וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה סיימה ב-0:0 עם אתלטיקו וזכתה בסופרקופה

מסי החמיץ פנדל, ואלדס הציל פעמיים והקטלאנים הניפו גביע בזכות ה-1:1 מהמשחק הראשון. לואיז (81) וטוראן (90) הורחקו

זה לא היה יפה במיוחד, אבל ברצלונה חגגה תואר ראשון לעונת 2013/14 אחרי שסיימה הלילה (רביעי) ב-0:0 עם אתלטיקו מדריד בקאמפ נואו. הקטלאנים ניצחו בסיכום המפגש בזכות ה-1:1 בויסנטה קלדרון בשבוע שעבר ולכאורה יש להם מספר סיבות למסיבה: ליאונל מסי וניימאר פתחו לראשונה העונה באותו הרכב, חרארדו מרטינו רושם תואר ראשון בכדורגל האירופי, אולם היכולת, בדומה למשחק הראשון מול הקולצ'ונרוס והניצחון על מלאגה בליגה, בהחלט טעונה שיפור.

שחקני ברצלונה חוגגים זכיה בסופרקופה. David Ramos, GettyImages
שיהיה במזל. שחקני ברצלונה חוגגים/GettyImages, David Ramos

עוד לפני המשחק נשמו לרווחה בשורות האלופה, כאשר מסי, שנפצע בויסנטה קלדרון, החלים ופתח לצד ניימאר, שלראשונה העונה קיבל את חולצת ההרכב. כמו במשחקים האחרונים, גם הפעם בחר מרטינו להשאיר על הספסל את אנדרס אינייסטה, והמשחק הקטלאני פחות שטף, מה שהשפיע באופן ישיר גם על צמד הכוכבים הגדולים שהיו חלשים למדי. בעוד שהמארחת החזיקה בכדור, כהרגלה, כמעט באופן אבסולוטי במחצית הראשונה, אתלטיקו היא זו שהיתה מסוכנת יותר, כאשר רק צמד הצלות נפלאות של ויקטור ואלדס מרגלי ארדה טוראן מנעו ממנה לעלות ליתרון.

במחצית השניה העניינים התלהטו, ועשרות אלפי הצופים בקאמפ נואו קיבלו הרבה יותר עבירות ממצבי הבקעה. בדקה ה-81 הורחק פיליפה לואיז לאחר ששלח מרפק לפניו של דני אלבס, קטע את המומנטום של הקולצ'ונרוס, ואפשר לברצלונה להמשיך להניע את הכדור באין מפריע עד הדקה ה-89, כשפדרו ספק-הוכשל ברחבה והקטלאנים קיבלו פנדל. אלא שבערב הזה, אפילו מהנקודה הלבנה מסי לא הצליח להבקיע, ונעץ את הכדור במשקוף. שחקני אתלטיקו זעמו על השיפוט ובתוספת הזמן הורחק גם טוראן, שכבר הוחלף, אך השתולל על הספסל. זה נגמר ב-0:0 שכולו ניצחון עבור האלופה, שרושמת זכיה מספר 11 בסופרקופה - יותר מכל קבוצה אחרת בהיסטוריית הכדורגל הספרדי - ורביעית בחמש השנים האחרונות. אתלטיקו? היא תישאר עם המחמאות בלבד, והיא בהחלט ראויה להן.

שחקן ברצלונה ניימאר חוגג זכיה בסופרקופה. רויטרס
למרות תואר אירופי ראשון, יש עוד מקום לשיפור. ניימאר/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 90+1: גם ארדה טוראן הורחק לאחר שקפץ מהספסל והביע את מחאתו בפני השופט.

* הפעם האחרונה שמסי החמיץ פנדל? בחצי גמר האלופות אשתקד, מול צ'לסי.

דקה 89 - מסי החמיץ פנדל: פדרו ספק-הוכשל ברחבה על ידי חואנפרן, השופט הצביע לנקודה הלבנה, אך הארגנטינאי הפציץ את הכדור למשקוף.

דקה 81 - אתלטיקו בעשרה שחקנים: פיליפה לואיז שלח מרפק לפניו של דני אלבס, הרחק מהכדור, וקיבל כרטיס צהוב שני.

דקה 73 - הקהל בקאמפ נואו קם על הרגליים ומריע לאנדרס אינייסטה, שהחליף את ססק פברגאס.

דקה 67 - ההזדמנות הטובה ביותר של ניימאר עד כה: כדור ארוך של דני אלבס מצא את היהלום הברזילאי, שנותר לבד לגמרי ברחבה אך משום מה ניסה למסור מהאוויר, ובזבז מצב מצוין.

דקה 65 - חילוף ראשון של חרארדו מרטינו: פדרו נכנס, אלכסיס סאנצ'ס יוצא.

דקה 56 - עוד הצלה גדולה של ואלדס! הדקות האחרונות בשליטה מוחלטת של אתלטיקו. הפעם היה זה וייה עם בעיטה חזקה מקצה הרחבה, שוב שוער ברצלונה הציל עם קצות האצבעות.

* נתוני המחצית הראשונה: ברצלונה מוליכה 20:80 בהחזקה בכדור, אך אתלטיקו בעטה יותר פעמים למסגרת (1:2). הקולצ'ונרוס ביצעו 12 עבירות לעומת 6 בלבד של הקטלאנים.

דקה 42 - ההזדמנות הטובה ביותר במשחק עד כה: התקפה מצוינת של אתלטיקו הגיעה לארדה טוראן, שהשכיב את פיקה ושלח פצצה אותה הציל בקצות האצבעות ואלדס לקרן.

דקה 35 - הזדמנות ראשונה של אתלטיקו: מתפרצת יפה שהחלה בחילופי מסירות בין וייה וקוסטה הסתיימה בבעיטה חלשה של קוקה, מקצה הרחבה אל ידיו של ואלדס.

דקה 26 - נתוני ההחזקה בכדור עד כה? 19:81 לטובת ברצלונה. מדהים.

* צ'אבי רושם היום הופעה מספר 14 בסופרקופה, ומשתווה בפסגה לפפ גווארדיולה וגיירמו אמור.

דקה 9 - ברצלונה לוחצת. ג'ורדי אלבה העביר כדור רוחב טוב מאגף שמאל, אלכסיס שלח את הרגל אך פספס בסנטימטרים.

* אורחת הכבוד של ברצלונה במשחק? שרת התרבות והספורט הישראלית, לימור לבנת.

דקה 7 - בוסקטס שלח כדור עומק מושלם למסי, אך קורטואה יצא מצוין והקדים את הפרעוש.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול אתלטיקו מדריד. David Ramos, GettyImages
לא ממשחקיו הגדולים. מסי/GettyImages, David Ramos

הרכבים

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, חאבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה, צ'אבי, סרחיו בוסקטס, ססק פברגאס (אנדרס אינייסטה, 73), אלכסיס סאנצ'ס (פדרו, 65), ליאונל מסי, ניימאר.

אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, מיראנדה, דייגו גודין, פיליפה לואיז, מריו סוארס, גבי, חורחה קוקה, ארדה טוראן (אדריאן, 72), דויד וייה (כריסטיאן רודריגס, 84), דייגו קוסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully