וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: דג'וקוביץ' ומארי שייטו לשמינית הגמר

הסרבי מחץ את סוזה, הסקוטי הביס את מאייר. רדוואנסקה הודחה על ידי מאקרובה, סרינה ניצחה בקלות את סלואן סטיבנס

בפלאשינג מדו ממשיכים להתקדם בצעדי ענק לכיוון השלבים המכריעים של אליפות ארצות הברית, והלילה (בין ראשון לשני) עשו עוד כמה שמות גדולים את דרכם אל השלב הבא. מי שעשה את העבודה בקלות הוא אנדי מארי, שגבר על פלוריאן מאייר הגרמני 6:7, 2:6, 2:6. בהמשך טייל גם נובאק דג'וקוביץ' לשמינית הגמר עם 0:6, 2:6, 2:6 על ז'ואאו סוזה. גם תומאס ברדיך (5) שגבר על ז'וליאן בנטו וסטינסלס ואוורינקה (9) שעבר את מרכוס בגדאטיס עלו לסיבוב הבא. מי שהמשיך לרגש את הקהל המקומי הוא לייטון יואיט, לשעבר אלוף ארצות הברית, שעשה גם הוא את דרכו לשלב הבא אחרי שניצח את ייבגני דונסקי (102). אצל הנשים גברה סרינה וויליאמס על סלואן סטיבנס (16) הצעירה 4:6, 1:6, בעוד אגניישקה רדוואנסקה (3) הופתעה על ידי קתרינה מאקרובה, ואנג'ליק קרבר (8) הודחה בידי קרלה סוארס נבארו.

טניסאי בריטי אנדי מארי. רויטרס
שייט בשתי המערכות האחרונות. מארי/רויטרס

גברים

מאז הזכייה בווימבלדון אנדי מארי לא הצליח להוכיח שיש בו את הרעב או את היכולת להמשיך את ההצלחות הגדולות שלו בארבעת טורנירי הגרנד סלאם האחרונים: שתי זכיות ושני הפסדים בגמר. עד עתה בפלשינג מדו הוא נראה די בטוח ויציב, ואחרי שהפסיד מערכה מול לאונרדו מאייר הארגנטינאי, הפעם הוא כבר נראה הרבה יותר ממוקד. המערכה הראשונה עוד היתה צמודה מאוד, כשמאייר נותן פייט אדיר לבריטי, ונכנע רק בשובר שיוויון, אבל משם והלאה המשחק היה בשליטה מוחלטת של אלוף ווימבלדון הטרי. מארי שייט עם שתי מערכות קלילות, שבר שוב ושוב את מאייר וסגר עם 6:7, 2:6, 2:6 בדרך לשמינית הגמר.

נובאק דג'וקוביץ' יודע שהוא עלול לאבד בסיום הטורניר את המקום הראשון בעולם, אם יאפשר לרפאל נדאל את המשך ההשתלטות שלו על הצמרת העולמית. הלילה הסרבי המשיך לאותת לנדאל על כושרו, כשנזקק לשעה ו-40 דקות בלבד כדי לטאטא את הפורטוגלי המדורג 95 בעולם ושמר הרבה אנרגיה למאבקים בהמשך. יריבו הבא של דג'וקוביץ' יהיה הספרדי מרסל גראנויירס, שהזיע במשך חמש מערכות מול טים סמייצ'ק (109 בעולם), עד שהדיח את האמריקאי האחרון שעוד נותר בטורניר הגברים עם 4:6, 6:4, 6:0, 3:6, 5:7.

טניסאי אוסטרלי לייטון יואיט. רויטרס
האלוף מ-2002, להזכירכם. יואיט/רויטרס

טומי האס (12 בטורניר) הודח בפעם ה-16 שלו באליפות ארצות הברית, הפעם הגרמני בן ה-35 נעצר בסיבוב השלישי עם הפסד 6:3, 6:2, 2:6, 6:3 למיכאיל יוז'ני (21 בטורניר). יריבו הבא של הרוסי יהיה לייטון יואיט האוסטרלי (66 בעולם), האלוף מ-2001 שאחראי עד עתה על ההפתעה הכי גדולה בטורניר (ובוודאי שהכי מלבבת) כשהדיח את חואן מרטין דל פורטו, המשיך את הכושר המצויין שלו ושמר את החלום לחזור לשלבים המאוחרים של הטורניר, לאחר שכבר על ייבגני דונסקי הרוסי (102 בעולם) 3:6, 6:7, 6:3, 1:6.

אחרי שבשנה שעברה נעצר רק בחצי הגמר בפלשינג מדו, המשיך הערב תומאס ברדיך את המסע שלו, כשגבר ללא קושי מיוחד על ג'וליאן בנטו הצרפתי (31) 0:6, 3:6, 2:6, בדרך למפגש מסקרן מול השוויצרי סטינסלס ואוורינקה (9), שהדיח את מרכוס בגדאטיס3:6, 2:6, 7:6, 6:7.

ההפתעה הראשונה של היום הגיעה מכיוונו של אנדראס ספי האיטלקי (20), שהודח לאחר מותחן מתיש מול דניס איטסומין (65). ספי כבר הצליח לחזור מפיגור שתי מערכות ולכפות מערכה חמישית, אבל הגיע אליה ללא כוחות, וראה את יריבו האוזבקי מתפוצץ בדרך ל-3:6, 4:6, 6:2, 6:3, 1:6.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
יותר פשוט ממה שהיה נדמה. וויליאמס/רויטרס

נשים

המשחק המסקרן של היום הפגיש בין צמד האמריקאיות סרינה וויליאמס וסלואן סטיבנס, ההווה והעבר של הטניס האמריקאי מול העתיד של הענף. סטיבנס, 16 בעולם, רק בת 20, קיוותה לבצע את ההפיכה כבר באליפות הנוכחית, אבל לא היתה יכולה לוויליאמס הנהדרת. בפתיחה היה נדמה שסטיבנס לא נותנת ליריבה שמולה להפחיד אותה, והצליחה לרשום מאבק נאה במערכה הראשונה, אך אז היא נשברה והמדורגת 1 בעולם השלימה את המשימה עם 4:6.

שבירה נוספת של וויליאמס במשחקון הרביעי של המערכה השנייה סגרה סופית את הסיפור, וסרינה לחצה על הדוושה, ניצחה 1:6 ורשמה העפלה קלה בהרבה ממה שחשבה. יריבתה הבאה תהיה הספרדיה קרלה סוארס נבארו (18), שהפתיעה את אנג'ליק קרבר (8) עם ניצחון מרשים 6:4, 3:6, 6:7.

קתרינה מאקרובה טניסאית רוסיה. Matthew Stockman, GettyImages
הסנסציה של הלילה. קתרינה מאקרובה/GettyImages, Matthew Stockman

הסנסציה של הלילה הייתה שייכת לקתרינה מאקרובה. הרוסיה המדורגת 24 בטורניר הצליחה להדהים את אגניישקה רדוואנסקה (3), עם 4:6, 4:6 נהדר במשחק שנעל את היום באיצטדיון לואי ארמסטרונג. הפולניה החזקה שהגיעה לפחות לרבע הגמר בשלושת הגרנד סלאמים הקודמים השנה איכזבה בגדול, ולא שיחזרה אפילו את הגעתה לשמינית הגמר בניו יורק מאשתקד. יריבתה הבאה של מאקרובה, שכבר רשמה את הישג השיא שלה באליפות ארצות הברית, תהיה נה לי הסינית (5), שדרסה את ילנה ינקוביץ' 3:6, 0:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully