וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות: משחקי ליגת העל מופיעים בטופס הטוטו

שישה משבעת משחקי המחזור שובצו בטוטו 16. חוות דעת משפטית קובעת: "לוזון במצב ניגוד עניינים חמור עם מכבי פ"ת"

היועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט, עו"ד אביטל שרייבר, שלחה מכתב לרשם התאגידים, ובו סתרה חוות דעת משפטית אחרת, של השופט בדימוס אליהו וינוגרד, לפיה אין ניגוד עניינים בתפקידו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. כזכור, ההתאחדות הזמינה חוות דעת של השופט בדימוס, ששלל את ההאשמות של משרד הספורט וטען כי "אין פגם בהתנהלות של לוזון".

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל במשחקה של מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
"מספר אירועים אשר התרחשו לאחרונה מלמדים אף הם על פוטנציאל ניגוד העניינים בין חובותיו של לוזון כיו"ר ההתאחדות לבין האינטרסים של הקבוצה". אבי לוזון/קובי אליהו

כאמור, כעת משרד התרבות והספורט סתר את הטענות. "לוזון נמצא במצב של ניגוד עניינים אישי וחמור עם קבוצת מכבי פתח תקוה, אשר מספר רב מבני משפחתו מדרגה ראשונה הם עובדים, נושאי משרה או ספונסרים שלה", נכתב בחוות הדעת מטעם משרד התרבות והספורט, "מן הראוי לכלול בדיקת נושא זה בביקורת עומק בהתאחדות.

"עמוס לוזון הוא נשיא מועדון מכבי פתח תקוה והספונסר הראשי של הקבוצה. בחוות הדעת של פישר נטען כי עמוס לוזון אינו ספונסר ראשי וכי אין לו תפקיד רשמי בקבוצה והוא אינו מורשה חתימה בקבוצה. באופן תמוה, חוות הדעת פישר אינה מציגה עובדות אחרות באשר לתפקידיו וקשריו של עמוס לוזון, והדבר אומר דרשני.

"עמוס לוזון גורם מרכזי ודומיננטי במכבי פתח תקוה... איציק לוזון הוא חבר הנהלה, מנהל מחלקת הנוער, קצין ביטחון, קצין תקשורת/דובר, ומנהל כללי של הקבוצה... ייטב לוזון הוא עוזר מאמן במכבי פתח תקוה... גיא לוזון היה עד לאחרונה מאמן נבחרת ישראל הצעירה.

"מספר אירועים אשר התרחשו לאחרונה מלמדים אף הם על פוטנציאל ניגוד העניינים בין חובותיו של לוזון כיו"ר ההתאחדות לבין האינטרסים של הקבוצה: לאחרונה, לא העבירה המועצה להסדר ההימורים את כספי השיווק להתאחדות לכדורגל ולא קידמה את המו"מ עם ההתאחדות לחתימה על הסכם שיווק חדש. בשל כך, ההתאחדות אינה יכולה להעביר לקבוצות בליגת העל ובליגה הלאומית את כספי השיווק לצורך פתיחת עונת המשחקים. כתוצאה מכך, קטנו הכנסותיה של כל קבוצה בליגת בכ-1.9 מיליון שקל ושל קבוצה בליגה הלאומית בכ-1.2 מיליון שקל.

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, בדיון בערעור על קבוצתו. ברני ארדוב
באופן תמוה, חוות הדעת פישר אינה מציגה עובדות אחרות באשר לתפקידיו וקשריו של עמוס לוזון, והדבר אומר דרשני". עמוס לוזון/ברני ארדוב

"כדי לאתר מקורות כספיים, במקום כספי השיווק, פעל לוזון לקבלת מקדמות מאופ"א על חשבון העונות הבאות. בשבוע שעבר יצאה ההתאחדות לכדורגל במכרז לרכישת זכויות שידור של משחקי כדורגל מליגת העל לשלוש העונות הבאות ... לא למותר לציין כי לוח הזמנים להגשת הצעות ולהפקדת סכומים כל כך משמעותיים במזומן תוך ימים ספורים הנו בעייתי כשלעצמו. ככל הידוע לנו, היציאה למכרז על זכויות השידור לא אושרה על ידי הנהלה או מזכירות ההתאחדות או ועדת הכספים, כנדרש לפי תקנון רכישת רכישות ומתן זיכיונות של ההתאחדות...

"העמדה המוצגת בחוות הדעת הקודמת עומדת בסתירה להמלצת דו"ח כהן, לפיה יו"ר ההתאחדות 'יהיה אישיות ציבורית בעלת יכולות ניהול מוכחות, שאינה ולא הייתה, קשורה בשנתיים שלפני בחירתה לאף מרכז ספורט, מועדון או קבוצת כדורגל בישראל', ובסתירה לדו"ח ועדת זליכה, לפיה לא ייבחר לתפקיד יו"ר ההתאחדות מי שתלוי באחת מקבוצות הכדורגל בליגת העל או הליגה הלאומית . אם ממילא, כטענת חוות הדעת, אין ליו"ר ההתאחדות שום השפעה על מצבן של הקבוצות – לשם מה עמדו ועדת כהן וועדת זליכה על אי תלות של היו"ר בקבוצות ועל כך שליו"ר ההתאחדות לא יהיה קשר עם קבוצות בליגת העל?!".

ובינתיים מועצת ההימורים פרסמה את טופס הטוטו לשבוע הקרוב ובו מופיעים משחקי ליגת העל על אף המתיחות הגדולה עם ההתאחדות לכדורגל. שישה מתוך שבעת משחקי הליגה הבכירה מופיעים בטופס, כולם פרט למשחק באצטדיון טוטו בשבת בין הפועל עכו למכבי תל אביב.

עדכון ראשון: 13:25

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully