וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט פיסטוריוס: תמונות חדשות הודלפו מזירת הרצח

בתביעה חוששים שצילומים של חדר האמבטיה מגואל בדם יעזרו להגנה. מומחית דוחה את טענת פיסטוריוס, שני עדים חזרו בהם

משפט הרצח של אוסקר פיסטוריוס נמשך. האצן הדרום אפריקאי, 26, המואשם ברצח של חברתו ריבה סטינקאמפ, יובא לדיון נוסף ביום שלישי. העדויות מצטברות לכאן ולכאן, ולאחרונה הודלפו לתקשורת מספר תמונות מזירת הרצח. לטענת אנשים המעורים בפרשה, התמונות יעמדו דווקא לטובתו של פיסטוריוס וההגנה, ועשויים לגרום לשחרורו.

הילטון בות'ה, הבלש שהיה אחראי על החקירה (והודח מהמשטרה לאחר שהתגלה שהוא הואשם ברצח בפרשה אחרת לגמרי), טוען כי התמונות יסייעו להגנה במשפט. בות'ה היה אחד מהשוטרים הראשונים שהגיעו לזירת הרצח - ביתו של פיסטוריוס, שם הוא ירה ארבעה כדורים בבת זוגו בחדר האמבטיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היריות מתחת לידית. מה המשמעות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, פיסטוריוס - האתלט המפורסם שרגליו נקטעו מתחת לברכיים בילדותו, שזכה להצלחה ופרסום בינלאומי והגיע לחצי הגמר באולימפיאדת לונדון - טען אחר כך שהוא היה סבור שמדובר בשודד.

הצילומים שהודלפו לתקשורת הן של חדר האמבטיה, ושל דלת חדר האמבטיה. לטענת החוקר, יש חשיבות עצומה לדלת, שהחורים בה מציינים היכן ירה פיסטוריורס. על פי הצילומים, היריות הן מתחת לידית, דבר שמתאים לטענה המקורית של פיסטוריוס: האתלט טען כי קם מהמיטה בבהלה, ללא הרגליים התותבות, ולכן היריות הן נמוכות. מנגד, המשטרה טענה כי הוא ניגש לחדר האמבטיה עם הרגליים התותבות, דבר שמרמז שהרצח היה מתוכנן מראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי הדליף את הצילומים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמעתי שהציעו הרבה כסף בשביל התמונות האלה", סיפר הבלש לשעבר בות'ה, "הדלת היא חשובה, ובגלל זה דאגתי שיורידו אותה מהזירה. רציתי לדעת אם יש טביעות אצבע של ריבה על הדלת, אולי כי היא ניסתה לשמור עליה סגורה מפחד מפיסטוריוס.

"אלו לא תמונות משטרתיות, אלא תמונות שמישהו צילם בטלפון סלולרי. אני מקווה שמצאו אותו ויטפלו בו. זה מסוכן מאוד, שההגנה מקבלת את התמונות האלה עוד לפני שהועברו באופן רשמי לעורכי הדין. זה יכול לפגוע בחקירה המשטרתית.

"השאלה היא לא הוא ירה או לא", ממשיך החוקר לשעבר, "ברור שהוא ירה. השאלה היא למה. החוק בדרום אפריקה מאפשר לירות אם אדם מרגיש בסכנה. אם מישהו הוא מאחורי דלת, למה הוא מרגיש בסכנה? איך הוא ידע שזה שודד? רק כי מישהו היה מאחורי דלת?".

האצן אוסקר פיסטוריוס הנאשם ברצח ארוסתו משוחרר בערבות, 22 פברואר 2013. רויטרס
למה הוא ירה? למה לא בדק איפה אשתו לפני כן? פיסטוריוס/רויטרס

פיסטוריוס טען כי רק אחרי שירה, הוא גילה שחברתו לא במיטה. לטענתו, אחר כך הוא שבר את דלת האמבטיה עם מקל קריקט, ולאחר מכן סחב אותה למטה. מנגד, קרימינולוגית מטעם התביעה טוענת שזה תמוה שהוא ירה בשודד, ולא הבחין שחברתו לא לצדו במיטה: "הוא לא טרח לראות אם החברה לידו, לפני שירה בחשיכה? מבחינה הגיונית, הדבר הראשון שאדם צריך לעשות זה איפה נמצא האיש שעליו הוא רוצה לגונן".

מנגד, בתביעה דוחים לחלוטין את העדות של שכנים של פיסטוריוס, שטענו כי שמעו צעקות מהבית של הזוג. על פי עדות מומחים, העדים מרוחקים מדי מהבית (300 מטר), בעוד צעקות מתוך הבית יכולות להישמע רק ממרחק 50 מטר, וטוענים כי דבריהם סולפו על מנת לעזור להגנה.

במקביל, בות'ה טוען כי שני עדים של התביעה חזרו בהם, לאור החשש שלהם מלהעיד במשפט בעל הד ציבורי כה גדול. "הם שינו את דעתם", הוא אומר, "נראה כאילו מישהו דיבר איתם, ומאז הם לא רוצים להיות מעורבים".

בימים אלה פיסטוריוס מתגורר בביתו של דודו, וגידל זקן עבות על מנת שלא יזהו אותו. "הוא שבור", סיפר דודו, "הוא לא יוצא מהבית. איך אדם במצבו יכול לחוש אחרת?".

ריבה סטינקאמפ, בת זוגו הנרצחת של אוסקר פיסטוריוס. AP
איך ייתכן ששכנים כל כך רחוקים שמעו את הצעקות? ריבה הנרצחת/AP
החוקר הראשי בפרשת פיסטוריוס. AP
"אם מישהו הוא מאחורי דלת, למה הוא מרגיש בסכנה? איך הוא ידע שזה שודד? רק כי מישהו היה מאחורי דלת?". בות'ה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully