וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת האיגוד הרוסי: "אני בעד להחזיר את דייויד בלאט"

אחרי הפיאסקו ביורובאסקט, רוסיה חולמת להחזיר את הישראלי לתפקיד המאמן: "נירגע לכמה ימים, ננתח ואז נקבל החלטות"

פחות משנה חלפה מאז דייויד בלאט עזב את תפקידו כמאמן נבחרת רוסיה, והגעגועים אליו כבר עזים. נבחרת רוסיה סיימה את היורובאסקט במפח נפש עם הדחה מוקדמת ומביכה כבר בשלב הבתים, וכעת יש מי שדורש להשיב את הישראלי.

נשיאת איגוד הכדורסל יוליה אניקיבה העניקה היום (רביעי) ראיון ל"ספורט אקספרס" הרוסי, בו הודתה כי תשקול להציע לבלאט שוב את משרת המאמן. "אם הייתי עומדת בראש האיגוד כשהוא עזב, הייתי עושה הכל כדי למנוע את זה. אם הייתי רוצה להחזיר אותו עכשיו? ברור. זה כמו לשאול אותי אם הייתי רוצה שג'יי אר הולדן יחזור לשחק בנבחרת", אמרה הנשיאה.

החלום באיגוד: בלאט מאמן, המציאות: בירנבוים או אדלשטיין

דיוויד בלאט, מאמן נבחרת רוסיה בכדורסל. Christian Petersen, GettyImages
ייקרא שוב לדגל? בלאט נפרד מרוסיה בסיבוב הקודם/GettyImages, Christian Petersen

יש לציין כי המאמן הנוכחי ואסילי קראסב עדיין מחזיק בחוזה בנבחרת, ובימים הקרובים עשויה רוסיה להודיע על המשך דרכו לאור הפיאסקו ביורובאסקט. זה לא מפריע לאניקיבה לחלום על בלאט. "קודם כל, נצטרך כמה ימים כדי להירגע ממה שקרה ביורובאסקט. אחרי זה נשב, ננתח את הדברים ונקבל החלטות לגבי העתיד. בכל מקרה שלא יהיה, אהיה בעד להחזיר את בלאט, למרות שזה לא תלוי רק בי. קודם כל, יש להתייעץ על כך עם הצוות המקצועי".

מאז עזב בלאט את משרתו ברוסיה חווה האיגוד הרוסי תמורות ותהפוכות. אניקיבה נבחרה לנשיאת האיגוד ולאחר מכן מונה היווני פוטיס קציקאריס למאמן, אולם כחודש לפתיחת היורובאסקט התפטר בנסיבות מסתוריות. קראסב קיבל על עצמו את התפקיד, אך הרוסים ספגו ארבעה הפסדים בשלב הבתים והודחו במפתיע. את הניצחון היחיד השיגו על נבחרת טורקיה במחזור הנעילה של שלב הבתים, במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד.

בנוסף לדיווחים המגיעים מרוסיה, בלאט אף הוזכר כמועמד לרשת את אריק שיבק כמאמן נבחרת ישראל, אך הצפי הוא שאיגוד הכדורסל המקומי לא יוכל לשאת בעלויות הגבוהות הכרוכות בהעסקתו.

כזכור, בלאט אימן קרוב לשבע שנים את נבחרת רוסיה והוביל אותה להצלחות גדולות. בין היתר זכה עימה במדליית הזהב ביורובאסקט 2007, במדליית הארד ביורובאסקט 2009 ובסופו של דבר גם במדליית ארד אולימפית בלונדון 2012.

שחקן נבחרת רוסיה אלכסי שווד מול שחקן נבחרת טורקיה בירקן באטוק. AP
לא יסבלו את כישלון כמו ביורובאסקט. שבד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully