל-0:3 חלק על אוססונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קארים בנזמה, שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
רואה איך היורשים תופסים לו את המקום, גם בנבחרת. בנזמה/רויטרס

בעקבותיו של סבידאן?

יהיה מעניין לראות אם מרסלינו יעז לפתוח ביום ראשון מול ריאל עם שלושה שחקני התקפה מובהקים. אם יעלה בהרכב, תהיה לפרבה הזדמנות לככב על הדשא לצד קרים בנזמה, צרפתי הרבה יותר צעיר, מפורסם, מתוקשר ויקר ממנו. אלא שלאוהדים במולדתו נמאס מזמן מהבצורת של בנזמה במדים הלאומיים, אשר נמשכת כבר יותר משנה. כדאי לדידייה דשאן לצפות במשחק המרכזי בספרד בסוף השבוע. אולי, אם ינצח פרבה בקרב הישיר את יריבו, יתחילו עיתונאים מסוימים בצרפת להתעניין בו.

כאשר נשאל על אפשרות תיאורטית מסוג זה לפני שנה, השיב פרבה נחרצות: "אף פעם לא חשבתי על זימון לנבחרת. זה פשוט לא עבר בראשי, פשוט כי זה לחלוטין לא רלוונטי". מצד שני, בצרפת זוכרים היטב את המקרה המרגש של סטיב סבידאן, פועל זבל שהתקדם לאטו וזכה לבסוף ללבוש את החולצה הכחולה בפעם הראשונה, והיחידה, בגיל 30 – ממש לפני שבעיות בריאותיות שאותרו בלבו אילצו אותו לפרוש. אם סבידאן יכול, אולי גם פרבה יכול.

האם הצוללת הצהובה באמת מסוגלת להמשיך בפתיחת העונה המזהירה על חשבון לוס בלאנקוס? לא מדובר במדע בדיוני. העולה החדשה ניצחה בכל משחקיה עד כה, והיא מתחילה לשכוח את סיוט הירידה. הרי בעשור האחרון הייתה ויאריאל לקבוצת צמרת לכל דבר, העפילה באופן קבוע לליגת האלופות, ואפילו עלתה לחצי הגמר ב-2006. הפיאסקו במאי 2012 היווה תקלה, ובמועדון באמת התייחסו אליו כך, למרות הקיצוצים הכלכליים שנדרשו.

ההלם היה גדול, וכוכבים לא מעטים בחרו לעזוב כדי לשמור על הקריירה, ביניהם השוער דייגו לופס, שעבר לסביליה וכעבור חצי שנה שב לריאל לבקשתו של ז'וזה מוריניו. לא יהיה מוגזם להניח כי מצבו של איקר קסיאס היה כיום טוב יותר, אילולא הייתה ויאריאל יורדת לפני שנה.

איקצ'וקוו אוצ'ה, ויאריאל. Manuel Queimadelos Alonso, GettyImages
רואה לבן, ונדלק. אוצ'ה/GettyImages, Manuel Queimadelos Alonso

האיש שאוהב להתעלל בריאל

לנסיבות אלה נוספה טרגדיה קשה כאשר המאמן מנולו פרסיאדו מת מהתקף לב פחות מיממה אחרי שמונה בקיץ 2012. חוליו ולאסקס, שקודם במקומו מקבוצת המילואים, גילה כי המשימה גדולה עליו, ובינואר הוא פוטר כאשר ויאריאל דורגה שביעית. מרסלינו, שהוזעק במקומו, הובס במשחקו הראשון 5:0 בידי ריאל מדריד ב', המכונה קאסטייה, לזכותה כבשו בין היתר אלבארו מוראטה וחסה. מאז, הפסידה ויאריאל בהדרכתו פעם אחת בלבד, ונגד הקבוצה הבכירה של המועדון מהבירה הוא בהחלט יכול לסגור סוג של מעגל. זיכרונות טובים מהמשחקים מול ריאל ממש לא חסרים לו.

אוהדי ריאל רבים זוכרים בוודאי עד היום את ההשפלה שספגה קבוצתם בדצמבר 2006, בעונת האליפות של פאביו קאפלו, כאשר הואלבה הקטנה הגיעה לסנטיאגו ברנבאו וניצחה 0:3. מרסלינו היה אז מאמן הואלבה האלמוני שעשה לעצמו שם נהדר, ואוצ'ה, חלוץ שהוא מעריך במיוחד, הבקיע את השער השני בסלאלום עוצר נשימה שגרם לשדר הספרדי לצאת מכליו. גם בסיבוב השני באותה עונה מצא אוצ'ה את הרשת מול ריאל וקבע 2:2 זמני בדקה ה-86 לפני שרוברטו קרלוס העניק למדרידאים ניצחון והציל את תקוות האליפות.

בהמשך הקריירה, הצטרף אוצ'ה לחטאפה, והבקיע פעמיים נוספות מול ריאל. בשני המקרים זה הסתיים בנצחונות של האנדרדוג, כולל 0:1 בברנבאו שהושג בנסיבות ביזאריות – שחקני ריאל התווכחו עם השופט על פסילת השער שלהם ופספסו את יציאת שחקני חטאפה למתפרצת קטלנית. תוסיפו לזה את הבישול של אוצ'ה במדי סראגוסה שהשיגה 2:3 בברנבאו לפני שנתיים, ותקבלו חלוץ שאוהב מאוד לעשות צרות לריאל. למעשה, אין בליגה הספרדית קבוצה מולה הבקיע הניגרי יותר שערים מאשר נגד לוס בלאנקוס.

בקיצור, לא משנה אם מרסלינו יעלה בהרכב עם פרבה, עם אוצ'ה, או עם שניהם. בכל מקרה זה יהיה פיקנטי, והצוללת הצהובה נרגשת לחזור, אחרי עונה בגלות, לאור הזרקורים.

איסלה חסר (אינטר - יובנטוס, שבת, 19.00)

מאוריסיו איסלה הוא אחד הסיפורים העצובים ביותר של הכדורגל האירופי בשנה האחרונה. שחקן הכלבו הצ'יליאני הנהדר, שהפך באודינזה לאחד הכוכבים הגדולים של הליגה האיטלקית, הגיע בקיץ 2012 ליובנטוס בצוותא עם קוואדוו אסמואה על תקן חיזוק משמעותי ביותר. בעוד שחקן האגף הגנאי תפס מקום קבוע בהרכב, פציעה מנעה מאיסלה התאקלמות מהירה, ומאז הוא מתייבש על הספסל. גם העונה אין לו הרבה תקוות – סטפן ליכטשטיינר ממשיך להצטיין בעמדתו הטבעית ביותר של איסלה באגף הימני. לך תדיח את ארטורו וידאל ופול פוגבה מהקישור המרכזי. זו נראית משימה בלתי אפשרית, ולכן מעבר לאינטר שהתבשל במשך כל הקיץ נראה פתרון אידיאלי כדי לא להרוס לאיסלה בן ה-25 קריירה מבטיחה ביותר. זה לא יצא לפועל, ובדרבי של איטליה חסרונו הצפוי יבלוט בשורות שתי הקבוצות גם יחד. במדי הנבחרת הוא היה מצוין השבוע נגד ספרד, ולנו נותר להתרפק על זיכרונות השער האחרון שלו בליגה האיטלקית, בדצמבר 2011, בסן סירו מול אינטר. זה היה שער ניצחון.

מאוריסיו איסלה, אודינזה, מעל דניאלה דה רוסי, רומא. AP
חסרונו יבלוט בשורות שתי הקבוצות גם יחד. איסלה/AP

בכלל לא זוולה (איאקס - זוולה, שבת, 19.45)

רון יאנס פוטר בתחילת העונה שעברה מסטנדרד ליאז', ולא באשמתו. ההולנדי נפל קורבן לסכסוך מתמשך בין הבעלים רולאן דושאטלה לאוהדים, ונזרק על תקן שעיר לעזאזל. איכויותיו כמאמן מבריק שיודע למצות פוטנציאל של שחקנים צעירים ודוגל בכדורגל התקפי סוחף מעולם לא הועמדו בספק. היום הוא מוכיח את עצמו שוב, על הקווים של זוולה האלמונית, שפתחה את העונה עם ניצחון על פיינורד, כבשה 13 שערים בחמישה משחקים, ומגיעה לאמסטרדם ארנה כמובילה הגאה ביתרון חמש נקודות על האלופה. זה לא יחזיק מעמד, במיוחד לאור מכירתו של הכוכב הצעיר יונס מוחטר לטוונטה, אבל אפשר ליהנות כל עוד ההצגה נמשכת.

טקאשי אוסאמי מנשק את הסמל של הופנהיים. GettyImages
24 גולים בארבעה משחקים. הופנהיים/GettyImages

רוצים שערים? (הופנהיים - מנשנגלדבאך, ראשון, 16.30)

נכון לעכשיו, הופנהיים של המאמן מרקוס גיסדול היא הקבוצה המטורפת באירופה, עם ההתקפה הטובה ביותר וההגנה החדירה ביותר בבונדסליגה גם יחד. 24 שערים הובקעו במשחקיה בארבעה המחזורים הראשונים – ממוצע נאה של שישה כיבושים למשחק. גלדבאך שנייה בגרמניה בסטטיסטיקה זו, עם 18 שערים במצטבר במשחקיה. לשם השוואה, במשחקים של באיירן הובקעו עד כה תשעה שערים בלבד. בקיצור, אם אתם רוצים לראות גולים, את המפגש הזה לא כדאי לפספס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully