וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובאן עשויה לתבוע את יוגב אוחיון

17.8.2013 / 14:19

מההחלטה של פיב"א עולה שהרוסים יוכלו לתבוע את הגארד על הנזקים שנגרמו לה. איך זה ישפיע על המו"מ עם מכבי ת"א?

הסאגה הגדולה של הקיץ הנוכחי, ולמען האמת גם של קיץ 2012, התקרבה אמש (שישי) לסיומה כאשר בורר מטעם פיב"א קבע כי יוגב אוחיון שחקן חופשי ולא שייך למכבי תל אביב או לוקומוטיב קובאן. ההחלטה סללה את המשך דרכו של רכז נבחרת ישראל במכבי תל אביב, אולם לעת עתה אוחיון עדיין לא חתם על חוזה חדש למכבי תל אביב, מה שצפוי לקרות בקרוב.

אגב, בהודעה רשמית הצהירה קובאן שהיא לא מסכימה עם ההחלטה של פיב"א מכיוון שאוחיון כן חתם על חוזה בשורותיה ושהמסמכים נמצאים ברשות המועדון. הרוסים הוסיפו שאחרי התייעצות עם עורכי הדין הם יחליטו על הצעד הבא שלהם בפרשה.



בורר פיב"א קבע: יוגב אוחיון שחקן חופשי

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
ימשיך במכבי תל אביב? אוחיון/קובי אליהו

מכבי תל אביב הוציאה אמש הודעה שבה הדגישה כי "פיב"א קובעת שיוגב אוחיון רשאי להמשיך ולשחק עבור מכבי תל אביב בעונה הבאה ושהוא אינו מחויב ללוקומוטיב קובאן". לכאורה, אידיליה. אוחיון הוא שוב שחקן חופשי ומכבי יכולה לנצל זאת. ואולם, מההחלטה של פיב"א -– אשר פרטיה הגיעו לידי וואלה! ספורט – עולה כי החופש של אוחיון כרוך בכמה וכמה קוצים כואבים. אחד מהם: פיב"א לא אימצה את העמדה של הצהובים לפיה אוחיון שייך להם כבר מהעונה הנוכחית.

הצהובים יודעים שההחלטה של ההתאחדות העולמית לכדורסל – המקבלת למעשה את רוב הטענות של לוקומוטיב – עשויה לסבך את המועדון ורחוקה מלהיות אופטימלית. כזכור, מכבי תל אביב לא שלחה להתאחדות הרוסית את השחרור הבינלאומי של אוחיון, לאור הטענה שאוחיון תחת חוזה איתה. זה שימש לפיב''א עילה לקבוע שאוחיון לא תחת חוזה במכבי וזכאי להירשם בהתאחדות הרוסית - בדיוק ההפך מהקביעה בקיץ שעבר.

אוחיון זכה בח?ירות בעירבון מוגבל. החלטת פיב"א קבעה בעצם כי קובאן עמדה בתנאי הביי-אאוט, ולכן החוזה של אוחיון עם מכבי מקיץ 2011-12 הסתיים ומכבי לא יכולה למנוע ממנו לעבור לקבוצה אחרת.

ומהם תנאי הביי-אאוט אותם בדקה פיב"א? פיב"א בדקה שלושה תנאים, ומצאה שקובאן עמדה כאמור בכולם: בקשת השחקן לסיים את החוזה, התאריך למתן הודעה על שחרור והצגת חוזה תקף עם צד שלישי (קרי קובאן והתשלום). כל שלושת התנאים האלו של קובאן נמצאו מוצדקים.

מכבי מצידה ניסתה לטעון שאוחיון ביקש לבטל את ההתקשרות של העונה שעברה, אבל לא הודיע על כך שהוא רוצה לבטל את החוזה של 2012-13 – ואולם, פיב"א דחתה טענה זו. עוד טענה מכבי שלאוחיון אין חוזה עם קובאן משום שהוא נפסל בשנה שעברה ונמצא "בלתי רלוונטי", אולם פיב"א דחתה גם טענה זו. התנאי השלישי שקוים ומצוין ש-200 אלף דולר שולמו ולא הוחזרו: פיב"א הגיעה למסקנה שלפיכך שהחוזה של מכבי תל אביב מהעונה הקודמת מבוטל, כך שלמעשה אוחיון שחקן חופשי.

חברי הנהלת מכבי תל אביב שמעון מזרחי, דייויד פדרמן. ברני ארדוב
קובאן עשויה לתבוע את מכבי תל אביב על כך שהיא השאירה אצלה את 200 אלף הדולר/ברני ארדוב

למרות שנכתב בהחלטה שאוחיון הוא שחקן חופשי, הגארד יודע שההחלטה של פיב"א רחוקה מלתמוך בהתנהלותו והועלו תהיות על התנהלות השחקן: בהכרעה צוין שאוחיון לא הציע לשלם על כך שהוטס על ידי הקבוצה הרוסית על חשבונם, עבר בדיקות וגרם להם להוצאות נוספות.

בנוסף, פיב"א הדגישה כי לא מצאה ראיות לכך שאוחיון הולך שולל על ידי סוכניו הקודמים כאשר חתם עם קובאן. משמעות הדבר ברורה לכל הצדדים: הקבוצה הרוסית תוכל להגיש תביעה נגד השחקן בגין נזקים ישירים או עקיפים.

קשה להאמין שקובאן תוותר לאוחיון בגזרה המשפטית, ובמקרה כזה – ברור שמכבי לא תסכים לספוג את התביעה הכספית כלפי אוחיון. חרב זו המרחפת מעל ראשו של אוחיון עשויה להציב קושי לא קטן במו"מ בינו לבין מכבי תל אביב (כזכור, לגארד אין התחייבות חוזית עם מכבי).

פרט פיקנטי מעניין נוסף נוגע לסעיף ה- 200 אלף דולרים. קובאן עשויה לתבוע את מכבי תל אביב על כך שהשאירה אצלה את אותם 200 אלף דולרים. בהחלטה צוין שנערך מו"מ בין מכבי לרוסים לגבי החזרת הכסף, אבל מכבי תל אביב החליטה לעצור את המגעים "כשהיא הבינה שלוקומוטיב פנתה לשחקן" בגלל שאסור לפנות לשחקן תחת חוזה. לכן היא החליטה להחזיק את הכסף כדי לקזז את הנזקים שגרמו לה עקב התנהלותה של קובאן.

אז מדוע לא הוחלט כי אוחיון מחויב לשחק בקבוצה הרוסית? ברמה המשפטית, פיב"א התייחסה רק למה שקרה ב- 2012 ולא למעמד של השחקן. בהחלטה הקודמת שלה היא קבעה שהחוזה שקובאן מדברת עליו לא נכנס לתוקף ולא היה נתון לדיון בפיב"א ולכן ההחלטה שהתקבלה. אלא אם כן מישהו יכול להוכיח שיש לו סיכום אחר, התחייבות אחרת או הבנה חדשה מול אוחיון, כשלקובאן יש את הזכות לנסות עדיין להוכיח שהחוזה לא נכנס לתוקף אבל יש סוג של הבנות ומסמכים לגבי סיכום בינה לבין אוחיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully