וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצפת ביטון: על ניר ביטון ובירם כיאל בסלטיק

3.9.2013 / 15:21

הירידה במעמדו של בירם כיאל לא עוזרת לו בסלטיק, אבל עשויה לסייע דווקא לניר ביטון, שיכול לבסס את עצמו בקבוצה ולהגיע לרמות גבוהות יותר באירופה. מדור ההמראות ונחיתות של ענבל מנור חוזר עם הדילמה הבעייתית של בן שהר

חלון ההעברות האירופי נסגר ביום שני בשעת לילה ולהבדיל משנים קודמות ללא מעורבות ישראלים. זה היה סיום רגוע לקיץ מעניין בגזרת השגרירים. חלק מהבכירים חזרו ארצה, הנוכחות בליגות הבכירה נעלמה כמעט לחלוטין וגם היוצאים לא היו מעורבים במעברים עם פרופיל גבוה. המדור "המראות ונחיתות" שב מהפגרה ומתעסק בשחקן הכי מעניין שיצא הקיץ מישראל לאירופה, ניר ביטון, והתחרות המעניינת שצפויה לו בסלטיק. לעומתו, בן שהר בחר להישאר בהרטה ברלין ועשוי לשלם על זה מחיר כבד.

ניר ביטון חולם להיות גדול כמו איל ברקוביץ'

גיא לוזון השווה שיא ניצחונות בסטנדרד ליאז'

עוד שגריר: גל שיש חתם לשנתיים באוקראינה

ממריא: ניר ביטון (סלטיק)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי מפחד מוונאיאמה. ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלו, נשאל מאמן סלטיק ניל לנון מה יביא לקבוצה קשר הרכש ניר ביטון. "הוא שחקן איכותי מאוד, הוא גבוה, מניע את המשחק, בעל 'רגליים רכות', טווח מסירות טוב, יודע לשחק חזק, יודע להשתלט על הכדור ויש לו רגש. הוא יביא לנו איכות נוספת בקישור אחרי שהיינו קצת דלילים שם מאז עזיבתו של ויקטור וונאיאמה".

הקשר הקנייתי מבוגר מביטון בארבעה חודשים. לפני שנתיים סלטיק שילמה לבירסחוט כ-900 אלף ליש"ט והעניקה לו חוזה לארבע שנים. שנתיים לאחר מכן, הוא נמכר לסאותהמפטון בסכום מטורף של 12.5 מיליון ליש"ט. על ביטון שילמה סלטיק 700 אלף ליש"ט, גם הוא קיבל חוזה לארבע שנים וגם הוא ודאי מפנטז על גורל דומה לזה של וונאיאמה. בינתיים, יש לו נעליים גדולות וציפיות ענק למלא. תהיה לו גם לא מעט תחרות. בין היתר עם אחד, בירם כיאל.

לפני חודשיים, כשעסקת ההעברה של הקנייתי הייתה בשלבים הסופיים, בעיתוני סקוטלנד תהו מי מסוגל להיכנס לנעליו של הקשר האחורי הנהדר. השם הראשון שעלה היה זה של כיאל. "כיאל לא הפך לשחקן רע. אם יעשה רצף של משחקים וישמור על כשירות, הוא יכול לספק את התשובה ולמלא את החלל שהשאיר וונאיאמה", כתב העיתונאי קרייג סוואן ב"דיילי רקורד".

האמת, קצת מוזר לדבר על כיאל כמחליף של הקנייתי ובעיקר בגלל העובדה שהיו תקופות בהן הקשר שהגיע ממכבי חיפה הוא זה שסומן כמועמד למעבר של מיליוני ליש"ט לפרמיירליג האנגלית. עבר הרבה כיאל בשלוש שנים. פריצה מטאורית שהפכה אותו ללב הקבוצה ואהוב הקהל, מו"מ מתיש לשדרוג החוזה שפגע בו ואז שורה של פציעות, מהן עדיין לא לגמרי התאושש. לטענת לנון, בעונה שעברה כיאל היה פחות דומיננטי, לא השפיע מספיק על המשחקים ולא היה מרוצה מההופעות שלו עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קשר סלטיק בירם כיאל. GettyImages
ביטון הצעיר שגם מתחיל לכרסם במקום של כיאל בסגל הנבחרת, מאיים לנשל אותו גם בקבוצתו. כיאל/GettyImages

בקיץ, נראה היה שכיאל בדרך לקאמבק. "הוא נראה כמו השחקן שהיה לפני שנתיים", אמר לנון לפני חודשיים. "כשיר וטוב באימונים. הוא מספיק טוב כדי להחליף את ויקטור, אין ספק. הוא לא גבוה או פיזי כמוהו, אבל הוא חזק. הבאתי אותו כי הוא היה אחד השחקנים הכי טובים שראיתי בלקחת את הכדור חזקה, לזהות סכנה ולמגר אותה. הוא הראה את כל זה בעונה הראשונה, אבל מאז התמודד עם פציעות. לא שכחנו כמה בירם טוב, גם אם אחרים שכחו".

אלא שבפועל, ועוד לפני שלנון החליט שהוא זקוק לעוד שחקן קישור, כיאל לא גלש למשבצת המנהיג. רק פעם אחת מאז פתיחת העונה רשם 90 דקות (במשחק הראשון של מוקדמות ליגת האלופות מול קליפטונוויל) ומאז נע בין ההרכב לספסל. התחרות העיקרית שלו היא עם סקוט בראון וג'ו לדלי, שחיזקו מאוד את מעמדם בשנתיים האחרונות. עכשיו יש לו שם חדש. למעשה, בפעם הראשונה יתחרו שני שחקני נבחרת ישראל על מקום בהרכב של קבוצה בחו"ל. אם תרצו, ביטון הצעיר שגם מתחיל לכרסם במקום של כיאל בסגל הנבחרת, מאיים לנשל אותו גם בקבוצתו.

"להחתמה של ביטון אין השלכות על כיאל", קובע לנון. "כי ביטון יכול לשחק גם כקשר אחורי וגם קשר בוקס-טו-בוקס (רחבה לרחבה). ראיתי אותו משחק בשני התפקידים, יותר כקשר קדמי במועדון שלו ובנבחרת ראיתי אותו יותר הגנתי. אנחנו מעוניינים בו כבר יותר משנה. אני חושב שהוא היה טוב מאוד ביורו הצעירות בישראל, אבל זו לא הסיבה שהוא תפס את עינינו. אנחנו מכירים אותו זמן רב. הוא הגיע מאותו מועדון של אפה אמברוז, ושמנו עין עליו עוד מאז".

גם ביטון עצמו סירב להיכנס להשוואות, אבל הוא מבין את גודל הציפיות ממנו: "לא רוצה להשוות את עצמי לשחקנים אחרים. ויקטור שחקן טוב מאוד, ראיתי אותו בעונה שעברה בטלוויזיה, אבל לי יש את הסגנון והכדורגל שלי. אני יכול לשחק כקשר אחורי או קשר מרכזי. אני יכול לשחק מרחבה לרחבה. הכדורגל הסקוטי קשוח וחזק ואין לי בעיה עם זה. שיחקתי נגד נבחרת אנגליה ביורו הצעירות ואני יודע למה לצפות. זו לא תהיה בעיה... אני מצפה מעצמי להיות אחד השחקנים הטובים בסלטיק".

מבחינת ביטון וגם אשדוד, העסקה הגיעה בתזמון מושלם. אחרי עונה פחות טובה מבחינה אישית הערך ירד וגם ההופעות ביורו לא עזרו להרים אותו. בסופו של דבר, ג'קי בן זקן הבין שזה הזמן למכור, גם אם בפחות ממה שתכנן לפני שנה או שנתיים. סלטיק זה מקום נהדר לשחקן צעיר להתחיל קריירה אירופית. בשנים האחרונות, האלופה הסקוטית קנתה וזול ומכרה ביוקר גם שמות כמו קלווין וילסון, קי סונג יונג, גארי הופר וכמובן וונאיאמה. בניגוד לרמי גרשון שהגיע כמושאל לסתום חור ולא קיבל צ'אנס, סלטיק רואה בביטון פרוספקט עתידי. עכשיו הכול תלוי בו. ובכיאל.

נוחת: בן שהר (הרטה ברלין)

בן שהר שחקן הרטה ברלין. GettyImages
לא רצה לשמוע מג'ורדי. שהר/GettyImages

בארבעת מחזורי הליגה הראשונים בגרמניה, בן שהר לא נכלל ולו פעם אחת בסגל של יוס לוהוקאי בהרטה ברלין. זה לא קרה גם במשחק הגביע. יתרה מזאת, פעמיים נשלח החלוץ לשחק עם קבוצת המילואים שבליגה הרביעית. למרות זאת, הוא לא היה מוכן לשמוע על עזיבה. ג'ורדי קרויף ומכבי תל אביב הפעילו לחצים כבדים על השחקן ונציגיו. הרטה לא הייתה עומדת בדרכו, אבל חזרה לישראל פשוט לא הייתה בתכניות. את החלוץ מעניין דבר אחד - להילחם על מקומו בהרטה.

שהר חגג בחודש שעבר יום הולדת 24 ומעבר לעובדה שהוא עבר כבר תשע קבוצות בקריירה הבוגרת שלו, הוא גם מעולם לא נשאר במקום אחד יותר מעונה רצוף. הנתון הזה פוגע בו מאוד תדמיתית והחלוץ מבין את זה היטב. סקאוטים, מאמנים וקבוצות מעיפים מבט לעבר הנתונים היבשים, מקבלים תמונה עגומה ונרתעים. מספרים לא יציבים, יותר מדי מעברים. נורה אדומה נדלקת. שהר רוצה להשתחרר מהסטיגמה. גם במחיר של דקות משחק מעטות. היו לו הצעות נמוכות מליגות לא אטרקטיביות והוא סירב. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא אמור להישאר בהרטה עד ינואר.

השלישייה הקדמית של לוהוקאי במערך 4-3-3 נותרה זהה בכל משחקי הליגה. סמי אלאגי בימין, אניס בן חטירה בשמאל ואדריאן ראמוס במרכז. מהספסל ההולנדי מעדיף את סנדרו ואגנר ורוני ושהר, שבמשחקי ההכנה תורגל לא אחת בעמדה הלא אהובה עליו בכנף הימנית, לא ברוטציה. גם את המשחק הקרוב ביום שישי בבית נגד שטוטוגרט שהר יחמיץ בגלל יום הכיפורים. לאחר מכן, הוא ינסה לתפוס מקום. הרטה סובלת לאחרונה מפציעות של שחקנים בחלק הקדמי וגם שחררה את פייר-מישל לאזוגה הצעיר להמבורג. שהר ימתין בסבלנות לצ'אנס שלו.

צריך להעריך את שהר על החוזק הנפשי, הסבלנות והאמונה העצמית ביכולתו להוכיח את עצמו ולצאת לדרך חדשה. מצד שני - והמשפט הזה כבר נכתב לא פעם בהקשר שלו - לשהר באמת כבר אין יותר זמן לבזבז. הוא לא יכול להרשות לעצמו לשרוף עוד שנה עם מספרים נמוכים בטור ההופעות והכיבושים. גם הוא יצטרך בשלב מסוים להבין שליגת העל היא אינה מילה גסה, בטח כשמדובר בקבוצת צמרת שמשחקת באירופה. כרגע, שהר נמצא בסוג של שפל. רחוק מאוד מימי השיא שלו ואפילו ממקום בסגל המורחב של הנבחרת. זה יכול להתהפך, אבל יצריך ממנו החלטה אמיצה בקרוב מאוד.

השבוע שהיה

קפטן נבחרת ישראל יוסי בניון משתתף באימון מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מה יהיה? בניון/אדריאן הרבשטיין

המאזן הכולל: שני שערים (רוברטו קולאוטי) ושלושה בישולים (ביברס נאתכו שניים וליאור רפאלוב).

מוכנים לאזרבייג'אן: דודו אוואט, אלירן עטר וביברס נאתכו הם שחקני סגל הנבחרת היחידים ששיחקו 90 דקות. מאור מליקסון (83) וליאור רפאלוב (74) פתחו בהרכב. יובל שפונגין וטל בן חיים לא שותפו.

מתאוששים: אחרי ארבע תוצאות תיקו בליגה, ביברס נאתכו הוביל את קאזאן לניצחון 0:3 על אורל וגם רשם בישולים ראשונים העונה בליגה.

צל"ש השבוע: רוברטו קולאוטי פותח עונה בקפריסין בסטייל עם צמד בתוספת הזמן ב-1:3 היוקרתי של אנורתוזיס על אומוניה.

ביזאר השבוע: למרות שאנחנו רק בספטמבר, שישה שגרירים החמיצו את משחקי סוף השבוע בגלל פציעה ואליהם יש להוסיף את גיא אסולין המורחק.

שימו לב ש: למרות שאנחנו רק בספטמבר, ליוסי בניון אין עדיין קבוצה לעונה הבאה. לקפטן הנבחרת אין חוזה ולכן הוא יכול לעבור ללא קשר לסגירת חלון ההעברות. ועדיין, קצת עצוב שהוא לא מצא מקום מוקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully