וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: פראח ופרייזר פרייס עם דאבל, בולט בדרך

הבריטי זכה בזהב שני כשניצח ב-5,000, הספרינטרית נהנתה מפציעתה של פליקס בגמר ה-200. בולט עלה לגמר, זהב למנקוב

אליפות העולם באתלטיקה מגיעה לרגעי הסיום שלה, והערב (שישי) קיבלנו את היום השביעי מתוך תשעה, שסיפק הישגים מרשימים ודרמות גדולות. בראש ובראשונה, יוסאין בולט התחמם לקראת גמר ה-200 עם ניצחון בחצי הגמר וטראש טוק עם אחד מיריביו. מי שכבר השיג דאבל הוא מו פראח, שניצח בריצה ל-5,000 מטרים והוסיף עוד זהב אחרי שזכה בריצה למרחק הכפול - בדיוק כפי שעשה בלונדון 2012. הגרסה הנשית של בולט, שלי אן פרייזר פרייס, נהנתה מפציעתה המאכזבת של אליסון פליקס ודהרה לדאבל משלה, עם ניצחון בגמר ה-200 מטר לנשים ונקמה על ההפסד בלונדון. שיא אליפות נקבע ביידוי פטיש לנשים, שם טטיאנה ליסנקו המקומית זכתה בזהב עם תוצאה נפלאה של 78.80 מטרים. ההצלחה של רוסיה נמשכה בקפיצה לרוחק גברים, כאשר אלכסנדר מנקוב ניצח עם קפיצה מרשימה של 8.56 מטרים. בתחרות שחתמה את הערב, נבחרת השליחים של ארצות הברית זכתה בזהב ב-4X400.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני בחצי גמר 200 מטר. רויטרס
לא נבהל מהלחץ של ג'ובודוואנה. יוסאין בולט/רויטרס

200 מטר גברים, חצי גמר

אחרי הניצחון הנינוח בגמר ה-100, יוסאין בולט עשה צעד נוסף לעבר הדאבל בספרינטים כשניצח במקצה השני של חצי הגמר עם זמן של 20.12 שניות. בולט נתקל באתגר בדמותו של אנסו ג'ובודוואנה הדרום אפריקאי, שנדבק אליו לקראת הסיום וזכה לשיחה תוך כדי ריצה. ג'ובודוואנה, אגב, הגיע במאית שנייה אחרי בולט ועלה גם הוא לגמר עם שיא אישי. במקצה הראשון היה זה קרטיס מיצ'ל האמריקאי שניצח עם תוצאה מצוינת של 19.97 שניות - שיא אישי עבורו. גם וורן וויר הג'מייקני העפיל לגמר עם 20.20 שניות. מי שהרשים היה אדם ג'מילי הבריטי, שניצח במקצה השלישי ושבר פעם שנייה היום את שיאו האישי, עם 19.98 שניות. ניקל אשמיד הג'מייקני עלה מהמקום השני עם 20.00 שניות, כאשר וואלאס ספירמון אכזב וסיים רק שישי. צ'ורנדי מרטינה וג'איסומה סעידי נדורה עלו כמפסידים הטובים וישלימו את שמיניית הגמר.

אדם ג'מילי אצן בריטי. רויטרס
לא מאמין לתוצאה. אדם ג'מילי/רויטרס

200 מטר נשים, גמר

אליסון פליקס, האלופה האולימפית מלונדון, קבעה את הזמן הטוב ביותר בחצי הגמר (22.30 שניות, תוצאת השנה), אבל סבלה מחוסר מזל בגמר וברגע דרמטי מתחה שריר ומעדה. האמריקאית לא הצליחה להתאושש, ומי שניצלה זאת הייתה שלי אן פרייזר פרייס, שנקמה בפליקס על ההפסד ההוא בלונדון והשלימה דאבל היסטורי מבחינתה. הגרסה הנשית של בולט ניצחה עם זמן של 22.17 שניות והקדימה את מיוריאל אהורה הצעירה מחוף השנהב שסיימה שנייה עם 22.32 שניות, כמו בלסינג אוקגברה מניגריה. פליקס האומללה לא הצליחה לסיים את הריצה ולא הצליחה גם לעצור את הדמעות.

אליסון פליקס לאחר פציעתה בגמר ה-200. רויטרס
הרגע העצוב של הערב. אליסון פליקס/רויטרס

5,000 מטר גברים, גמר

מה עוד אפשר להגיד על מו פראח? האתלט הנדיר הזה, שקבע הישג ענק עם דאבל באולימפיאדה בלונדון ושימח את כל בריטניה, שחזר את ההישג גם בחלוף שנה באליפות העולם. אחרי הניצחון במרחק הכפול לפני כמה ימים, פראח הגיע לגמר ה-5,000, נתקל בתחרות עיקשת, אבל לבסוף העביר הילוך ודהר לעבר הזהב השני שלו בתחרות והשוואת ההישג של קנניסה בקלה מאליפות העולם ב-2009. הבריטי ניצח עם זמן של 13:26.98 דקות והקדים את האגוס גבריווט האתיופי שהטריד אותו לאורך כל הריצה. איסיאה קיפלנגט קואץ' הקנייתי סיים עם זמן זהה לזה של גבריווט והשניים יחלקו את מדליית הכסף.

מו פראח לאחר זכייתו בזהב ב-5,000 מטר. רויטרס
השווה את ההישג של בקלה. מו פראח/רויטרס

4X400 גברים, גמר

באולימפיאדה האחרונה היתה זו הרביעייה מהבהמאס שהדהימה עם הזהב, כשארצות הברית הסתפקה בכסף בלבד. הפעם האמריקאים באו מוכנים. רביעיית השליחים של ארצות הברית, עם לשון מריט הנפלא שסיים את הריצה, ביצעה בצורה טובה את החילופים ודהרה לזכייה במדליית הזהב עם זמן של 2:58.71 דקות. מריט, אגב, חגג זהב חמישי בקריירה בריצה הזו של 4X400 במסגרת אליפות העולם. המאבק האמיתי היה על מדליית הכסף, בו רוסיה לא הצליחה להקדים את ג'מייקה למרות דחיפת הקהל. הג'מייקנים קבעו זמן של 2:59.88 והקדימו בשתי מאיות את הרוסים.

האצן האמריקאי לשון מריט. רויטרס
ממשיך לחגוג במוסקבה. לשון מריט/רויטרס

קפיצה לרוחק גברים, גמר

ללא האלוף האולימפי גרג ראת'פורד שכשל במוקדמות, הבמה התפנתה לרוסי אלכסנדר מנקוב, שבעידוד הקהל שבר פעמיים את שיאו האישי עם 8.52 מטרים ואחר כך 8.56 מטרים שסידר לו מדליית זהב מרגשת והמשיך את היום המוצלח של רוסיה. איגנישיוס גיישה ההולנדי לקח את מדליית הכסף עם 8.29 והמקסיקני לואיס ריברה, שהחזיק בתוצאה השנה (8.46) קפץ רק 8.27 והסתפק בארד. דווייט פיליפס הבלתי נגמר רשם את הופעתו השישית באליפויות עולם, כאשר חמש מתוכן הסתיימו במדליית זהב. הפעם הוא לא עבר 18 מטרים וסיים במקום ה-11 בלבד.

אלכסנדר מנקוב קופץ לרוחק רוסי. רויטרס
ניצל את ההזדמנות. אלכסנדר מנקוב/רויטרס

הדיפת כדור ברזל גברים, גמר

האלוף האולימפי תומאש מאייבסקי אפילו לא התברג לפודיום, האמריקאי הפייבוריט ריאן ווייטינג הסתפק במדליית הכסף ואת ההצגה בגמר הדיפת כדור ברזל גנב אלוף העולם דויד שטורל שלא הסכים לוותר על התואר. הספורטאי הגרמני סיפק את ההדיפה הטובה ביותר בגמר, עם 21.73 מטר והפך לשלישי שזוכה בשתי אליפויות עולם רצופות בענף זה. ווייטינג לקח את מדליית הכסף, הקנדי דילן ארמסטרונג עם הארד.

דויד שטורל הודף כדור ברזל גרמני. רויטרס
זכייה שנייה ברציפות. דויד שטורל/רויטרס

יידוי פטיש נשים, גמר

אחרי הניצחון המרגש והשערוריה הגדולה של ילנה איסינבאייבה, האוהדים הנלהבים במוסקבה זכו לחגוג עם גיבורה מקומית אחרת, האלופה האולימפית טטיאנה ליסנקו, שקבעה שיא אליפות עם 78.80 מטרים ולא השאירה סיכוי ליריבותיה. אניטה וולודרצ'יק הפולניה, שהגיעה לאליפות עם שיא אישי של 78.30 מטרים, שיפרה אותו ל-78.46 בניסיון הרביעי שלה, אבל זה הספיק רק למדליית הכסף מול שיא האליפות של ליסנקו. וונשיו ז'אנג מסין אספה את מדליית הארד.

טטיאנה ליסנקו מנצחת תחרות יידוי פטיש. רויטרס
חגיגה בבית. טטיאנה ליסנקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully