וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הסוף למאר: קריירת ה-NBA המרוסקת של למאר אודום

אסף רביץ

31.8.2013 / 11:30

הפרישה של פיל ג'קסון, הטרגדיות האישיות, השביתה ב-2011 והנישואים לקלואי קרדשיאן הפכו את למאר אודום מאלוף NBA למסומם עם קריירה מרוסקת. אסף רביץ על השחקן שפעם כיכב במגרש והיום באתרי הרכילות

זה לא היה השבוע של למאר אודום. הוא נפתח בסקופ של אתר הרכילות TMZ שטען שאודום היה מכור לסמים קשים במהלך השנתיים האחרונות והסתיים בכך שאודום נעצר על נהיגה תחת השפעת חומרים אסורים, לא ברור איזה. בנוסף לשאר הצרות, לאודום אין קבוצה כרגע. לפני השבוע הזה היו מספר קבוצות שהביעו בו עניין, כולל השתיים של לוס אנג'לס, עכשיו הסיכוי שהוא ישחק ב-NBA בעונה הקרובה נראה קלוש.

למאר אודום, דאלאס מאבריקס. LM Otero, AP
הולך לשחק במגרש הפלילי. אודום/AP, LM Otero

בין שתי נקודות הציון המרכזיות של השבוע הזה היו עוד עשרות עדכונים לגבי אודום, כי כשאתר כמו TMZ מתלבש עליך הוא לא עוזב. כך נחשפנו לשמועות כמו: הסם שהוא מכור אליו הוא קראק, הנישואים שלו לקלואי קרדישיאן מתפרקים, הוא נעדר ב-72 שעות האחרונות. ולדיווחים כמו: למאר חזר הביתה בדמעות וקלואי קיבלה אותו בחזרה, למאר יוצא לקנות טאקו ועונד את טבעת הנישואים...עדיין, קלואי מסתובבת ברחוב ועונדת את טבעת הנישואים...עדיין, וכן הלאה.

אודום אמור להיות רגיל כבר לסוג כזה של תשומת לב, הוא התחתן לתוכו. קרדישיאן היא אחת מהאחיות במשפחה שמפורסמת בכך שהיא מפורסמת, מאז הנישואים שלהם ב-2009 הוא חשוף לסוג המאוד מסוים הזה של פרסום שכולל תכניות ריאליטי לא נגמרות שמתבססות על משברים מזויפים, כתבי רכילות שבאמת אכפת להם מה אכלת לארוחת בוקר ושמועות שנזרקות לאוויר האלחוטי ללא סינון. היחסים של קלואי ולמאר נראים כמו הדבר היציב ביותר בחיים שלו כרגע, ארבע השנים שהם מחזיקים מעמד ביחד בעולם הקרדישיאני הן שוות ערך למשהו כמו 75 שנים בעולם האמיתי.

דיווח: חבריו של אודום מנסים להכניס אותו לגמילה

טרייסי מקגריידי, הלוזר של היכל התהילה

שלוש שנים למותו: הסיפור העצוב של מאנוט בול

למאר אודום עם קלואי קרדשיאן. Chris Pizzello, AP
ארבע השנים שהם מחזיקים מעמד ביחד בעולם הקרדישיאני הן שוות ערך למשהו כמו 75 שנים בעולם האמיתי. אודום עם אשתו קלואי קרדשיאן/AP, Chris Pizzello

אבל בשנתיים האחרונות המחיר בא לידי ביטוי על הפרקט. אחרי שנים ארוכות ונהדרות בלייקרס, השנתיים האחרונות של אודום בדאלאס ובקליפרס היו פשוט איומות. הוא נראה כבד וחסר חשק, אחוזי הקליעה שלו צנחו, קבלת ההחלטות שלו נפגמה. הוא הפך מהמחליף הטוב בליגה, ממכונת דאבל-דאבל עם יכולת חדירה ומסירה נדירות לשחקן פנים, למחליף שולי שממשיך לקבל דקות בעיקר בגלל הזיכרון של מה שהוא היה פעם והתקווה שהוא עוד מסוגל לחזור ליכולת ההיא. בדאלאס הוא אפילו נשלח לליגת הפיתוח בשלב מסוים, דבר שלא עושים עם שחקן במעמדו, אלא אם המצב חמור במיוחד.

לא במקרה, ההידרדרות הגיעה לאחר קיץ 2011. ברמה המקצועית, הקיץ הזה כלל את השביתה שהוציאה שחקנים רבים מקצב ההכנה לעונה חדשה, וכן את הפרישה של פיל ג'קסון, שנחשב למאמן שהפך את אודום משחקן מוכשר ובעייתי לשחקן חשוב בקבוצה אלופה. השיא הגיע רגע לפני פתיחת העונה המקוצרת, עם פרשת הווטו לטרייד של כריס פול. כזכור, בתקשורת כבר דווח על הטרייד שכחלק ממנו אודום אמור היה להגיע לניו אורלינס, אבל דיוויד סטרן הטיל וטו והטרייד בוטל. המהלך הראשון של הלייקרס אחרי הווטו היה לשלוח את אודום, העצבני מכך שבקבוצה היו מוכנים להעביר אותו, לדאלאס תמורת טרייד אקספשן, מהלך שבדיעבד מעלה תהייה האם בהנהלת הלייקרס ידעו משהו על מצבו של אודום באותה תקופה.

ברמה האישית, בקיץ הזה אודום חווה שתי טרגדיות רצופות. בן דוד שלו נפטר, וכשהוא היה בניו יורק בשביל ההלוויה המכונית בה הוא נסע (אבל לא נהג) הייתה מעורבת בתאונה בה נהרג נער עובר אורח. זה היה גם הקיץ בו החלה תכנית הריאליטי המתמקדת בו ובקלואי. אודום אמנם למוד טרגדיות (אמו נפטרה מסרטן כשהיה בן 12, בנו הצעיר נפטר כתוצאה ממוות בעריסה בגיל חצי שנה) ושערוריות (הושעה פעמיים מה-NBA עקב שימוש בסמים ב-2001, היה מעורב בכל מיני עניינים במכללות שלא נפרט כאן), אבל יכול להיות שהקיץ הזה היה כבר יותר מדי.

קובי בריאנט, למאר אודום, לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
האם הלייקרס ידעו על מצבו כשביקשו להעביר אותו בטרייד לניו אורלינס?/רויטרס

האם באותו קיץ אודום התמכר לסמים קשים? בשלב הזה אין מספיק מידע עובדתי כדי לקבוע מה באמת קרה, אבל ההתפתחויות בשבוע האחרון מחזקות את ההשערה שלא מדובר רק בשמועה של אתר רכילות חסר אמינות. עבור מי שעוקב אחרי אודום מטעמי כדורסל, הרעיון שמשהו משמעותי קרה בשנתיים האחרונות נשמע די הגיוני. ניתן למצוא הסברים פשוטים יותר לנפילה ביכולת - חוסר יכולת לגייס מוטיבציה מחודשת אחרי שהוא כבר השיג הכול, נסיגה טבעית בגיל 32, אבל מעטים מאוד המקרים בהם יש צניחה כל כך בוטה ביכולת של שחקן בין שתי עונות.

אם יתברר שאודום אכן השתמש בסמים קשים במהלך שתי העונות האחרונות, ההשלכות המעניינות ביותר עשויות להיות קשורות למערך בדיקות הסמים ב-NBA. במצב כזה, סטרן ויורשו אדם סילבר יצטרכו להסביר איך המצב הזה חמק מתחת לרדאר של הליגה. אמנם הבדיקות מתמקדות בסמים משפרי ביצועים, אבל ניתן לצפות מהן לזהות שחקן שמשתמש בסמים קשים, אם אכן היה אחד כזה.

דייויד סטרן קומישינר ה-NBA   במסיבת עיתונאים. רויטרס
מקרה אודום חמק מתחת לרדאר? סטרן/רויטרס

בעוד שבענפי ספורט אחרים מתפוצצות בשנים האחרונות לא מעט פרשיות סמים חמורות, בכדורסל כמעט לא היו שחקנים שנתפסו על שימוש בחומרים. בשנים האחרונות התגברו הקולות הטוענים שהסיבה לכך היא לא שבכדורסל, לעומת כמעט כל ענף אחר שמעורב בו כסף גדול, לא משתמשים בסמים, אלא שסטרן דואג להשתיק את הנושא בעזרת מערך רך במיוחד של בדיקות. ביקורת מרכזית היא על כך שבמהלך העונה שחקנים עוברים עד ארבע בדיקות רנדומליות, כך שמי שעבר את הבדיקה הרביעית יודע שהוא לא ייבדק יותר באותה עונה. פרשת אודום לא קשורה לסמים משפרי ביצועים, אבל דווקא היא עוד יכולה להיות הטריגר שיוביל לפתיחת תיבת פנדורה שלא בטוח שאנחנו רוצים לדעת מה מסתתר בתוכה.

אבל בינתיים, מדובר בסיפור הנפילה האישי של אודום, סיפור נפילה שמתרחש בעולם הקרדישיאני, מה שאומר שכל צעד בו ידווח לציבור בטון מלגלג על ידי אתרי רכילות צמאי דם. בין אם מדובר בהתמכרות לסמים או במשבר מסוג אחר, קשה להאמין שאודום בן ה-34 יצליח לשקם את עצמו באופן שיאפשר לו לחזור להיות פקטור משמעותי ב-NBA. נותר לקוות שהוא פיתח מספיק חסינות כדי לשרוד את העליהום התקשורתי שרק צפוי להתגבר, שכל הפרשה הזאת תשמש חומר טוב לעונה השלישית של "קלואי ולמאר". אחרת, היא עוד עלולה להפוך לחומר למדור "מגרש השדים".


אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

למאר אודום, לוס אנג'לס קליפרס. AP
נותר לקוות שהוא פיתח מספיק חסינות כדי לשרוד את העליהום. אודום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully