וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטינו: "השילוב של מסי וניימאר? לא ראינו הרבה"

ברצלונה זכתה בסופרקופה בלי להרשים, בספרד טענו: "ואלדס הציל את מסי", שהחמיץ פנדל. באתלטיקו התלוננו על השיפוט

ברצלונה גרפה הלילה (בין רביעי לחמישי) את התואר הראשון בעידן חרארדו מרטינו, אחרי שזכתה בסופרקופה הספרדי. בארסה אומנם לא הרשימה במיוחד, אבל עשתה את העבודה כשסיימה ב-0:0 ביתי מול אתלטיקו מדריד, ולאור שער החוץ ב-1:1 במשחק הראשון במדריד, האלופה הספרדית הניפה את הגביע בסוף הערב בזכות יתרון שערי חוץ.

שחקני ברצלונה חוגגים זכייה בסופרקאפ. רויטרס
"העיקר זה התואר". ברצלונה חוגגת/רויטרס

עבור ברצלונה זו הפעם ה-11 שבה היא זוכה בסופרקופה, ותואר מספר 16 בארבע השנים האחרונות. כאמור, ברצלונה לא סיפקה יכולת יוצאת דופן מול אוהדיה, שציפו ליותר לנוכח העובדה שזה היה המשחק הראשון שבו ניימאר וליאונל מסי פותחים ביחד בהרכב.

בסופו של דבר, גיבור המשחק היה ויקטור ואלדס, שעצר שתי בעיטות מצוינות של ארדה ו-וייה ושמר על היתרון של קבוצתו. "ואלדס הושיע את מסי", קראה הכותרת ב"אל פאיס", כשהוא מתייחס להחמצת הפנדל של ליאונל מסי לפני הסיום.

"כשזה משחק על תואר, הדבר היחיד שחשוב זה לקחת אותו", אמר מאמן ברצלונה מרטינו, שזיהה את הכשלים היחסיים של קבוצתו, "אנחנו צריכים עוד להיכנס לקצב, לשחק יותר בדיוק, צריכים לתקוף בחללים הריקים ולא להיתקל בכוח בהגנה של היריב. אבל בהתחשב בעובדה שהעונה רק החלה, אני לא חושב שזה היה רע מדי. לפעמים קבוצה צריכה תוצאות כאלה כדי להיכנס לכושר".

ניימאר, ברצלונה. רויטרס
השילוב שלו עם מסי ממשיך להיות מסקרן. ניימאר/רויטרס

מרטינו פתח בהרכב בלי אנדרס אינייסטה (שנכנס רק בדקה ה-73), ואמר כי "זה ה-11 שחשבתי שצריכים לפתוח. זה התפקיד של המאמן, שצריך לקחת החלטות". כמו כן, המאמן הודה ש"למסי וניימאר היה משחק טוב באופן אישי, אבל הם לא הרבו לשתף פעולה, לא ראינו את זה. כל אחד מהם משחק בצד אחר".

עשר הדקות האחרונות של המשחק היו סוערות, וכללו שני שחקנים מורחקים לאתלטיקו ופנדל מפוקפק שהוחמץ על ידי מסי, שהפציץ למשקוף. אחד השחקנים שהורחקו היה טוראן, שספג כרטיס אדום מהספסל של אתלטיקו. "הוא בכלל לא יודע ספרדית", אמר מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה, שלא הבין איך השחקן שלו קיבל אדום. גם גאבי, קפטן אתלטיקו, אמר ש"שחקני ברצלונה דיברו עם השופט והתלוננו כל הזמן, ובסוף זה עזר להם. כשאנחנו הערנו לו על עבירה של בוסקטס הוא לא הקשיב". חאבייר מסצ'ראנו טען ש"הם עשו עלינו הרבה יותר עבירות, וקיבלו פחות צהובים".

בסופו של דבר, סימאונה יודע מי הייתה הקבוצה הטובה יותר. "ברצלונה טובה מאיתנו, ריאל מדריד טובה מאיתנו, כי הפער הפיננסי נותן לקבוצות האלה יתרון עלינו", אמר מאמן אתלטיקו, "אנחנו יכולים לנצח אותם במשחק אחד, אבל לאורך עונה שלמה".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול אתלטיקו מדריד. David Ramos, GettyImages
הרבה עבירות, שמירה הדוקה. אתלטיקו מול מסי/GettyImages, David Ramos

* שרת התרבות והספורט לימור לבנת נפגשה היום (רביעי) עם סגן נשיא ברצלונה ומנהל קרן ברצלונה רמון פונט, במטרה להביא את בית הספר לכדורגל של ברצלונה לארץ. הצדדים סיכמו על שיתוף פעולה שמטרתו הגדלת מספר הילדים הפעילים בקבוצות הכדורגל ב-20 אלף ילדים, ושיפור רמת האימון בגילאי הילדים והנוער.התוכנית היא הקמת קבוצות לילדים ונוער בישראל שיזכו לליווי צמוד של מועדון ברצלונה, ויתבססו על המודל הערכי והידע המקצועי המצטבר שלו לאורך השנים.

"ראשי מועדון ברצלונה הבהירו במהלך הביקור, כי הם מעוניינים מאוד לסייע לנו בקידום תשתיות הילדים והנוער בכדורגל הישראלי וייתכן שגם בענפי כדור נוספים", אמרה השרה. "אני מעריכה ומודה מאוד לראשי מועדון ברצלונה שהסכימו לצאת עמנו לדרך משותפת. המועדון מקבל מדי שנה בקשות לשיתופי פעולה ממדינות רבות בעולם, וזה בהחלט לא מובן מאליו שבחר לשתף פעולה דווקא איתנו, ולקדם את הפרויקט. אני מאמינה שהפרויקט עשוי להיות נדבך חשוב בביצוע רפורמה בתחום הילדים והנוער בכדורגל הישראלי. הספורט הישראלי בכלל והכדורגל בפרט יוכל יהיה להפיק רווח גדול מאוד משיתוף הפעולה הזה שילווה באופן צמוד על ידי המועדון הן במישור הערכי והן בפן המקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully