וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומאס באך נבחר לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי

הגרמני בן ה-59, בעבר מדליסט זהב בסיף במונטריאול 76', יחליף את ז'אק רוג: "עמדתי באתגרים רבים ואני בטוח בהתאמתי"

הוועד האולימפי הבינלאומי בחר היום (שלישי) בתומאס באך לנשיאו, והוא יחליף בתפקיד את ז'אק רוג. הוועד האולימפי הוא הגוף הממונה על התנועה האולימפית ובחסותו מתקיימים המשחקים האולימפיים. הוועד מורכב כיום מ-115 חברים. באך הוא הנשיא התשיעי בלבד ב-119 שנות קיומו של הוועד האולימפי. שישה התמודדו על התפקיד ובאך נבחר בסיבוב השני של ההצבעת,, כשקיבל רוב של 49 מתוך 93 הצבעות הצירים בכינוס.

באך, גרמני בן 59, היה ספורטאי בעברו וזכה במדליית זהב בסיף באולימפיאדת מונטריאול 1976. באך, שיהפוך לאלוף האאולימפי הראשון שמתמנה לתפקיד, שימש בעבר בכיר בחברת אדידס, והצטרף לוועד האולימפי הבינלאומי ב-1991. "אחרי שנים רבות בוועד האולימפי ועמידה באתגרים רבים, אני יכול להרגיש בטוח במידת התאמתי, אבל כשנכנסים לתפקיד חדש מתחילים הכול מחדש", אמר באך לאחר היבחרו. "אני רוצה להוביל את הוועד האולימפי הבינלאומי לפי המוטו שלי: אחדות וגיוון. אני רוצה להיות הנשיא של כולם, הדלת שלי, האוזניים שלי והלב שלי פתוחים בפניכם".

תומאס באך, יושב ראש הוועד האולימפי. Alexander Hassenstein, GettyImages
הנשיא התשיעי בלבד ב-119 שנות קיומו של הוועד האולימפי. באך/GettyImages, Alexander Hassenstein

רוג, שיפנה את מקומו, היה נשיאה השמיני של הוועד האולימפי לדורותיו, וכיהן בתפקיד 12 שנה. הוא נולד בעיר גנט שבבלגיה, והתחרה בשיט בסוף שנות ה-60 עד אמצע שנות ה-70. כמו כן, שיחק רוגבי בנבחרת הרוגבי הבלגית. הוא החל את דרכו המקצועית כנשיא הוועד האולימפי הבלגי בסוף שנות ה-80, ולאט לאט סלל את דרכו מעלה בהיררכיה. בין השנים 1989 ו-2001 כיהן כנשיא הוועדים האולימפיים האירופיים.

לא פחות משישה מועמדים התמודדו על תפקיד הנחשק והיוקרתי. השם הבולט ביותר ברשימה הוא הקופץ במוט לשעבר - סרגיי בובקה האוקראיני - שנחשב לאחד מהספורטאים המעוטרים אי פעם. באך, שכיהן כסגנו של רוג, נבחרת לבסוף לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully