וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוס שוחרר, הלפרין: "אנחנו לא מוכנים לרמה הזאת"

הפורוורד הפצוע לא יכול להמשיך לשחק וישוב לארץ. גרין: "כשמפסידים, כל החרא צף". ורק שיבק בשלו: "לא מתבייש"

צילום: אור שקדי, עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי שהושפלה מול נבחרת בריטניה הקיקיונית, נבחרת ישראל נפרדה הערב (חמישי) באופן מעשי מאליפות אירופה 2013, לאחר שביזתה את עצמה ערב שני ברציפות, הפעם עם הפסד 74:67 לנבחרת אוקראינה החלשה. השחקנים של אריק שיבק לא הצליחו להחזיר אפילו קמצוץ מכבודם העצמי, והאמת, עם תצוגות כדורסל כל כך מביכות, בכלל לא נראה שמקומה של הנבחרת הזו ביורובאסקט מוצדק.

אם הדברים לא היו מספיק בעיתיים עבור ישראל, הרי שהערב הודיעו ראשי הנבחרת כי אלכס טיוס הפצוע לא יוכל להמשיך לשחק באליפות, והוא שוחרר באופן מיידי מהסגל. כזכור, טיוס ירד במהלך המשחק מול אוקראינה אל חדרי ההלבשה לאחר שחש בכאבים, ולאחר שנבדק על ידי רופא הנבחרת, ואמר כי אינו יכול להמשיך, הוחלט לשחררו.

אלכס טיוס שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. קובי אליהו
מכה קשה לנבחרת. טיוס/קובי אליהו

בדיוק כמו אחרי ההפסד מול בריטניה, גם הערב היה נדמה שמאמן הנבחרת, אריק שיבק לא התרגש יתר על המידה: "שיחקנו נגד קבוצה טובה, אוקראינה טובה יותר מבריטניה. חזרנו למשחק בחצי השני ועשינו דברים טובים, שיחקנו כדורסל מאוד מאוד טוב בהרבה מאוד דקות שהחזיר אותנו למשחק. פיגרנו כל המשחק ובדקות הטובות שלנו, כשהגענו לשוויון, עשינו טעויות והפעם הן עלו לנו בשלשות שמאוד פגעו בנו. היינו במרדף מתמיד ולא עלינו ליתרון וזה הביא לשבירה מנטאלית".

על השאלה האם הוא מתבייש מההופעה של שחקניו הערב אמר המאמן: "אני לא רוצה להגיד שאני מתבייש כי חזרנו למשחק. לפני ארבע שנים שבנו מהאליפות בפולין עם שלושה הפסדים ולא היתה רעידת אדמה אז. זו אותה נבחרת שהגיעה לאליפות אירופה פעמיים, לא מגיעים לפה אם אין לך דרך. חשבתי שנהיה במצב יותר טוב, אבל באליפות אירופה ממשיכים לשחק למרות שמחר נהיה מול צרפת החזקה. באליפות אירופה הכל אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך לחשוב שהכל בסדר איתו ועם השחקנים שלו. שיבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנשאל מדוע בכל זאת נראית ככה הנבחרת שלו, אמר שיבק: "יש דברים שהם אובייקטיבים, של חוסר של שחקנים שפוגע בנו כמו אלכס טיוס, גל מקל ודייויד בלו. אני לא יכול להסביר את ההחטאות של כספי או אליהו, אלו אותן קליעות שהיו נכנסות לא נכנסו. הגדולים ביותר נפגעים כשהנבחרת לא מנצחת, והם לא מכונות. קשה להסביר את הדברים האלה עכשיו. אני לא חושב שאנחנו לא נלחמנו, אני מדבר הרבה עם אנשים ודוחף אותם". כשנשאל מה צריך לקרות כדי שהכדורסל הישראלי יחזור לימיו הגדולים אמר שיבק: "עובדים מלמטה, שזה מה שאנחנו עושים היום. אם זה אקדמיה, אם השתלמויות".

כשעה לאחר המשחק אמר שיבק: "לכלוך בחדר ההלבשה? תצטרכו לשאול את מי שאמר לכם. היום הפסדנו משחק על שגיאות של כדורסל. מי שהיה צריך לקבל צעקות במשחק קיבל ואז נראה יותר טוב. שחקנים קפצו על הכדורים. אני לא יודע מאיפה לוקחים את זה שאנחנו לא נלחמים. הדברים הכי פשוטים בתקופות של ניצחונות הם הדברים הכי מסובכים בתקופות של הפסדים. מה נעשה? נערוף את ראשים? התפקיד שלכם זה לבקר ושלי זה לאמן. נבחרת ישראל היא נבחרת טובה, בטח עם שחקנים שחסרים, לא שאני מתכוון להשתמש בזה כתירוץ".

דייויד בלו שחקן נבחרת ישראל כדורסל. קובי אליהו
הוא מה שהיה משנה את הכל? באמת? בלו/קובי אליהו

יותם הלפרין, ששוב אכזב עם 9 נקודות ב-1 מ-4 מהשדה, הוסיף: "ההפסד אתמול פגע בנו מנטלית, אף אחד לא ציפה לזה. אני לא יכול להצביע על בעיה בסיסית. בגדול אנחנו לא מצליחים להביא את הדברים שאנחנו רוצים להביא למגרש, זה מתחיל בהתלהבות ובאנרגיות, שזה הדבר הראשון שנבחרת ישראל צריכה להביא. למה זה? שאלה טובה. אנחנו לא מוכנים מספיק לרמה הזאת".

"היו לנו הרבה עליות וירידות, גם היום, אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות וכרגע זה לא מספיק", הוסיף קפטן הנבחרת. "אנחנו לא משחקים מספיק טוב כדורסל, גם הגנתית וגם התקפית. עם פוטנציאל כמו שלנו אנחנו עושים 26 נקודות במחצית וזה לא מספיק. זו בעיה מנטאלית או מקצועית ונצטרך לבחון את זה אחרי הטורניר. אין ספק שהמצב הוא קריטי עכשיו. אנחנו יכולים או להרים ידיים או לנסות ולהפתיע, נבחר בדרך השנייה. כשאתה בא אנדרדוג אולי דברים יראו טוב יותר."

על כוכב הנבחרת, עומרי כספי, שסיים משחק עלוב עם שש נקודות ב-1 מ-8 מהשדה, אמר הלפרין: "עומרי משחק ב-NBA כבר חמש שנים, זה לא פשוט לבוא ולשחק כשקבוצות מתמקדות בך. עומרי ימצא את הדרך שלו, יש עוד שלושה משחקים, זה לא פשוט, כי הרבה קבוצות מתמקדות בו ואנחנו כחברים לקבוצה נצטרך למצוא את הדרך להכניס אותו למשחק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ספק שהמצב הוא קריטי עכשיו". הלפרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

יניב גרין, שסיים עם שמונה נקודות וחמש עבירות ב-14 דקות, אמר בסיום: "ברור שידענו שזאת ההזדמנות האחרונה שלנו ורצינו לנצח את המשחק בכל מחיר, ראו את זה עלינו. שוב זה לא הספיק. בדקות האחרונות עשינו טעויות ולא הצלחנו לעלות ליתרון. זה הטורניר, ומחר יש עוד משחק וזה היסטוריה. אנחנו יותר טובים מהנבחרות ששיחקנו איתם היום ואתמול, במיליון אחוז. אתמול היה לנו חוסר מזל, שריקות של שופט ואחוזי קליעה, היום התחלנו את המשחק לא טוב וזה קורה לנו כל הזמן. הגענו לשוויון ולא הצלחנו להפוך את המשחק. זה היה סוג של חוסר ביטחון או בעיה אחרי אתמול".

הסנטר הוותיק ניסה לשמור על אופטימיות, אך הודה: "עם שלושה ניצחונות אפשר עוד לעלות אבל אנחנו לא בשיא שלנו, וזה קשה. אני לא אוציא לכלוך, אבל כשמפסידים אז כל החרא צף. בוא נראה מה יהיה בטורניר הזה, יש עוד צ'אנס לעלות, כשיצטרכו לעשות את הסיכומים נעשה. אנחנו לא במיטבנו על המגרש, ויש סיבות לזה. יש לנו בעיות בנבחרת, זה לא סוד ורואים את זה על המגרש, אני לא אכנס לזה עכשיו. גם בהכנה לא ניצחנו את רוב המשחקים, לא הצלחנו להתגבר על הבעיות שלנו".

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין. ברני ארדוב
" יש לנו בעיות בנבחרת, זה לא סוד ורואים את זה על המגרש, אני לא אכנס לזה עכשיו". גרין/ברני ארדוב

בצד המנצח, מייק פראטלו החמיא לאקס הפועל ירושלים, פו ג'טר: "אין ספק שפו עוזר לנו מאוד. חיפשנו שחקן עם אופי והוא עוזר לשחקנים הצעירים שלנו להצליח. הוא בחור נהדר והרבה בזכותו אנחנו פה עם שני ניצחונות. הוא מבין מה זה לייצג מדינה. החמישייה שלנו עשתה את העבודה ואחרי שאתמול ניצחנו עם הרבה מזל את בלגיה, היום שלטנו במשחק מול נבחרת מאוד מנוסה כמו ישראל. בגלל שישראל נבחרת נמוכה עשינו שינויים וזה עבד לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה את ההבדל. ג'טר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully