וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום באיגוד: בלאט מאמן, המציאות: בירנבוים או אדלשטיין

אריק שיבק צפוי לעזוב את תפקידו: "תפקיד המאמן הוא לא לכל החיים". מאמן מכבי ת"א יקר מדי לאיגוד, כך גם פיני גרשון. המאמנים הותיקים עשויים להוביל נבחרת מעבר

צילום: אור שקדי. עריכה: מיכאל ברגמן

נבחרת ישראל הודחה הערב (שני) מאליפות אירופה 2013 לאחר שהפסידה לנבחרת גרמניה 80:76 במשחק האחרון בשלב הבתים הראשון. המשחק היה ככל הנראה האחרון של המאמן אריק שיבק, שמסיים את חוזהו באיגוד הכדורסל כמאמן הנבחרת, כשההערכות בקרב אנשי האיגוד ובקרב מקורביו של שיבק הן שהמאמן לא ימשיך. לעומת זאת, שיבק ימשיך לפחות שנה נוספת כמנהל האגף המקצועי באיגוד הכדורסל, תפקיד אותו הוא מאייש החל מהקיץ שעבר, וככל הנראה אם יחזור לאמן קבוצה יהיה זה רק בעונת 2014/15.

"אריק הוא גבר, לא יוציא מילה אחת רעה על השחקנים שלו, אבל אין ספק שהם אכזבו אותו", אמר אחד ממקורביו הערב, "זה טיפוסי לנבחרת ישראל לבוא אחרי ניצחון גדול ולהיות עם הראש בעננים. אריק ידע שהמשחק הזה הוא מסוכן אבל זה חומר השחקנים שהיה לו. אין ספק שהכוכבים של הנבחרת, עומרי כספי, ליאור אליהו, יוגב אוחיון ויותם הלפרין לא נתנו את מה שמצפים מהם".

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. AP
"אריק הוא גבר, לא יוציא מילה אחת רעה על השחקנים שלו, אבל אין ספק שהם אכזבו אותו". שיבק/AP

שיבק עצמו היה נשמע לא בטוח לגבי המשך דרכו: "אני לא חושב שמאמן נבחרת ישראל זה תפקיד לכל החיים, אני כבר ארבע שנים מאמן את נבחרת ישראל עם רקורד מאוד מכובד, החוזה שלי כמאמן נבחרת ישראל מסתיים ואמרתי גם לפני האליפות, תיגמר האליפות, תהיה אליפות טובה או רעה, נחזור הביתה נעשה את החושבים. אדבר עם מי שצריך לדבר ונקבל החלטות. אין צורך לקבל אותן עכשיו כי הפעילות של הנבחרת היא רק בקיץ הבא. כולם צריכים להסיק מסקנות מקצועיות לגבי נבחרת ישראל ואחרי זה נחליט".

הבלגן ששורר באיגוד הכדורסל יקשה על הנהלת האיגוד והעומד בראשה דני חלוץ למנות מאמן בהקדם. בכירים באיגוד צפויים בימים הקרובים להפעיל לחצים על מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לאמן את הנבחרת, בעקבות העבודה הנהדרת שעשה עם נבחרת רוסיה, אך ההערכות הן כי בשל היכולות הכלכליות של האיגוד, נראה כי המאמן לא יקח את העבודה. ההערכות דומות גם לגבי אפשרות שפיני גרשון יאמן את הנבחרת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. ברני ארדוב
"בלאט הרוויח ברוסיה סכום ביורו שבאיגוד הכדורסל לא יכולים להציע בשקלים"/ברני ארדוב

"דיוויד בלאט הרוויח ברוסיה סכום ביורו שבאיגוד הכדורסל לא יכולים להציע בשקלים, אפילו לא חצי מזה", אמר אחד הבכירים השבוע, "אין ספק שהוא המאמן הטוב ביותר היום בארץ, אבל צריך להבין משהו, נבחרת ישראל הולכת לתהליך ארוך כשכבר בשנה הבאה לא מעט שחקנים צעירים יקבלו את המושכות בנבחרת. דיוויד בלאט לא יאמן נבחרת של ילדים, או שיש בה שישה שחקנים פחות טובים, לא בנוי לאמן נבחרת מעבר".

שלושה שמות ריאליים עלו גם בימים האחרונים כאפשרות להחליף את שיבק - אפי בירנבוים, ארז אדלשטיין ודן שמיר. הראשון - היה אמור לאמן את הנבחרת, מוערך מאוד על ידי הגוורדיה הותיקה באיגוד, וההערכה היא שיוכל להצליח להוביל נבחרת של שחקנים צעירים יותר. אדלשטיין כבר הצליח עם הדור הצעיר, כשאימן את הנבחרת האולימפית בצורה מוצלחת, וגם כן נהג לקדם צעירים בשנים האחרונות בהפועל תל אביב. בשמיר רואים באיגוד כמאמן העתיד, אך לא ידוע האם הוא בנוי לעמוד בתפקיד כבר עכשיו.

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין חוגג עם בר טימור. ברני ארדוב
כבר הצליח עם הדור הצעיר כשאימן את הנבחרת האולימפית. אדלשטיין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully