וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימת העדים נגד פיסטוריוס: מאהבת לשעבר וכדורגלן

משפט הרצח של אוסקר פיסטוריוס ייפתח במארס. מכרים לשעבר יעידו על המזג החם שלו, ההגנה טוענת להגנה עצמית

אוסקר פיסטוריוס התבשר היום (שני) כי משפט הרצח שלו יחל ב-3 במארס בשנה הבאה, ויימשך עד ה-20 במארס. עוד למד היום פיסטוריוס כי בין 107 העדים, צפויים להיכלל גם מאהבת שלו לשעבר וכדורגלן דרום אפריקאי.

כידוע, האצן הדרום אפריקאי קטוע הרגליים מואשם ברצח אשתו, ריבה סטנקאמפ. פיסטוריוס טען בחקירתו במשטרה כי חשש לביטחונו מכיוון ששמע תנועה בחדר האמבטיה והיה בטוח שמדובר בפורצים. הוא ירה ארבעה כדורים דרך דלת האמבטיה הסגורה בביתו בפרטוריה, שם הרג/רצח את אשתו. אם הוא יימצא אשם, הוא עשוי להיכלא ל-25 שנה.

האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס. רויטרס
"ירה על מנת להרוג". פיסטוריוס/רויטרס

היום נערך שימוע, שנמשך 17 דקות, ובו נקבע התאריך למשפט. בין עדי התביעה נכללת סמנתה טיילור, אקסית של פיסטוריורס. היא תעיד על תקרית שבה, לטענתה, בעבר הוא נסע עמה ברכב, ומתוך כעס של ריב ירה בנשק כלפי מעלה בגג בזמן שהמכונית נוסעת - דבר שממחיש את אופיו חם המזג.

מארק בצ'לור, כדורגלן עבר, יעיד גם הוא על המזג החם של פיסטוריוס. בצ'לור יעיד על מקרה שבו פיסטוריוס גילה שאותה טיילור יצאה עם חבר של בצ'לור בזמן שהאצן היה בלונדון, והוא איים עליו בצורה אלימה. שחקן הראגבי וורן להאוד, שיצא גם הוא עם סטנקאמפ בעבר, יעיד במשפט.

ההגנה תטען שמדובר באדם נכה, קטוע רגליים, שירה כי נמצא בפחד גדול בשעת לילה מאוחרת. מנגד, התביעה תציין שגם אם לא ידע שמדובר בריבה - הרי שעדיין "ירה על מנת להרוג בן אדם".

הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס לצד אחותו איימי ואחיו קרל. רויטרס
רבים עדיין תומכים בו. פיסטוריוס/רויטרס

בעקבות טענות חמורות נגד משטרת דרום אפריקה בכל הנוגע לחקירה (זיהום זירת הרצח, הדלפת תמונות לתקשורת, שוטרים שהסתבכו בפרשיות), הפעם הושקעו משאבים גדולים בכל הנוגע לביטחון העדים, והתביעה גייסה שורה ארוכה של מומחים.

התנהלותו של פסיטוריוס בתקופה האחרונה גררה ביקורות קשות, אחרי שדווח שהוא לקח חלק בטיול קיאקים ורכש לעצמו מכונית ספורט חדשה. עם זאת, הספורטאי הנערץ עדיין נהנה מתומכים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully