וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "צביקה שרף המשיך ללכת כאילו אני אוויר, סיטואציית מקל מעצבנת"

הברוגז המתוקשר עם צביקה שרף ("אם הוא מתעלם ממני אז זהו"), הביטחון ביכולת של ליאור אליהו וכמובן וגל מקל ("התעצבנתי על הסיטואציה"). מאמן נבחרת הכדורסל אריק שיבק מתכונן ליורובאסקט בראיון עצבני שיפורסם במלואו ביום שישי. בינתיים, קבלו קטע ממנו

ברני ארדוב

רגע לפני היציאה לאליפות אירופה מוכן המאמן הלאומי אריק שיבק לפתוח את אחד הפצעים הכואבים בחייו: אובדן החברות עם צביקה שרף, לאחר עשרות שנים של קרבה, בהן נחשבו כמעט לבני משפחה.

בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, שיובא כאן במלואו מחר (שישי), מוציא שיבק לאור, בפעם הראשונה, את אחד הסודות הידועים בענף.

"לפני מספר חודשים צביקה עבר מולי בוינגייט", משחזר שיבק, שלצד היותו מאמן נבחרת ישראל מחזיק גם בתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל. "ישבתי שם עם טל נתן (מאמן כדורסל, א.ג., א.ש.). אמרתי לו: 'היי, צביקה, מה נשמע, בוא שב איתנו, שתה קפה'. אבל הוא המשיך ללכת כאילו אני אוויר. זה היה לפני חצי שנה. מאותו שלב החלטתי שאם הבנאדם התעלם ממני, אם בשבילו אני לא קיים - אז אני לא קיים".

על ליאור אליהו, שחווה את אחד הקיצים הקשים בחייו לאחר הפרידה ממכבי תל אביב, אומר שיבק כי "אין ספק שמטרידה אותו העובדה שאין לו קבוצה. אני יכול לגלות לך שאתמול דיברה איתו קבוצת יורוליג גדולה, ושוב זה לא הסתדר, מטעמים כאלה ואחרים. זה מטריד אותו אבל אני סומך עליו שבאליפות ייתן את מה שהוא צריך".

סיעת עוז זועמת על מינוי חלוץ: "מינוי חלוץ אינו כשר"

ישראל ניצחה את גאורגיה במשחק ההכנה האחרון ליורובאסקט

שיבק: "גם 60% אחוז של טיוס זה טוב, אין לו מחליף"

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
מתייחס לריב המתוקשר עם צביקה שרף. שיבק/ברני ארדוב

הוא חסר את גל מקל, אבל מתעקש שלא לכעוס על הגארד הישראלי. לאנשי דאלאס מאבריקס, קבוצתו החדשה, לעומת זאת, הוא לא ימהר לסלוח.

"התעצבנתי", אומר שיבק. "לא הסתרתי את זה. לא התעצבנתי על גל אלא על הסיטואציה שהביאו אל גל אליה. דיברתי עם דוני נלסון (ג'נרל מנג'ר המאבריקס, א.ג., א.ש.) ואמרתי לו בדיוק מה אני חושב: שהגיע הזמן שייתנו יותר כבוד לכדורסל האירופאי. נגמרו הימים שיש שניים-שלושה אירופאים ב-NBA. יש כבר מאה אירופאים ב-NBA. אמרתי לו שיבינו שיש כדורסל גם מחוץ לארה"ב".

למתקפה התקשורתית על הנבחרת, בעקבות הופעותיה האחרונות במשחקי ההכנה, משיב שיבק במתקפה משלו על העיתונאים. "אני מודה שאין לי עור של פיל. בחודשיים וחצי האחרונים החלטתי לא לקרוא אינטרנט, לא לשמוע רדיו, לא לראות טלוויזיה. כלום. ואני אחד שמאוד אוהב לקרוא. אותם עיתונאים שהסבירו לי, 'איזו נבחרת אתה מקבל - יותם שהייתה לו עונה בינונית במינכן, כספי שלא שיחק כל השה, יוגב שהייתה לו עונה בינונית במכבי' וכו' - אלו אותם עיתונאים שהיום יוצא מהם כל הרוע".

ולמרות הכל, הוא עדיין מאמין שיהיה טוב ביורובאסקט 2013. "המשימה היא לסיים בין 12 הראשונות. אמרתי את זה בעבר ואני לא חוזר בי עכשיו", חורץ שיבק. "עודד קטש אומר שאני אופטימיסט. לפני שנה, כששיחקנו נגד נבחרת סרביה, אחרי התדרוך האחרון שלי לקראת המשחק, עודד נתן לי נשיקה ואמר לי: 'אתה יודע מה, אפילו אותי שכנעת שאפשר לנצח'. אז אני אופטימיסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully