וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש האיגוד: "העתירה נגד דן חלוץ צריכה להידחות"

18.8.2013 / 10:45

עו"ד ויינברג השיב לטענות סיעת עוז כנגד המינוי הצפוי: "בחירת היו"ר חייב להיות על סדר יומה של ישיבת ההנהלה"

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עורך הדין רונן ויינברג, השיב הבוקר (ראשון) באמצעות שני מכתבי תגובה לעתירת סיעת עוז כנגד מינוי דן חלוץ ליו"ר איגוד הכדורסל ביום שלישי הקרוב ולבקשה לצו זמני כנגד מינויו של חלוץ. ויינברג, במכתב בן 46 סעיפים, שלל מכל יסוד את טענתם של סיעת עוז, כי רק מרכז הפועל יוכל למנות מחליף לאיתן רוב המתפטר, ומתוך החברים שהוכנסו מראש לרשימת הבחירות שנערכו לפני כשנה. אגב הדיון בעתירה נקבע ל-25 אוגוסט, חמישה ימים לאחר ישיבת ההנהלה בה אמור להתמנות חלוץ.

חלוץ: "ההחלטה לצאת למלחמה בלבנון הייתה נכונה".
הפרשה נמשכת. דן חלוץ

"תקנון איגוד הכדורסל קובע אחרת לחלוטין מהנטען על ידי המבקשים", כותב ויינברג במכתבו, "אין חולק כי בבקשתם של העותרים ישנו שיהוי ניכר של למעלה מ-22 שנה, שכן האיגוד פועל על בסיס תקנון זה, ובכלל זאת הוראה מפורשת זו בדבר האופן בו יוחלף חבר הנהלה שהתפטר או נפטר, וכבר מסיבה זו דין הבקשה להדחות על הסף". בנוסף מציין ויינברג שני מקרים בעבר בהם הוחלפו חברי הנהלה בצורה דומה לזו שהוחלף רוב בחלוץ, ולא הייתה התנגדות: כינרת גנדרסקי במקומה של רוית דום-פידל ועודד נחמן במקומו של לאה מלמד.

"בעניינו, הודעה על מינויו של רב אלוף במילואים מר דן חלוץ כבר נתניה עוד בטרם הוגשה העתירה דנן. משכך, ולאור העובדה שחלפו למעלה מ-22 שנה מאז הותקן הסעיף בתקנון הקובע את אופן המינוי ואת הגוף הממנה - דין הבקשה להידחות על הסף".

היועץ המשפטי חותם את מכתבו וכותב: "יודגש כי בקשת המבקשים להוריד מסדר היום את נושא בחירת יו"ר איגוד הכדורסל הינה יותר מתמוהה. לאור טענותיה החוזרות ונשנות, היה מצופה כי המבקשים לא רק שיתמכו בהעלאת נושא זה על סדר היום, כי אם הם יהיו אלה שמעלים אותו בעצמם. מזה למעלה מחודשיים מתנהג האיגוד ללא יו"ר פעיל, ועל כן נושא בחירת יו"ר ההנהלה מקרב חבריה חייב להיות על סדר יומה של ישיבת ההנהלה הקרובה. מכל אחת ואחת מהסיבות המפורטות לעיל, דין הבקשה להדחות מכל וכל".

תגובת סיעת עוז לא איחרה להגיע במכתב משלה: "מינויו של מר דן חלוץ אינו מעשה עשוי. האיגוד לא צירף שום מכתב ולפיכך יש להתעלם לחלוטין מטענה זו של האיגוד. אי צירוף המסמך, מהווה כשלעצמו, עילה נפרדת למתן הצו הזמני המבוקש. טענת האיגוד כי בעבר מונו שני חברי הנהלה מטעם מרכז הפועל, בלי שהיו ברשימה, מחזקת מאוד דווקא את הצורך במתו הצו המבוקש. זוהי דוגמא מובהקת לסכנה שדברים בלתי חוקקים אינם מגיעים לידיעת בית הדין, משום שאין שומר בשער. בהתחשב בעובדה כי כבר נקבע דיון בעתירה ליום 25 לאוגוסט, מדובר בדחייה מידתית ולא ייגרם שום נזק במתן הצו, אלא אך ורק תועלם לניקיון ההליכים, מיצויים ומניעת זילות החלטות של בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully