וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון: "לא הרשיתי לאיש להיות יותר חזק ממני"

אלכס פרגוסון חשף מעט מפילוסופיית הניהול שלו במנצ'סטר יונייטד: ”אם יש שחקנים שמשפיעים על הסגל, עליך לחתוך אותם, גם אם הם הטובים בעולם”

מהו סוד ההצלחה של אלכס פרגוסון? בתקשורת האנגלית פורסמו אמש (שני) חלקים מהרצאה שנשא סר אלכס ב-2011 בפני פרופסורים מאוניברסיטת הרווארד על פילוסופיית הניהול שלו, אשר שימשה הכנה לסדרת הרצאות שנשא בבוסטון בשנת 2012 לסטודנטים של אותם פרופסורים. לפי מאמנה לשעבר של מנצ'סטר יונייטד, שפרש מאימון במאי 2013, לאישיות של המאמן חלק מכריע בהצלחה של קבוצת ספורט.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ההצלחה תלויה באישיות המאמן. פרגוסון/רויטרס

"לפני שבאתי ליונייטד אמרתי לעצמי שאני לא ארשה לאיש להיות יותר חזק ממני. האישיות שלי צריכה להיות גדולה משלהם, זה היה הכרחי", אמר פרגוסון. הקלישאה האומרת שאין שחקן הגדול מהמועדון מתשנה במקרה של הסקוטי, שסבור שאין שחקן שגדול מהמאמן. "יש מצבים בהם אתה שואל את עצמך אם יש שחקנים מסוימים שמשפיעים על חדר ההלבשה, האם הם משפיעים על השליטה שלך בשחקנים ובצוות. אם הם משפיעים - עליך לחתוך את חבל הטבור, אין דרך אחרת, ולא משנה אם השחקן הוא הכי טוב בעולם".

בתקופה ההיא יחסיהם של פרגוסון ו-ויין רוני עלו על שרטון. באוקטובר 2010 פרגוסון חשף את העובדה שרוני מבקש לעזוב את יונייטד, ובהמשך החלוץ האנגלי הוחלף לא פעם במהלך משחקים, וביקש לשחק בעמדות שונות מאלה שפרגוסון הציב אותו. גם אחרי משחק הבית האחרון שלו עם יונייטד, העונה, אמר פרגוסון שרוני רוצה לעזוב את הקבוצה, והקיץ סאגת מעברו האפשרי לצ'לסי או ארסנל פרנסה היטב את התקשורת האנגלית.

אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד (ימין) עם ווין רוני. רויטרס
לא ללכת לישון עם ספקות, לפעול במהירות ונחישות. פרגוסון עם רוני/רויטרס

דוגמה נוספת שפרגוסון התייחס אליה באותה שיחה עם הפרופסורים מהרווארד היא הפרידה מרוי קין, קפטן הקבוצה שעזב בפתאומיות ומתוך הסכמה הדדית בנובמבר 2005, אחרי 12 שנה במועדון.

"פעלתי במהירות כשראיתי שחקן שמשפיע בצורה שלילית", אמר פרגי. "יש שיאמרו שפעלתי באימפולסיביות, אבל אני חושב שזה היה קריטי, הייתי נחוש בדעתי ופעלתי במהירות. למה אני צריך ללכת למיטה עם ספקות? זה לא קשור לרצון להוכיח את כוחי, מה שחשוב זה להפגין שליטה וסמכות כשמתעוררות בעיות". ב"דיילי מייל" ציינו כי דבריו של פרגוסון מזכירים גם את דרך הטיפול שלו בדייויד בקהאם, כשיחסיהם של השניים עלו על שרטון והובילו לעזיבת כוכב יונייטד לריאל מדריד בשנת 2003.

דייויד בקהאם אלכס פרגוסון מנצ'סטר יונייטד 2002. GettyImages
להפגין שליטה וסמכות. פרגוסון עם בקהאם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully