וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה ביתך: 10 אפשרויות לקראת הגרלת הבתים בליגת האלופות

הבית החם והבית האפור. הבית הרווחי והבית הפלילי. 10 אפשרויות לקראת הגרלת הבתים של ליגת האלופות (18:45, ספ' 5+)

שלב המוקדמות הסתיים, אפשר לגשת לדבר האמיתי. העונה ה-22 של ליגת האלופות במתכונתה הנוכחית, תצא רשמית לדרך הערב (חמישי, 18:45, ספורט 5+) עם הגרלת שלב הבתים המסורתית במונאקו. בין המוגרלות תהיה כמובן אלופת אירופה באיירן מינכן, שרוצה להגיע לגמר שייערך באצטדיון האור בליסבון ב-24 במאי 2014 ולהיות הראשונה בעידן ליגת האלופות שמצליחה להגן על התואר. הדרך לשם תהיה ארוכה ותתחיל כבר בשלב הבתים, בו תחולקנה 32 הקבוצות לשמונה בתים, מתוכם תעפלנה שתיים לשלב הנוקאאוט הראשון. רגע לפני ההגרלה המסקרנת, זה הזמן להשתעשע וליצור בתים אפשריים כיד הדמיון. החל מבית המוות, דרך בית החלומות של דרוגבה ועד בית הסוהר. קבוצות מאותה מדינה כמובן לא תשובצנה באותו בית, אך גם כך האופציות רבות

משחקי שלב הבתים יחלו ב-17 בספטמבר ויסתיימו ב-11 בדצמבר.

דרג א': באיירן מינכן, ברצלונה, צ'לסי, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, פורטו, בנפיקה.

דרג ב': אתלטיקו מדריד, שחטאר דונייצק, שאלקה, מארסיי, צסק"א מוסקבה, פריס סן ז'רמן, מילאן, יובנטוס.

דרג ג': זניט סנט פטרסבורג, מנצ'סטר סיטי, אייאקס, דורטמונד, באזל, אולימפיאקוס, גלאטסראיי, לברקוזן.

דרג ד': קופנהאגן, נאפולי, אנדרלכט, סלטיק, סטיאווה בוקרשט, ויקטוריה פלזן, ריאל סוסיאדד, אוסטריה וינה.

באיירן מינכן חוגגת זכיה בליגת האלופות. רויטרס
הקבוצה הראשונה שתגן על התואר בעידן ליגת האלופות? באיירן מינכן/רויטרס

בית המוות: ריאל מדריד, פריס סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי, נאפולי

יש כמה אופציות לבית הקשה ביותר. מהדרג הראשון אפשר לקחת באותה מידה גם את באיירן מינכן וברצלונה, אבל בחרנו להתחיל עם ריאל מדריד של קרלו אנצ'לוטי, שלא ישמח לקבל את האקסית פריס סן ז'רמן כבר בשלב הראשון. אלופת צרפת נעצרה בעונה שעברה ברבע הגמר על ידי ברצלונה למרות שלא הפסידה לה, והפעם היא רוצה להתקדם עוד קצת עם הרכש הנוצץ אדינסון קבאני. מנצ'סטר סיטי, שבשנתיים הקודמות נקלעה לבתים המסובכים ביותר ולא צלחה את השלב הראשון, סבלה מול ריאל בעונה שעברה וגם מנואל פלגריני יעדיף לא לחזור לסנטיאגו ברנבאו. הבלאנקוס היו בין אלה שהדיחו את סיטי בשנה שעברה, ולפני שנתיים הייתה זו נאפולי ששלחה את האנגלים הביתה ועלתה מבית המוות יחד עם באיירן. הצד התכול של מנצ'סטר יראה שחור במקרה של הגרלה כזאת. אנחנו לא נתנגד גם לראות את דורטמונד מצטרפת לבית הזה מהדרג השלישי במקום הסיטיזנס. העיקר שנקבל משחק גדול מדי מחזור.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן מנצ'סטר סיטי וינסנט קומפני. רויטרס
מישהו מתנגד לעוד מפגש כזה? כריסטיאנו רונאלדו מול וינסנט קומפני/רויטרס

בית המוות משעמום: בנפיקה, צסק"א מוסקבה, אולימפיאקוס, פלזן

בכל עונה יש לפחות בית אחד נטול קסם. הקבוצות טובות, אבל הסקס אפיל הוא מהן והלאה. בנפיקה, הלוזרית הגדולה של העונה שעברה, התקדמה לדרג הראשון בזכות ההגעה לגמר הליגה האירופית ותהיה ראש בית. אל סגנית אלופת פורטוגל אפשר לצרף מהדרג השני את צסק"א מוסקבה היעילה שהחזירה לעצמה את האליפות אחרי שבע שנים, את אולימפיאקוס היוונית מהדרג השלישי וגם את ויקטוריה פלזן הצ'כית מהדרג הרביעי או את קופנהאגן שנחלשה מאוד. בית שמורכב מארבע קבוצות שנטלו חלק בעונה שעברה בליגה האירופית (מי בשלבי המוקדמות ומי בשלבי הנוקאאוט). לא בדיוק המפגשים שיופיעו בדברי הימים של המפעל.

שחקני ויקטוריה פלזן חוגגים. רויטרס
בבית כזה, אין סיכוי שישדרו אותם. שחקני ויקטוריה פלזן/רויטרס

בית האלופות: פורטו, יובנטוס, אייאקס, סלטיק

זוכרים את הימים בהם רק אלופות הורשו להשתתף במפעל? בואו ננסה לבנות בית כזה. הפעם ניקח את פורטו מהדרג הראשון (גם באיירן, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד יכולות לבוא בחשבון) ואל הפורטוגלים נוסיף את יובנטוס שהוקפצה לדרג השני בעקבות הדחתה של ליון בשלב הפלייאוף. אייאקס, שזכתה באליפות שלישית ברציפות בהולנד, תחבור אל השתיים ואת הבית תשלים סלטיק, אלופת סקוטלנד שהצליחה לצאת מבור עמוק ולעבור באופן דרמטי את שחטאר קרגנדי המפתיעה מקזחסטן. בית שכולו חזרה למסורת.

יובנטוס חוגגת אליפות. AP
לא מקום שני ולא שלישי, אלופה אמיתית. שחקני יובנטוס לאחר הזכייה בסקודטו/AP

בית הבצורת: ארסנל, אתלטיקו מדריד, לברקוזן, נאפולי

ובהיפוך מושלם לבית הקודם, הנה בית עם קבוצות שכבר הרבה זמן (או אף פעם) לא זכו באליפות. ארסנל העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות זו השנה ה-16 ברציפות, אבל אליפות באנגליה היא לא לקחה מאז 2003/4. כדי שארסן ונגר יהיה בחברה טובה, כדאי לסדר לו הגרלה עם אתלטיקו מדריד שמחכה לאליפות מאז הדאבל הבלתי נשכח ב-1995/6, לברקוזן שמעולם לא זכתה בבונדסליגה ונאפולי שעדיין מתרפקת על ימי הזוהר של דייגו מראדונה ושתי האליפויות ב-1987 ו-1990.

שחקן ארסנל ארון רמזי חוגג שער. רויטרס
בחברה טובה. שחקני ארסנל/רויטרס

בית הירוקים: ברצלונה, שאלקה, אולימפיאקוס, אוסטריה וינה

אוסטריה וינה היא הקבוצה היחידה שמופיעה לראשונה במפעל. ירוקה לגמרי. אז כדי להשלים אותה נחפש מאמנים שיערכו את הפרמיירה שלהם בשלב הבתים של ליגת האלופות. טאטה מרטינו מתחיל את הקריירה האירופית שלו היישר מהטופ וינסה לספק הצלחה מיידית בברצלונה, שלצורך העניין תהיה בראש הבית שלנו. מהדרג השני ניקח את שאלקה של יינס קלר, שבעונה שעברה הדריך את שאלקה רק בשלב הנוקאאוט ולא השיג ניצחון. מיצ'ל הספרדי, שאימן בעבר את חטאפה בליגה האירופית ונכשל במפעל בעונה שעברה עם אולימפיאקוס, ידריך הפעם את אלופת יוון במפעל המרכזי של אופ"א. עם החבורה הזאת, ננאד בייליצה מאוסטריה וינה לא ירגיש יוצא דופן.

מאמן ברצלונה חרארדו מרטינו. רויטרס
חוויה חדשה, עבור שניהם. חרארדו מרטינו עם ניימאר/רויטרס

בית אלופות העבר: באיירן מינכן, מילאן, אייאקס, סטיאווה

אם כבר הזכרנו מסורת לפני כן, אפשר להרכיב בית מכמה מהאימפריות של המפעל לדורותיו - אלופות עבר. נתחיל דווקא עם האלופה המכהנת באיירן מינכן, שזכתה בתואר חמש פעמים וכאמור רוצה להיות הראשונה שמגנה עליו בעידן ליגת האלופות. שיאנית התארים מהדרג השני היא מילאן, שהניפה את הגביע האירופי הנכסף שבע פעמים והיא שנייה בהיסטוריה רק לריאל מדריד. גם הבלאנקוס יכולים כמובן להיות בבית שכזה, ואז מהדרג השלישי אפשר לצרף את דורטמונד, פיינליסטית העונה שעברה ואלופת אירופה ב-1997. אם בכל זאת נישאר עם באיירן, אז מדרג ג' ניקח את אייאקס שזכתה בתואר ארבע פעמים (האחרונה ב-1995) ונחתום עם סטיאווה בוקרשט, שחוזרת למפעל אחרי חמש שנות היעדרות וזכתה באליפות אירופה פעם אחת ויחידה, ב-1986.

פאולו מאלדיני שחקן מילאן עם גביע האלופות אחרי הניצחון בגמר 1994 על ברצלונה. GettyImages
בית שכולו זיכרונות. פאולו מאלדיני עם גביע אירופה של מילאן ב-1994/GettyImages

בית ההכנסות: פורטו, אתלטיקו מדריד, דורטמונד, ריאל סוסיאדד

בהשראת חלון ההעברות שנמצא על סף סגירה, נרכיב את הבית הרווחי של הקיץ. ארבע קבוצות שהכניסו הרבה יותר ממה שהוציאו. אז נתחיל עם פורטו, שיאנית הרווחים מעסקאות בשוק השחקנים בעשור האחרון (כמעט 615 מיליון יורו) שבקיץ הזה קיבלה 70 מיליון יורו על מכירתם של חאמס רודריגס וז'ואאו מוטיניו למונאקו. עוד אחת שזכתה לנתח מהכסף של דימיטרי ריבולובלב היא אתלטיקו מדריד, ששלחה את רדאמל פלקאו לנסיכות תמורת 60 מיליון יורו והוסיפה עוד 13 מיליון על מכירת שחקנים נוספים. מהדרג השלישי תהיה זו דורטמונד, שנפרדה ממריו גצה וקיבלה עבורו 35 מיליון יורו מבאיירן מינכן ומהדרג האחרון זו יכולה להיות נאפולי שעשתה את העסקה הגדולה של הקיץ (טרום גארת' בייל) עם מכירתו של קבאני ב-64.5 מיליון יורו לפ.ס.ז'. אנחנו ניקח הפעם את ריאל סוסיאדד, שחוזרת לשלב הבתים אחרי עשור ובקיץ התעשרה בכ-30 מיליון יורו בעקבות מכירת אסייר יראמנדי לריאל מדריד.

חאמס רודריגס, ז'ואאו מוטיניו שחקני פורטו חוגגים אליפות. רויטרס
הביאו אליפות והפכו את פורטו לקבוצה הרווחית של העשור. חאמס רודריגס עם ז'ואאו מוטיניו/רויטרס

בית הנופש של פרגוסון: מנצ'סטר יונייטד, צסק"א מוסקבה, באזל, סטיאווה

אלכס פרגוסון האגדי פרש ממנצ'סטר יונייטד אחרי 27 שנים. האם הוא הוריש למחליפו דייויד מויס את המזל שלו בהגרלות? זאת נדע רק לאחר שישלפו הכדורים במונאקו. בית של יונייטד בשנים האחרונות מורכב בדרך כלל מקבוצה מרומניה, קבוצה מפורטוגל וקבוצה מרוסיה, טורקיה או שוויץ. הפורטוגליות משתייכות שתיהן לדרג הראשון, אז הן כבר מחוץ למשוואה. לכן נשבץ את יונייטד עם צסק"א מוסקבה אותה פגשה בשלב הבתים של 2009/10, עם באזל בה היא רוצה לנקום על ההפסד הזכור בשלב הבתים של 2011/12 וממליגה לקינוח בדמות סטיאווה בוקרשט. אחרי המפגשים מול אוצלול גלאץ לפני שנתיים וקלוז' בשנה שעברה, השדים האדומים לא יכולים לפסוח על ביקור ברומניה.

אלכס פרגוסון במשחק הבית האחרון שלו מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הוריש למחליף את המזל שלו בהגרלות? אלכס פרגוסון/רויטרס

בית החלומות של דרוגבה: צ'לסי, מארסיי, גלאטסראיי, קופנהאגן

בגיל 35 ואחרי שכבר זכה בליגת האלופות, דידייה דרוגבה רק מחפש עניין. עם כל הכבוד לליגה הטורקית, ההשתתפות בליגת האלופות היא הדבר היחיד שנותן לו דרייב בקריירה הנוכחית בגלאטסראיי. עוד מפגש עם המנטור ז'וזה מוריניו, הפעם לא כמאמן ריאל מדריד אלא שוב בצ'לסי, יהפוך את החזרה לסטמפורד ברידג' לקסומה עבור שניהם. בנוסף לצ'לסי ומוריניו, דרוגבה קשור מאוד לקהל של מארסיי, במדיה שיחק עונה אחת, בדיוק לפני עשור, והספיק להפוך לאליל האוהדים. מהדרג הרביעי (והבעייתי במקרה הזה) נוסיף את קופנהאגן הדנית, מולה לא הצליח החלוץ הוותיק להבקיע בצמד המפגשים עם צ'לסי ב-2010/11, והנה בית שעל הנייר נראה די אפרורי הופך לפיקנטי. טוב, לפחות עבור אדם אחד.

דידייה דרוגבה עם ז'וזה מוריניו, צ'לסי 2007. GettyImages
צריך שיאתגרו אותו, ומי יעשה זאת טוב יותר מאשר אביו הרוחני? דידייה דרוגבה עם ז'וזה מוריניו/GettyImages

בית הסוהר: באיירן מינכן, מילאן, גלאטסראיי, סטיאווה

נסיים עם הצד הפלילי שנחשף אצל כמה קבוצות בעונה החולפת. הטרבל ההיסטורי של באיירן הצליח להשכיח לתקופה מסוימת את הסקנדל של אולי הנס. חלוץ העבר שמשמש כיום כנשיא המועדון הבווארי, הודה בהעלמת מס, נעצר ושוחרר בערבות של חמישה מיליון יורו. ההחלטה אם העניין יגיע לבית המשפט תהיה בספטמבר, והנס ניצב בפני עשר שנות מאסר בפוטנציה. הוא לא לבד. אצל מילאן מדובר בסילביו ברלוסקוני, נשיא המועדון וראש ממשלת איטליה לשעבר, שספג עונש מאסר אך בשל גילו המתקדם ירצה אותו בבית או בעבודות שירות. גם פתיח טרים, מאמנה של גלאטסראיי שמונה במקביל למאמנה הזמני של נבחרת טורקיה, עמד בפני עונש מאסר לאחר שאוהדת של אנטליאספור התלוננה כי תקף אותה מילולית. התביעה דרשה התנצלות, אבל טרים סירב ועלול לספוג עונש מאסר שנע בין חצי שנה לארבעה חודשים אם יורשע. ואיך אפשר בלי ג'יג'י בקאלי, שמרצה שלוש שנות מאסר וממשיך לנהל את סטיאווה בוקרשט מהכלא. הצלחה מאחורי הסורגים.

נשיא סטיאווה בוקרשט ג'יג'י בקאלי. AP
הבית היחיד שבו הוא נהנה מיתרון. ג'יג'י בקאלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully