וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל

20.8.2013 / 16:34

הרמטכ"ל לשעבר נבחר רשמית לתפקיד, אחרי ש-20 חברי הנהלה הצביעו בעד ושמונה נמנעו. חלוץ ייכנס לתפקיד בכפוף להחלטת בין הדין. חלוץ מבהיר: "רואה בתפקיד שליחות, אחריות ואתגר. מבקש להמתין עם התחלת ביצוע התפקיד עד לאחר השלמת ההליך המשפטי"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
דן חלוץ בטקס אזכרה לחללי צה"ל מלחמת לבנון השנייה, יולי 2011. עומר מירון
היענותי להצעה לקחת על עצמי בהתנדבות תפקיד זה באה על רקע הכרתי בחשיבות הלאומית של הענף". חלוץ/עומר מירון

דן חלוץ נבחר היום (שלישי) לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל. 20 חברי הנהלה הצביעו בעד המינוי של הרמטכ"ל לשעבר, בעוד שמונה נמנעו. ההחלטה תוכל להשתנות אם נשיאות בית הדין, שתתכנס ביום ראשון בהרכב של חמישה דיינים, תקבע שחלוץ אינו רשאי להיות חבר הנהלת האיגוד, כפי שטוענת סיעת "עוז".

חלוץ כתב היום מכתב לממלא מקום יו"ר האיגוד שמעון מזרחי.

"היענותי להצעה לקחת על עצמי בהתנדבות תפקיד זה באה על רקע הכרתי בחשיבות הלאומית של הספורט בכלל ושל ענף הכדורסל בפרט. אני רואה בתפקיד זה שליחות, אחריות ואתגר.

בחרתי שלא להשתתף בישיבה ההנהלה היום מן הטעמים הבאים: א', אינני חבר הנהלת האיגוד. ב', אחד הנושאים המצויים על סדר היום הוא ההודעה על הצטרפותי להנהלה והצבעה על אישור מינויי לתפקיד היושב ראש.

"אני מבקש להמתין עם התחלת ביצועו בפועל עד לאחר השלמת ההליך המשפטי בפני בית הדין העליון של איגוד הכדורסל. כמי שהחוק הוא נר לרגליו אני חושב שראוי לתת לברור המחלוקת המשפטית בין איגוד הכדורסל לסיעת "עוז" למצות את עצמו, בטרם אתחיל למלא התפקיד.

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
ייתנו לו לעבוד. מזרחי/קובי אליהו

שמעון מזרחי אמר אחרי ישיבת ההנהלה: "דני חלוץ הודיע שהוא ייכנס לתפקיד כיו"ר פעיל רק לאחר החלטת בית הדין. האמת היא שאחרי חוות הדעת של רשם התאגדים, הייתי בטוח שהעתירה תוסר, כי ההליך תקין. ביקשתי מסיעת עוז לא להצביע נגד, כדי שייבחר פה אחד. הם קיבלו את הצעתי, ושמחתי שהוא נבחר ללא מתנגדים.

"מה על סדר היום? הכדורסל עצמו. אנחנו לפני אליפות אירופה, ועליו ללמוד את דו"ח מבקר הפנים, דו"ח מבקר המדינה, ואני בטוח שבדרך שלו הוא יידע לנהל את האיגוד.

"הרוב המוחלט ייתנו לו לעבוד וייתנו לו רוח גבית. גם סיעת עוז בעדו ותמכו בדמות מופתית כמותו, הם רק נגד דרך המינוי. אבל המינוי תקין לחלוטין".

צביקה ליבר, יו"ר ברק נתניה וחבר סיעת עוז, אמר: "הודענו כל הזמן שאנחנו רואים בדן חלוץ מועמד ראוי. יש לו את כל הכישורים להיות יו"ר איגוד הכדורסל, אבל חשבנו שדרך המינוי שלו לא הייתה תקינה. לכן התנגדנו לעניין. העתירה שלנו תתברר בבית הדין של האיגוד ביום ראשון, וחבל שהוא לא הופיע כאן היום כדי לפרוש את משנתו. אנחנו אנשים שעובדים לפי חוק ונקבל כל החלטה משפטית. אם נשב עם דן חלוץ, אני מאמין שבסוף לא נצטרך את העתירה הזאת. אם נראה דברים עין בעין, הוא ימצא בנו שותפים".

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל בירך על המינוי: "חלוץ מינוי ראוי, אדם משכמו ומעלה ואני שמח באופן אישי על ההזדמנות לעבוד ביחדאיתו למען קידום הכדורסל הישראלי ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש".

צביקה שרף, שאול אייזנברג, אבשלום וילן חברי סיעת עוז איגוד הכדורסל. קובי אליהו
מחכים לבית הדין ביום ראשון. שרף ואייזנברג בישיבת סיעת עוז/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully