וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום משחק ענק: דג’וקוביץ’ בגמר בארה”ב מול נדאל

הסרבי ניצח את ואוורינקה בחמש מערכות מתישות 6:2, 6:7, 6:3, 3:6, 4:6, ויפגוש את הספרדי שהביס 4:6, 6:7, 2:6 את גאסקה

אחרי שבטורניר הנשים באליפות ארצות הברית קיבלנו מפגש גדול בין שתי המדורגות הבכירות, גם טורניר הגברים זימן לנו הלילה (בין שבת לראשון) את הקרב הכי גדול בנמצא. אחרי שנובאק דג'וקוביץ' שרד מותחן אדיר ואחרי למעלה מארבע שעות ניצח בחמש מערכות את סטניסלס ואוורינקה השוויצרי, כולל משחקון אחד מיוחד מאוד, שארך לא פחות מ-21 דקות, רפאל נדאל רשם יום עבודה קצר בהרבה והצטרף לסרבי בגמר, שייערך ביום שני בערב שעון ישראל.

הערב: עוד גמר מרתק ביריבות המתפתחת בין סרינה לאזרנקה

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Mike Stobe, GettyImages
איזו דרמה. דג'וקוביץ'/GettyImages, Mike Stobe

נובאק דג'וקוביץ' - סטניסלס ואוורינקה 6:2, 6:7, 6:3, 3:6, 4:6

נולה, שהפסיד בגמר בשנה שעברה, איבד רק מערכה אחת בטורניר והוא פוגש את השוויצרי המוצלח יותר כיום, שהעיף את האלוף היוצא אנדי מארי עם תצוגת תכלית אדירה ברבע הגמר. המפגש בין שני הטניסאים הללו באוסטרליה סיפק חמש מערכות, כולל 10:12 מכריע לדג'וקוביץ', שמוביל 2:12 במפגשים בין השניים וניצח את כל 11 האחרונים.

השוויצרי הראה שהוא הגיע כדי לתת פייט ושבר כבר במשחקון השלישי. ואוורינקה המשיך לדהור והשיג עוד שבירה בדרך ל-1:4 מפתיע ומהיר. דג'וקוביץ' לא התייאש ועם משחקון ארוך שבר פעם אחת בחזרה. אלא שהמדורג 1 לא הסתדר עם ההגשות שלו ומיד נשבר בחזרה, בפעם השלישית במשחק והפעם על האפס וכשהוא מספק שגיאה כפולה בסיום המשחקון. גם המשחקון האחרון של המערכה הלך בקלות לשוויצרי, שניצח 2:6 גדול תוך 34 דקות בלבד.

המערכה השנייה נפתחה בצורה צמודה יותר ובמשחקון הרביעי ואוורינקה הוכיח אופי והציל כמה נקודות שבירה כדי לאזן ל-2:2. נישא על גל המומנטום המחודש, ואוורינקה שבר בעצמו. רגע לפני שזה באמת בורח לו, נולה הזכיר מה הוא יודע עם שבירה ו-4:4. בסופו של דבר המערכה הלכה לשובר שוויון ושם דג'וקוביץ' התעלה ועם 4:7 ניצח 6:7 במערכה ואיזן ל-1:1.

סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. GettyImages
כמה כואב. ואוורינקה/GettyImages

המערכה השלישית החלה בצורה צמודה ואחרי שישה משחקונים לא נרשמה אף שבירה, בדרך לשוויון 3:3. נולה פישל ראשון ואיבד משחקון הגשה על האפס, ואוורינקה עלה ל-3:5. מיד לאחר מכן השוויצרי הגיש בהצלחה למשחקון ולמערכה, 3:6 ו-1:2 במערכות לטובתו.

דג'וקוביץ' שוב חזר חד מהמנוחה. במשחקון השני הוא השיג שלוש נקודות שבירה, ניצל את השלישית ועלה ל-0:2. דג'וקוביץ' המשיך להראות הרבה יותר טוב ושמר ללא קושי אמיתי על משחקוני ההגשה שלו בדרך ליתרון 2:5. הסרבי לקח את המערכה עם 3:6. הולכים למערכה חמישית. איזה משחק!

המשחקון השלישי של המערכה החמישית ייכנס לספרי ההיסטוריה כנראה. 21 דקות (!) ו-12 פעמים שוויון (!) עד שואוורינקה עלה עם ההגשות שלו ל-1:2. משחקון ההגשה הבא של השוויצרי היה הרבה יותר קצר ודג'וקוביץ' סיים אותו עם שבירה סופר חשובה, שהעלתה אותו ל-2:3. הסרבי התקדם עד ל-4:5 ועלה להגיש למשחק. הסרבי עמד בלחץ ולקח את המערכה כדי לסגור את המשחק המשוגע הזה עם 4:6 אחרי ארבע שעות ושמונה דקות. תענוג.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Clive Brunskill, GettyImages
נשבר לראשונה בטורניר. רפאל נדאל/GettyImages, Clive Brunskill

רפאל נדאל - רישאר גאסקה 4:6, 6:7, 2:6

השור ממאיורקה הגיע דרוך לקרב מול יריב נחות על הנייר אחרי המרתון של דג'וקוביץ', ועשה את העבודה תוך כדי שמירת כוחות יקרים לגמר מול הסרבי. המדורג שני שמר על כושרו הנפלא, ולמרות שנשבר בפעם הראשונה בטורניר, האריך את רצף הניצחונות שלו על משטחים קשים ל-21 ויגיע לגמר כפייבוריט.

גאסקה, בביקורו השני בלבד בחצי גמר גרנד סלאם אחרי ווימבלדון 2007, נשבר כבר במשחקון הפתיחה אבל נשאר בתמונה ואפילו השיג נקודת שבירה, אותה הציל נדאל בסטייל בדרך לניצחון 4:6 במערכה הראשונה בתוך 43 דקות.

גם בפתיחת המערכה השנייה המדורג שמיני נשבר במהירות, אבל אז הגיעה סוף הסוף שבירה המיוחלת נגד הספרדי, שניצח ב-88 משחקוני הגשה רצופים עד אז. השניים המשיכו לשובר שוויון, בו גאסקה לא עמד בלחץ עם שתי שגיאות כפולות שעלו לו ביוקר, ונדאל שייט ל-1:7 וניצחון 6:7 במערכה.

גאסקה לא ויתר גם בתחילת המערכה השלישית והשיג עוד נקודת שבירה, אותה הציל נדאל עם דרופ שוט נפלא, שמוטט סופית את הצרפתי. העליונות של נדאל נמשכה עד הסיום, כשגאסקה רשם עוד שגיאה כפולה דווקא בנקודת המשחק, ונדאל השלים 2:6 במערכה השלישית וניצחון במשחק כולו בתוך שעתיים ו-21 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully