וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל קרובה להדחה אחרי הפסד 74:67 לאוקראינה

הביזיון נמשך: היכולת שוב היתה נוראית, ועם מאזן 2:0 הסיכויים לעבור שלב נראים קלושים. כספי סיים עם 6 נקודות ב-1 מ-8 מהשדה, ובקצב הזה הנבחרת בדרך לאחת האליפויות הגרועות בתולדותיה

צילום: אור שקדי, עריכה: מיכאל ברגמן

נתחיל מהשורה התחתונה: המסע של נבחרת ישראל ביורובאסקט 2013 קרוב לסיומו. אחרי הביזיון מול בריטניה, נחלו היום (חמישי) אריק שיבק ושחקניו מפלה נוספת, כשהפסידו 74:67 לאוקראינה, צנחו למאזן של 2:0 בבית א', וחפרו לעצמם בור ענק לקראת המשך המשחקים. היכולת שוב היתה איומה, שחקני המפתח שוב אכזבו, וכעת לא נותר אלא לקוות שהמשחק מול צרפת מחר לא יסתיים בתבוסה כואבת. אחרי שני הימים הראשונים באליפות, נדמה שגם החזרת הכבוד תהווה הישג מסוים, אבל לא בטוח שהנבחרת הזו מסוגלת לזה.

אריק שיבק ממשיך לחשוב שהכל בסדר בנבחרת ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוי לבושה. הלפרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפתיחה היתה זהה להשפלה מול הבריטים. שוב איבודים, שוב התקפה מבולבלת ומפוזרת, שוב היריבה ניצלה זאת כדי לברוח - הפעם ל-2:13 - וליתרון שנע בין 6 ו-11 נקודות לאורך המחצית הראשונה כולה. שיבק, שניסה לזעזע את הנבחרת ובחר לפתוח ללא ליאור אליהו ויותם הלפרין, שוב הציג רוטציה לא ברורה (ניצן חנוכי פתח בחמישייה, ושיחק ארבע דקות בלבד, רביב לימונד, שכמעט לא שיחק אמש ולא שיחק כלל במחצית הראשונה, פתח בשנייה). עומרי כספי, כוכב ה-NBA שלנו, לא פגע בכלום וסיים את המחצית הראשונה ללא נקודות ואת המשחק כולו עם 6 (1 מ-8 מהשדה), בצירוף אסיסט בודד וריבאונד בודד. וזה לא כאילו ליאור אליהו (8 נקודות, 4 מ-10 מהשדה), יוגב אוחיון (3 נקודות, 0 מ-3 מהשדה) ויותם הלפרין (9 נקודות, 1 מ-4 מהשדה) היו עדיפים.

במחצית השניה ישראל סוף סוף עברה ללחוץ על כל המגרש, ולפתע קיבלנו מעט אנרגיות נדירות שסייעו לכחולים להשוות בשלהי הרבע השלישי. אבל מי שחשב על קאמבק - התבדה, ובגדול. שוב הנבחרת לא הצליחה למצוא את החמישייה הטובה שלה, כספי ניסה לקחת אחריות אך לא פגע בכלום, כמוהו גם כל השאר, וכעת, אחרי 80 דקות בטורניר, מאזן הנקודות במתפרצת של נבחרת ישראל עומד על אפס עגול ועלוב. שיבק נותר חסר עצות, ולפתע, ביום השני של יורובאסקט 2013, באחד הבתים הקלים ביותר שהיו לה באליפויות אירופה, עומדת ישראל על מאזן של 2:0, אחרי הפסדים לשתי הנבחרות שנחשבות לגרועות בבית, כשהסיכויים להעפיל לשלב הבא נמוכים מאוד. היינו אומרים שגרוע יותר זה לא יכול להיות, אבל פייר? גם זה לא בטוח.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל אפיק ניסים מול שחקן נבחרת אוקראינה אלכסנדר מישולה. AP
שוב היווה את נקודת האור היחידה, אבל מה זה שווה? ניסים/AP

מהלך המשחק

רבע ראשון:

שיבק הפתיע כשפתח בחמישייה עם יוגב אוחיון, ניצן חנוכי, עומרי כספי, גיא פניני ויניב גרין, כשיותם הלפרין וליאור אליהו סופסלו. האנרגיות היו גבוהות יותר, אך ההתקפה שוב היתה נראית מבולבלבת, יניב גרין החטיא פעמיים ואיבד, ואוקראינה עלתה ל-2:8 אחרי שלוש וחצי דקות. כספי החטיא את שלוש הזריקות הראשונות שלו, הפער צמח ל-2:11, ואחרי פסק זמן ראשון זרק שיבק לפרקט את אפיק ניסים ואלכס טיוס. אוקראינה המשיכה ללכת פנימה וכבר עלתה ל-2:13, ושוב, כמו אמש, היה זה ניסים שהחזיק את ישראל בתמונה וסייע לה לצמק עד 19:13 בתום הרבע הראשון.

רבע שני:

הנחיתות בצבע נמשכה גם בפתיחת הרבע השני, ובעוד שאליהו השיג ארבע נקודות קלות, מקסים פוסטוזבונוב צלף שתי שלשות חופשיות לגמרי וקבע 19:29. טיוס החטיא אלי-אופ קליל, ורק החטאות מחוץ לקשת של האוקראינים מנעו בריחה גדולה יותר. גרין ביצע עבירה שלישית, כמו עידו קוז'יקרו קודם לכן, ניסים החטיא לבד מול הסל במתפרצת, ונקודות קלילות של ויאצ'סלב קרבצוב על הבאזר קבעו 26:35 לאוקראינה עם הירידה לחדרי ההלבשה. ישראל קלעה 33 אחוז מהשדה במחצית הראשונה ו-25 מחוץ לקשת, עם יותר איבודים (9) מאסיסטים (6). אליהו סיים כקלע המצטיין עם 8 נקודות, הלפרין הוסיף 7 וכספי? אפס עגול בעמודת הנקודות, והמספר הגרוע ביותר בעמודת הפלוס-מינוס (מינוס 14).

רבע שלישי:

לימונד פתח בחמישייה, ישראל החלה ללחוץ על כל המגרש והצליחה לצמק ל-35:31. קוז'יקרו קלע לשם שינוי פעמיים מהעונשין, ולפתע זה רק 35:34. כספי השווה מהקו ל-40:40, אך לימונד ביצע עבירה טכנית טפשית והאוקראינים ניצלו זאת לעלות ל-40:44. קוז'יקרו ביצע עבירת תוקף - החמישית שלו - וירד לספסל. פוסטוזבונוב צלף שלשה שלישית במשחק, וקבע 46:53 לאוקראינה עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

שמונה דקות לסיום, עלו האוקראינים ל-48:58. ברגע הזה נכנסו לעניינים לימונד וגרין, שהטיסו ריצת 0:10 וצימקו ל-58:57 בלבד, חמש וחצי דקות לסיום. גלאדיר קבע 57:62, אולם אלישי כדיר, שנכנס לשניות ראשונות, סיפק סל ועבירה והוריד ל-62:60, ארבע דקות לסיום. קאמבק? מתברר שלא. כספי וניסים החטיאו מחוץ לקשת, לימונד החטיא מהצבע, ושלשה של גלאדיר הקפיצה את אוקראינה בחזרה ל-60:67. כספי החטיא שוב לשלוש, ובפיגור 70:64, חצי דקה לסיום, קיבלה הנבחרת הזדמנות אחרונה - וגם היא הסתיימה באיבוד של כספי. זה נגמר בהפסד משפיל של 74:67, והסוף נראה קרוב מתמיד.

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני מול אלכסנדר ליפובי. AP
מה כבר נותר להגיד? פניני/AP

סטטיסטיקה אישית

קלעו לישראל: אפיק ניסים 12, יותם הלפרין 9 (1 מ-4 מהשדה), ליאור אליהו 8 (4 מ-10 מהשדה), יניב גרין 8 (5 עבירות, 14 דקות), רביב לימונד 7, עומרי כספי 6 (1 מ-8 מהשדה, ריבאונד אחד, אסיסט אחד), אלישי כדיר 3, יוגב אוחיון 3 (0 מ-3 מהשדה, 30 דקות), עידו קוז'יקרו 2 (5 עבירות, 11 דקות). אלכס טיוס (8 דקות) וניצן חנוכי (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

בלטו באוקראינה: סרגי גלאדיר 17, ויאצ'יסלב קרבצוב 15 (6 מ-8 מהשדה, 8 ריבאונדים), מקסים פוסטוזבונוב 13 (3 מ-4 ל-3), קיריל נטיז'נקו 10.

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים מהשדה: ישראל 41 (21 מ-51), אוקראינה 46 (23 מ-50)

אחוזים ל-3: ישראל 25 (4 מ-16), אוקראינה 36 (8 מ-22)

אחוזים מהעונשין: ישראל 77 (21 מ-27), אוקראינה 74 (20 מ-27)

ריבאונדים: ישראל 28 (8 בהתקפה), אוקראינה 32 (7 בהתקפה)

אסיסטים: ישראל 15, אוקראינה 16

חטיפות: ישראל 8, אוקראינה 3

חסימות: ישראל 1, אוקראינה 1

איבודים: ישראל 13, אוקראינה 21

שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים. AP
גדולים עלינו. שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully