וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ביוסאין בולט זוכה בזהב ב-200 מ' עם 19.66 שניות

מלך המסלול השלים עוד דאבל נפלא באליפות העולם, שקולינה הפתיעה את צ'יצ'רובה בגמר הקפיצה לגובה, זהב לדפאר ב-5,000, זימרו סיים 40 במרתון

עריכת וידאו: טל רזניק
יוסאין בולט אתלט. רויטרס
עולם האתלטיקה לרגליו. יוסאין בולט/רויטרס

יוסאין בולט רשם הערב (שבת) עוד פרק באגדה חסרת התקדים של מי שייזכר כאצן הגדול בהיסטוריה. הפנומן הג'מייקני, שקטף בקלילות את הזהב בגמר ה-100 מטר באליפות העולם בתחילת השבוע, השלים עוד דאבל מופלא במוסקבה כשקטף את הזהב גם בגמר ה-200 מטר עם תוצאה של 19.66 שניות. יום הגמרים החל בשעות הצהריים עם המרתון של הגברים, אותו ניצח סטפן קיפרוטיץ' האוגנדי, בעוד זוהר זימרו הישראלי סיים רק במקום ה-40.

יוסאין בולט אתלט. רויטרס
שוב בלי מתחרים. יוסאין בולט/רויטרס

200 מטר גברים

מה עוד אפשר להגיד על יוסאין בולט? אחרי שקטף את דאבל הספריטנטים בבייג'ינג 2008, ברלין 2009 ולונדון 2012, מלך המסלול עשה זאת גם במוסקבה. בגיל 26, שיאן העולם אומנם לא התקרב לשיא הנדיר שלו (19.19 שניות), אבל קבע את תוצאת השנה בעולם אחרי עוד תצוגה דומיננטית. בולט הוליך בבטחה ממחצית המרחק ושייט בקלילות אופיינית גם כשוורן וויר העז להעלות הילוך במטרים האחרונים ולדגדג את בן ארצו במעט, בדרך לניצחון נאה עם תוצאה של 19.66 שניות. וויר נתן את כל מה שהיה לו עם שיא אישי של 19.79 שניות, כשאת הארד קטף קרטיס מיצ'ל האמריקאי עם 20.04 שניות.

זוהר זימרו רץ מרתון ישראלי. AP
סיים את המרתון באפיסת כוחות. זוהר זימרו/AP

מרתון גברים

כשני קילומטרים לסיום, ניצבו סטפן קיפרוטיץ' האוגנדי ולליסה דסיסה האתיופי זה לצד זה. אלא שאז חסם האוגנדי את יריבו, פתח בספרינט אדיר ויצר פער שדסיסה כבר לא הצליח לסגור. קיפרוטיץ' פתח בחגיגות יחד עם האוהדים בכניסה לאיצטדיון, ונפנף לכל עבר עד לקו הסיום עם זמן של 2:09:51 שעות. דסיסה סיים 21 שניות מאוחר יותר, וטדסה טולה האתיופי זכה בארד. זוהר זימרו הישראלי סיים במקום ה-40 מתוך 71 משתתפים (רק 51 סיימו את הריצה) עם תוצאה של 2:25:23 דקות. לאחר חציית קו הסיום זימרו נשכב על המסלול, ונזקק לפינוי על גבי אלונקה.

רץ מרתון סטפן קיפרוטיץ' חוגג זכייה באליפות העולם. רויטרס
חגג לאורך כל הקילומטר האחרון. קיפרוטיץ'/רויטרס

קפיצה לגובה נשים

בהיעדרה של בלאנקה ולאסיץ' הקרואטית, זו היתה אמורה להיות ההצגה של אנה צ'יצ'רובה. אבל אלופת העולם המכהנת והאלופה האולימפית איכזבה את הקהל הביתי שלה, שקיבל מאוחר יותר פיצוי ענק בדמות זכייתה המפתיעה של סבטלנה שקולינה. הרוסיה בת ה-27, נזקקה לשני ניסיונות כדי לעבור 1.93 מ', אבל התאפסה מאותו רגע ועברה בניסיון הראשון גם 1.97 מ', 2.00 מ' וגם 2.03 מ'.

התוצאה שהספיקה לה למדליית ארד בלונדון בקיץ שעבר זיכתה אותה הפעם בזהב, אחרי שבריג'טה בארט שעברה את כל הגבהים בצורה חלקה עד 2.00 מ' אבל נעצרה שם וזכתה בכסף, וצ'יצ'רובה שנבלמה ב-1.97 מ' בלבד הסתפקה בארד.

סבטלנה שקולינה קופצת לגובה רוסיה. רויטרס
מתנה לקהל המקומי. שקולינה/רויטרס

הטלת כידון גברים

בגיל 30, ויטסלב וסלי זכה לראשונה בקריירה בתואר אלוף העולם. הצ'כי שהוכתר אשתקד לאלוף אירופה אבל סיים רק רביעי במשחקים האולימפיים בלונדון עשה את זה עם תוצאה נהדרת של 87.17 מטרים, אותה השיג כבר בניסיון הראשון שלו בגמר. הפיני טרו פיטקמקי, אלוף העולם מ-2007, היה קרוב עשרה סנטימטרים בלבד ממהפך, אבל הסתפק בכסף עם 87.07 מטרים. הרוסי דימיטרי טראבין שימח את המקומיים עם מדליית הארד אחרי שזרק ל-86.23 מטרים, והאלוף האולימפי אנדראס תורקילדסן איכזב עם 81.06 בלבד ומקום שביעי.

ויטסלב וסלי מטיל כידון צ'כי. רויטרס
סןף סוף אלוף עולם. וסלי/רויטרס

5,000 מטר נשים

אחרי שזכתה בזהב באליפות העולם ב-2007, ואספה מדליה זהה באולימפיאדה האחרונה, השיבה לעצמה הערב מסרט דפאר האתיופית את התואר, לאחר פיניש נהדר ב-100 המטרים האחרונים, וקבעה זמן של 14:50.19 דקות. בת ארצה, אלמאז אייאנה היתה בדרכה להשלים דאבל אתיופי, אל נחלשה במטרים האחרונים וראתה את מרסי צ'רונו הקנייתית עוקפת אותה בדרך למדליית הכסף.

מסרט דפאר רצה אתיופית. רויטרס
בלתי ניתנת לעצירה. מסרט דפאר לוקחת את הזהב/רויטרס

100 מטר משוכות נשים

סאלי פירסון סומנה כמועמדת העיקרית לזכות בזהב, אבל האוסטרלית הפופולרית לא הצליחה לשמור על תוארה למרות שקבעה את תוצאת השנה שלה עם 12.50 שניות. מי שהשאירה אותה מאחור הייתה האמריקאית בריאנה רולינס, מחזיקת תוצאת השנה בעולם עם 12.26 שניות, שעקפה את פירסון לקראת קו הסיום ועצרה את השעון על 12.44 שניות. טיפאני פורטר הבריטית זכתה בארד עם שיא אישי של 12.55 שניות, והאמריקאית דון הארפר נותרה מחוץ לפודיום כשקבעה רק 12.59 שניות.

בריאנה רולינס אצנית אמריקאית. רויטרס
הסתערה על פירסון. בארט/רויטרס

4X400 מטר נשים

גם אחרי פסילתן של הג'מייקניות בשלב המוקדמות, הרביעייה האמריקאית הפייבוריטית לא עמדה בלחץ. האמריקאות לא הפילו הפעם את המקל, אבל נותרו חסרות אונים מול הרוסיות, שנהנו מתמיכת הקהל הנלהב ביציעים ועצרו את השעון על 3:20.19 דקות, בעוד שארצות הברית נעצרה על 3:20.41 דקות. בריטניה זכתה בארד עם 3:22.61 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully