וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בירושלים: "עכשיו הכדור בידיים של ליאור אליהו"

28.8.2013 / 8:30

במלחה הציעו לשחקן חוזה ל-3 שנים. גורם: "מאמינים בהמשכיות ורוצים את אליהו מחויב. שלא יגיע לעונה". רוזן חתם לשנתיים

לאחר שחודשו המגעים בין הפועל ירושלים לליאור אליהו, במועדון מגבירים את המאמצים לצרף את הפורוורד לקבוצה. בימים האחרונים התקיימו שיחות אינטנסיביות בין הפועל ירושלים לנציגיו של אליהו, והוגשה הצעה חדשה להחתימו לשלוש שנים, כאשר בקבוצה מבהירים לנציגיו של אליהו כי ברצונם לראותו מתחייב לקבוצה ולחתום על חוזה ארוך טווח.

כזכור, כפי שנחשף בוואלה! ספורט, לפני כחודש קיימו הצדדים פגישה חשאית בסיומה, הציעה הנהלת הפועל ירושלים חוזה המוערך ב-1.1 מיליון דולר ל-3 שנים עבור אליהו. לאחר מספר שבועות שלא שוחחו ביניהם, חידשו הצדדים את המשא ומתן לפני כמה ימים

אם יצליח המועדון מהבירה להתחמש בשחקן הישראלי המוכשר ביותר בשוק, על אחת כמה וכמה לאחר שהאדומים כבר צירפו את יותם הלפרין, תהיה זו הצהרת כוונת לא קטנה לקראת העונה הבאה.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול שחקן הפועל ירושלים רון סטיל. ברני ארדוב
יש לו מספיק סיבות לשחק בארץ ולא לצאת לאירופ. אליהו/ברני ארדוב

גורם בהפועל ירושלים סיפר לוואלה! ספורט לגבי המשא ומתן: "הגשנו לליאור אליהו הצעה לשלוש שנים. ירושלים רוצה לעשות דברים יפים ומשמעותיים, בעתיד הקרוב הקבוצה תשחק בארנה וגם מתכוונת לשחק במפעל היורוליג, ויש לליאור הזדמנות להיות חלק מזה".

עם זאת, הגורם הבהיר: "אנו מאמינים בהמשכיות ובנייה יציבה, וההצעה שלנו לליאור היא בהתאם לאג'נדה הזו. אנחנו רוצים לראות שאליהו גם מחויב אלינו, ושלא יגיע לעונה אחת. ההצעה שלנו אליו משקפת את כל זאת, בירושלים עושים מאמצים לצרפו – אולם הכדור עתה נמצא בידיים של ליאור".

לאליהו ישנן הצעות גבוהות יותר מלא מעט קבוצות באירופה אולם הצטרפותו להפועל ירושלים רלוונטית מתמיד: הישארותו בארץ מהווה שיקול נכבד בהחלטתו, כשיש להוסיף למכלול השיקולים של השחקן את העובדה שגם אם ישתכר בחו"ל שכר כפול הוא יצטרך לשלם מס עם חזרתו, אלא אם ישחק בחו"ל ארבע שנים.

בשבועות האחרונים אליהו היה במשא ומתן מתקדם מאוד עם מלאגה הספרדית, אולם הצטרפותו של אליהו לקבוצה הספרדית טורפדה עם צירופו של ניק קיינר מדלי ממכבי תל אביב. זאת לאחר שספרדים קיבלו מסרים חיוביים מהצוות המקצועי של מכבי תל אביב לגבי ניק קיינר מדלי. "בעקבות ההמלצות, הקבוצה הסבירה שהיא מחפשת שחקן הגנתי יותר, שיכול לקלוע מהשלוש", סיפרו גורמים בספרד.

זאק רוזן שחקן הפועל חולון (ימין) מול דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
עובר לבירה. רוזן/מגד גוזני

* הפועל ירושלים הודיעה רשמית על צירופו של זאק רוזן לשנתיים. רוזן שיחק בעונה החולפת בהפועל חולון ועל מועמדותו והסיכום עמו פורסם בלעדית בוואלה! ספורט.

רוזן (23, 1.85) הוא בוגר אוניברסיטת פנסילבניה היוקרתית, ונחשב לשחקן המוביל שלה כשבעונתו האחרונה רשם 18.5 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-3.3 ריבאונדים בממוצע למשחק. ב-2009 הגיע רוזן עם נבחרת ארצות הברית למכביה והיה בין השחקנים הטובים בטורניר. בעונה שעברה שיחק רוזן 27 משחקים במדי חולון, כשב-16 מהם פתח בחמישייה, ותרם בממוצע 5.6 נקודות, 2 אסיסטים ו-1.1 ריבאונדים.

רוזן אמר לאחר החתימה: ''אני נרגש על ההזדמנות שניתנה לי לשחק עבור הפועל ירושלים. המועדון עשה עבודה יוצאת מן הכלל בקיץ ובנה קבוצה מאוד מוכשרת, אותה יאמן מאמן טוב ומנוסה. אני מאוד רוצה להתחיל את העונה, ומחכה כבר לרגע בו אשחק בקבוצה מהעיר הכי נפלאה בעולם''.

מאמן הפועל בראד גרינברג: ''זאק הוא פוינט גארד אמיתי שמוסיף לנו הרבה עומק לקו האחורי. הוא רכז מאוד איכותי, וקלעי עונשין מצוין. אני מכיר אותו מאז שהוא בן 17, ואני יודע עד כמה האהבה שלו למשחק ולישראל היא גדולה. הוא שחקן קבוצתי שיעשה הכל עבור הקבוצה והחברים שלו''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully