וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "הוא היה עדיף, לי היה יתרון בניסיון"

המדורג 1 הסביר כיצד שרד את המותחן מול ואוורינקה, שסיכם: "יש סיבה שהוא מספר 1". נדאל: "זה חלום להיות כאן בגמר"

לילה נהדר של טניס עבר עלינו, ובסיומו קיבלנו את הגמר לו חיכינו בין נובאק דג'וקוביץ' לרפאל נדאל. המדורג ראשון עשה זאת אחרי יותר מארבע שעות בסיומן עצר את הדהירה המופלאה של סטניסלאס ואוורינקה עם 6:2, 6:7, 6:3, 3:6, 4:6, בעוד שהמדורג שני נזקק לפחות משעתיים וחצי כדי להביס את רישאר גאסקה 4:6, 6:7, 2:6.

דג'וקוביץ' אומנם סיים את חצי הגמר מותש לגמרי, אבל הוא יזכה ליום מנוחה לפני הגמר שייערך ביום שני בערב שעון ישראל, ולמרות שנדאל עבד הרבה פחות קשה ממנו הלילה, לאורך הטורניר כולו הוא בילה זמן רב יותר על המגרש - 12 שעות ו-59 דקות בשישה משחקים, לעומת 12 שעות ו-55 דקות של הסרבי.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Mike Stobe, GettyImages
"פשוט ניסיתי להחזיק מעמד". נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, Mike Stobe

אחרי שני ניצחונות דרמטיים בחמש מערכות על רוג'ר פדרר בחצאי הגמר בפלשינג מדו, נגרר דג'וקוביץ' למותחן מול שוויצרי נוסף, ונדרש למאמץ עצום כדי לחלץ ניצחון. "ואוורינקה היה השחקן הטוב יותר במשך רוב המשחק", הודה סרבי. "הוא היה אגרסיבי ושיחק טניס עדיף, ופשוט ניסיתי להחזיק מעמד ולשמור על קשיחות מנטלית".

"באמת האמנתי שככל שהמשחק יתקדם יהיה לי יתרון פיזי עליו", המשיך דג'וקוביץ'. "האמנתי לאורך כל הדרך שאני יכול לנצח, ובנוסף העובדה שהייתי במעמדים כאלה בעבר נתנה לי עוד ביטחון מנטלי".

ואוורינקה המאוכזב אמר: "בסיום המערכה השלישית התחלתי להרגיש את הרגל הימין שלי, ובאותו רגע ידעתי שהולך להיגמר לי הדלק אם זה יהיה משחק ארוך. כשפגשתי אותו באוסטרליה הייתי צריך להתעלות כדי להשתוות אליו, והפעם הרגשתי שכשעדיין הייתי כשיר, שלטתי במשחק. אני חושב ששיחקתי טוב יותר ממנו, ועשיתי יותר דברים ממנו, אבל יש סיבה שהוא מדורג ראשון בעולם".

סטניסלאס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. Chris Trotman, GettyImages
"שיחקתי יותר טוב ממנו". סטניסלאס ואוורינקה/GettyImages, Chris Trotman

נדאל, לעומת זאת, לא התמודד עם קשיים דומים, ולמרות שנשבר לראשונה בטורניר, הוא שלט לכל אורך המשחק מול גאסקה בדרך להופעה שלישית בגמר אליפות ארצות הברית, אחרי הזכייה ב-2010, ההפסד בגמר לדג'וקוביץ' ב-2011 והחמצת הטורניר בשל פציעה אשתקד.

"אחרי שבשנה שעברה לא הייתה לי הזדמנות לשחק כאן, להגיע עכשיו לגמר זה חלום עבורי", אמר נדאל. "אלו היו שבועיים מדהימים. נובאק הוא אלוף גדול ויהיה קשה מולו, אבל אני מקווה להיות מוכן לגמר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Elsa, GettyImages
"נובאק הוא אלוף גדול ויהיה לי קשה מולו". רפאל נדאל/GettyImages, Elsa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully