וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ונוס הודחה, ג'יימס בלייק הפסיד ופרש

האמריקאי הפסיד לקרלוביץ' ב-5 מערכות ונפרד: "לא מעכל שזה נגמר". אנדי מארי עלה והתמרמר, ונוס מבטיחה: "אני לא פורשת"

הרוחות ממשיכות לפקוד את ניו יורק ביומיים האחרונים, ומזג האוויר הסוער בתפוח הגדול ממשיך לשבש למארגני אליפות ארצות הברית את לוח המשחקים. היום השלישי של היו-אס אופן, שיצא לדרך אתמול בערב והסתיים היום בבוקר (חמישי), שילב בתוכו משחקים משני הסיבובים הראשונים, אבל הגשם שוב גרם לעיכובים ומשחקים רבים נדחו. כך, למשל, המשחקים של סרינה וויליאמס, אנג'ליק קרבר, סבין ליזיקי, אקטרינה מקארובה והמפגש של ילנה יאנקוביץ' מול קלייבנובה כלל לא התקיימו.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
מקרין עוצמה. מארי/רויטרס

אנדי מארי (מדורג 3) החל את דרכו בטורניר במשחק נגד מיכאל לודרה הצרפתי באצטדיון ארתור אש, וניצח תוך שלוש מערכות. מארי הביע את התסכול שלו מכך שנאלץ לחכות עד השעה המאוחרת של יום רביעי בלילה כדי להיכנס לטורניר, אבל עמד באתגר, וניצח את המדורג 49 בעולם 2:6, 4:6, 3:6 תוך 98 דקות. הבריטי, ששלט לחלוטין במשחק, פיגר 3:0 בפתיחת המערכה השנייה, אבל גם מהפיגור הזה התאושש די בקלות. "המצב לא אידיאלי", אמר על הארגון, "לא יודע כמה שחקנים מתחילים לשחק ביום רביעי ב-9 בלילה. זה לא המצב האידיאלי".

עוד קודם לכן פתח חואן מרטין דל פוטרו (6, ארגנטינה) את הופעתו בטורניר נגד הספרדי גיירמו גרסיה-לופס באצטדיון ארתור אש, וניצח אותו בהתמודדות לא קלה, 3:6, 7:6 (5), 4:6, 6:7 (7). סטניסלאס וואוורינקה (9, שוויץ) גבר על ראדק סטפאנק הוותיק 6:7 (2), 3:6, 2:6.

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
ניצחון בארתור אש. דל פוטרו/רויטרס

את הרגע המרגש של הלילה סיפק ג'יימס בלייק הוותיק, שהפסיד בחמש מערכות לאיבו קרלוביץ' במשחקו האחרון בקריירה. בלייק האמריקאי, שדורג 4 בעולם בשיאו, כבר הוליך 0:2 במערכות, אבל נכנע בסופו של דבר ל-38 אייסים של הקרואטי העצום, שניצח 7:6 (2), 6:3, 4:6, 6:7 (2), 6:7 (2). "אני לא יודע מתי אקלוט מה קרה פה", אמר בלייק בדמעות לקהל המריע, "לא יודע אם אצליח לישון הלילה. אני מבין עכשיו שזה לא הולך לקרות יותר אף פעם, אני מודה לכל אחד מכם". לאחר מכן פנה לפמליה שלו, ואמר "תודה שליוויתם אותי, אתם חלק בלתי נפרד מהקריירה שלי".

משחקים נוספים:
ייבגני דונסקי (רוסיה)- יורגן מלצר (29, אוסטריה) 5:7, 3:6, 6:7
לייטון יואיט (אוסטרליה) - בראיין בייקר (ארה"ב) 3:6, 6:4, 3:6, 4:6
מרכוס בגדאטיס (קפריסין) - גו סואדה (יפן) 4:6, 3:6, 1:6

הטניסאי האמריקאי ג'יימס בלייק. רויטרס
אחד האהובים והמוערכים בסבב. בליק נפרד/רויטרס

את ההדחה הגדולה של היום רשמה ונוס וויליאמס, שהפסידה לז'נג ז'י הסינית 6:3, 2:6, 7:6 (5). האמריקאית בת ה-33 רחוקה משיאה, כשהניפה בניו יורק את הגביע ב-2000 וב-2001, אבל טוענת שהיא רחוקה מפרישה. "לא, אין ספק שאחזור לכאן בשנה הבאה", אמר בסיום ונוס המאוכזבת,ש סבלה לאחרונה מ"סינדרום סיורגרן", שגורם לעייפות וכאבים, ואף סבלה מפציעה בגב, "בשנתיים האחרונות התאמנתי תחת נסיבות מאוד לא פשוטות, ואני עדיין רוצה לחזור לעצמי".

את משחקי היום פתחה נה לי הסינית בהתמודדות מול השבדית סופיה ארבידסון באיצטדיון ארתור אש. המדורגת חמישית, שההישג הטוב ביותר שלה בניו יורק הוא הופעה ברבע הגמר ב-2009, הסתדרה עם 2:6, 2:6 קליל בדרך לסיבוב השלישי.

הטניסאית האמריקאית ונוס וויליאמס. רויטרס
שנה קשה, עוד אכזב. ונוס/רויטרס

הפולנייה אגניישקה רדוונסקה (מדורגת 3), פתחה מצוין את משחקה באיצטדיון לואי ארמסטרונג במשחק נגד הספרדייה מריה-תרזה טורו-פלור, אבל כמעט שמטה את המערכה השנייה לפני שהתעשתה בזמן וניצחה 0:6, 5:7.

מלבד סרינה המלכה וויליאמס, התקווה הגדולה של האמריקאים היא סלואן סטיבנס הכישרונית (15 בטורניר), והיום היא הביסה 1:6, 1:6 את אורסולה רדוואנסקה הפולנייה כדי להמשיך את התקווה. גם ג'יימי המפטון המקומית (23 בטורניר) עלתה שלב אחרי 5:7, 4:6 על כריסטינה מלדנוביץ' הצרפתייה.

משחקים נוספים:
קרלה סוארס נבארו (18, ספרד) - קוקו וואנדווי (ארה"ב) 3:6, 4:6
אנסטסיה פבליוצ'נקובה (32, רוסיה) - אשלי בארטי (אוסטרליה) 4:6, 0:6

הטניסאית האמריקאית סלואן סטיבנס. רויטרס
העתיד. סטיבנס/רויטרס
אגניישקה רדוואנסקה טניסאית פולניה. רויטרס
התעשתה בזמן. אגניישקה רדוואנסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully