וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה להאמין שאנחנו רואים את פדרר משחק ככה"

עולם הטניס לא מעכל את ההתרסקות של השוויצרי, שהודה: "זו הייתה תצוגה של הרס עצמי". קורייר: "הוא איבד את ההילה שלו"

רוג'ר פדרר שקע הלילה (בין שני לשלישי) לשפל חדש בקריירה המפוארת שלו. קצת יותר משנה אחרי שחגג זכייה בווימבלדון וקטף תואר גרנד סלאם מספר 17, הפנומן השוויצרי שעובר שנה מאכזבת נאלץ להגיע לאליפות ארצות הברית כמדורג שביעי בלבד, הדירוג הנמוך ביותר שלו במייג'ור מאז 2003, וסיפק תחמושת רבה לכל מספידיו כשהובס בשמינית הגמר 7:6, 6:4, 6:4 על ידי טומי רוברדו, בתצוגת נפל שכללה 43 טעויות לא מחויבות.

רוברדו המדורג 22 בעולם ניצח את פדרר בקלות מפתיעה אחרי עשרה הפסדים במפגשים הקודמים ביניהם, ובגיל 31 השווה את הישג השיא שלו בטורנירי גרנד סלאם עם העפלה לרבע הגמר בפעם השביעית, כשחמש מהן היו ברולאן גארוס על החימר האהוב עליו. כעת הוא יהיה זה שיחכה לרפאל נדאל בשלב הבא, שהיה אמור לספק לנו קלאסיקו נוסטלגי, וכעת יציג דרבי ספרדי שרק יזכיר לנו שהימים של היריבות הגדולה של העשור הקודם הגיעה לסיום.

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. רויטרס
"בכל פעם שאני מפסיד, אנשים נדהמים". רוג'ר פדרר/רויטרס

פדרר, שהעפיל ל-36 רבעי גמר רצופים בגרנד סלאמים עד ווימבלדון האחרון וכעת נכשל לעשות זאת בשני המייג'ורים האחרונים, אמר אחרי התבוסה: "זו הייתה תצוגה מתסכלת של הרס עצמי, וזה מאוד מאוכזב. זה סיפור חיי, בכל פעם שאני מפסיד, אנשים נדהמים לראות אותי משחק ככה".

"זה פשוט מדהים לראות עד כמה רוברדו משחק משוחרר", אמר ג'ון מקנרו ששימש כפרשן במשחק והוסיף: "זה פשוט קשה להאמין שאנחנו רואים את זה". בגיל 32, כבר ברור ששיאו של פדרר נמצא מאחוריו, וכעת כל עולם הטניס מנסה להעריך עד כמה כואבת תהיה הנפילה, והאם אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה ישלים עם מצב בו הוא מדשדש מתחת לצמרת הגבוהה, ובאופן בלתי נתפס עשוי להחמיץ את טורניר המאסטרס של סיום העונה.

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. רויטרס
קורייר: "היום שחקנים כבר לא נבהלים ממנו". רוג'ר פדרר/רויטרס

"אף ספורטאי אגדי מעולם לא פרש בצורה חיננית", כתב כריס צ'ייס ב-USA TODAY. "הדעיכה היא בלתי נמנעת בכל ענף, והיא פשוט יותר בולטת וברוטלית בספורט אינדיבידואלי כמו טניס. הפורהנד שלו ברח רחוק, עבודת הרגליים שלו נראתה כאילו הרגליים שלו קשורות ללבנות בטון בקרקעית נהר ההדסון. היה נדמה שכל וולי שלו פוגע במרכז הרשת. הוא היה נראה מתוח בכל נקודת שבירה, ניצל רק 2 מה-16 שהשיג ושמט שלושה משחקונים בהם הוביל 0:40. הוא התקשה בפעולות הכי בסיסיות".

אגדת העבר ג'ים קורייר ניתח: "הבעיה של פדרר כרגע היא שההילה שלו נחלשה. וזה הופך אותו לפגיע בתחילת משחקים. בעבר רק כשהוא היה עולה למגרש הוא כבר היה ביתרון של שבירה מבחינה מנטלית. היום שחקנים כבר לא נבהלים ממנו. ובנוסף כשאתה עושה דברים כמו להחליף מחבט במהלך העונה אתה שולח לאחרים מסר ברור שאתה חסר ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully