וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים בהזמנה: שלום תקווה על ניצחונה של מכבי חיפה מול אסטרה

23.8.2013 / 7:00

רובן ראיוס מספק את הניצוץ שחסר למכבי חיפה בשנים האחרונות, אדין צוצאליץ' השקט מארגן את ההגנה וגוסטבו בוקולי (שכבר הספיק להתאזרח) ממשיך להדהים את כולם. שלום תקווה מסמן את השחקנים שעשו את ההבדל מול אסטרה, מחמיא לפעולות הטקטיות של בנאדו ומצפה עדיין לחלוץ נוסף

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

מכבי חיפה הראתה כבר מהרגע הראשון עד כמה היא ממושמעת. המשחק מול אסטרה נפתח עם קצב טוב, היה דו צדדי בתחילתו וככל שנקפו דקות המשחק הייתה זו חיפה שהשתלטה על הנעשה במגרש. הלחץ שהפעילו הירוקים בחלק המגרש של הרומנים, על פי דרישתו של המאמן אריק בנאדו, הניב את התוצאות והשפיע על המשחק של מכבי חיפה. לאחר הפעלת הלחץ וההשתלטות על מרכז השדה, יצאו החיפאים להתקפות. הם אמנם לא הגיעו להזדמנויות מסוכנות בפתיחה, אבל היה להם את רובן ראיוס שידע בבעיטה חופשית חכמה לתת את היתרון ואת השקט.

מכבי חיפה ניצחה 0:2 את אסטרה, אבל החמיצה בלי הפסקה

אריק בנאדו התגאה: "הבכנו אותם, אבל הסיפור עוד לא נגמר"

רובן ראיוס, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שחקן טכני ויצירתי שמשפיע על הקבוצה כולה. רובן ראיוס/אדריאן הרבשטיין

אין ספק, חיפה ובנאדו ראויים למילה טובה על שהצליחו להנחית בישראל שחקן ברמה הזו. ולא רק בגלל הבקעת השער. כבר ראינו שחקנים שיודעים לכבוש בבעיטות חופשיות, אבל הרבה זמן חיכו בחיפה לראות זר שהוא לא רק טוב, אלא שחקן טכני שמבין את המשחק ומשפיע על הקבוצה כולה. פנטזיסט אמיתי. היכולת הטכנית שלו והדרך בה הוא מניע את השחקנים סביבו, תעזור לחיפה במירוץ לעבר התואר. כמובן שאי אפשר בלי לציין גם את השחקן שלצדו - גוסטבו בוקולי. אמרתי שלאורך זמן יהיה קשה לבוקולי הוותיק לסחוב את הקישור של חיפה, אבל מה שהוא עושה על המגרש, בגילו, ראוי להערכה. הרצון שלו לנצח סוחף את יתר השחקנים ומשאיר אותו דרוך לאורך כל המשחק.

ואם כבר אנחנו משבחים שחקנים בחיפה, אי אפשר להתעלם מהבלם המצוין אדין צוצאליץ'. שוב נוכחנו לגלות שמדובר בשחקן חכם ושקט, ואין ספק שהאישיות שלו והדרך שבה הוא מארגן את חוליית ההגנה מסייעות ליתר השחקנים. מכבי חיפה עדיין לא ספגה שער מאז התחילה העונה האירופית שלה, ומדובר כבר בחמישה משחקים. לצוצאליץ' בהחלט יש השפעה על כך שהרשת נותרה נקייה, ושמנוחתו של בויאן שראנוב לא הופרעה במשחק מול הרומנים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מה שהוא עושה על המגרש, בגילו, ראוי להערכה. גוסטבו בוקולי/אדריאן הרבשטיין

את המחצית השנייה מכבי חיפה לא התחילה בצורה טובה, אבל היא ידעה לנצל הזדמנות אחת ולעלות ליתרון כפול שנתן לה המון מוטיבציה. לאחר השער של אלון תורג'מן חזרה חיפה לשלוט ולהתקיף עם עוד ועוד שחקנים, רק חבל מאוד שלא ידעה להיות מרוכזת יותר. כשראה בנאדו כי חיפה לא מנצלת את המצבים, הוא די חשש מהתקפת נגד שתפתיע אותו וביצע מהלך עם הכנסתו של אייל גולסה כסיוע לבוקולי במרכז המגרש. לקראת הסיום, כאשר ראה כי השליטה בידיו, שלח את דינו אנדלובו בניסיון להשיג בכל זאת את השער השלישי. זה לא קרה. אלמלא אותן החמצות במצב של 0:2, הירוקים יכולים היו להשיג כבר אחרי 90 דקות את התוצאה שהייתה מעלה אותם לשלב הבתים של הליגה האירופית.

אנו מקווים שבגומלין חיפה לא תשלם על כך ביוקר. אינני חושב שחיפה תפגוש את הקבוצה הרומנית באותה יכולת. אסטרה מסוגלת להרבה יותר, ובשבוע הבא חיפה תצטרך להתאמץ ולעבוד קשה יותר כדי לשמור על מה שהשיגה בקרית אליעזר. בסך הכול, חיפה ראויה למחמאות על משחקיה מתחילת העונה במפעל האירופי. היא מתקדמת בצעדים קטנים ומדודים, אם כי אני עדיין חושב שהיא זקוקה לקצת יותר כוח ומחץ בחלק ההתקפי שלה, בדמות חלוץ רחבה שירתיע את ההגנות היריבות. בכל מקרה, כולם מבינים שמדובר בקבוצה טובה ומאורגנת, ולא בכדי פאולו סוזה, מאמנה של מכבי תל אביב, רואה בה כמתחרה עיקשת על האליפות. גם הוא מבין כמה קשה יהיה לו לשמור על התואר.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
מכניסים את פאולו סוזה ללחץ. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully