וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון בדרך חזרה לספרד: צפוי לעבור לחטאפה

בסביבת הקשר הישראלי מאשרים כי הקשר על סף סיכום בקבוצה ממדריד וצפוי לחזור לליגה הספרדית, בה רשם את צעדיו הראשונים בקריירה האירופית במדי סנטאנדר. בניון עשוי לחתום לשנתיים, מקורב לעסקה: "זה תלוי בו"

יוסי בניון בדרך חזרה לליגה הספרדית? ב"מארקה" הספרדי מדווח היום (שני) כי הקשר הישראלי הוותיק (33) סיכם בחטאפה, ושבשעות הקרובות עשויה לצאת הודעה רשמית על החתמתו. בסביבתו של בניון מאשרים כי מדובר במגעים מאוד רציניים, ושהספרדים מעוניינים לצרף את הקשר. לטענתם, אם העסקה לא תיסגר היום, היא צפויה להיסגר בימים הקרובים. "כרגע זה תלוי ביוסי, אבל ככל הנראה ייסגר", אומר גורם מקורב לעסקה, "אם זה אכן יקרה בשעות הקרובות תצא הודעה רשמית". ככל הנראה מדובר בחוזה לשנתיים בקבוצה.

בניון סיים זה מכבר את חוזהו בצ'לסי, בה לא קיבל הזדמנויות רבות והפך לשחקן ספסל. לאחרונה בניון אף איבד את מקומו בנבחרת ישראל, ובאופן מעט מפתיע לא זומן לצמד המשחקים מול אזרבייג'אן ורוסיה. אלי גוטמן התנה אז את זימונו של בניון בדקות משחק, אותן הישראלי בוודאי מצפה לקבל בשפע בקבוצתו החדשה.

יוסי בניון מתאמן עם מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חוזר לספרד?. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

על פי דיווחים בשבועות האחרונים בניון החזיק במספר הצעות מאירופה, ביניהן מווסט ברומיץ' וקריסטל פאלאס האנגליות, אייאקס ההולנדית, ליבורנו ופארמה האיטלקיות וכן מלאגה הספרדית. אם אכן בניון יחתום בחטאפה, הוא ישוב לליגה הספרדית בה פרץ לראשונה, במדי ראסינג סנטנאדר. בניון שיחק במדי הקבוצה מקנטאבריה בין השניים 2002 ל-2005. השחקן בן ה-33 סיים את חוזהו בצ'לסי הקיץ לאחר שבתחילת העונה הושאל לווסטהאם, לא השתלב בצורה טובה וחזר בינואר לכחולים. לקראת סיום העונה זכה בניון למספר משחקים בשורות צ'לסי שנאבקה על הכרטיס לליגת האלופות.

השחקן בן ה-33 סיים את חוזהו בצ'לסי הקיץ לאחר שבתחילת העונה הושאל לווסטהאם, לא השתלב בצורה טובה וחזר בינואר לכחולים. לקראת סיום העונה זכה בניון למספר משחקים בשורות צ'לסי שנאבקה על הכרטיס לליגת האלופות. במהלך הקיץ גם פיורנטינה הוזכרה כמועמדת לקלוט אותו יחד עם אפשרות לעבור לארצות הברית כדי לשחק ב-MLS.

חטאפה, המגיעה ממדריד בירת ספרד, פתחה את העונה בעצלתיים. לאחר שלושה מחזורים בליגה הספרדית, היא ממוקמת במקום ה-19 והלפני אחרון בטבלה עם תיקו ושני הפסדים. את הישג השיא שלה רשמה הקבוצה הקטנה ממדריד בעונת 2007-2008, אז העפילה לרבע גמר הליגה האירופית.

מאנה שחקן חטאפה, משמאל. GettyImages
גם הוא עבר בחטאפה. מאנה/GettyImages

בניון גדל במחלקת הנוער של הפועל באר שבע וסומן כבר מגיל צעיר ככישרון הגדול הבא של הכדורגל הישראלי. למרות ניסיון קצר באייאקס, שם לא הצליח לשרוד מה שהחזיר אותו לבאר שבע, הוא עבר למכבי חיפה ובשורותיה הוא שיחק ארבע עונות.

הקריירה המוצלחת בירוק הובילה את בניון לתחילת החלום האירופי, כשהתחנה הראשונה שלו הייתה ספרד, שם שיחק בסנטאנדר ונחשב לאחד מהשחקנים הבולטים במועדון, בו בילה שלוש שנים. ההצלחה שלו הובילה אותו לאנגליה אל ווסטהאם, שם שיחק במשך שנתיים, כשב-11 ביולי 2007 ההצלחה שלו הובילה אותו לליברפול, ששילמה תמורתו חמישה מיליון ליש"ט.

אחרי סכסוך מתוקשר עם רפא בניטז, עבר הקשר לצ'לסי וחתם בשורותיה לארבע שנים, אך לא הצליח להרשים את הבלוז כשבין השאר סבל מפציעה קשה שהשביתה אותו למשך כחצי שנה, ועם הגעתו של המנג'ר החדש הקיץ ז'וזה מוריניו, נפרדו כעת הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully