וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר מזנקת, היסטוריה בארה"ב, קנדה חוגגת

דירוג טניס: לראשונה זה 40 שנה אין טניסאי אמריקאי בטופ-20, ראוניץ' קפץ, פאר וגלושקו מטפסות, וארליך ורם ממשיכים לנצח

היסטוריה ב-ATP. לראשונה מאז החלה שיטת הדירוג הנוכחית, לפני 40 שנה, באוגוסט 1973, אין טניסאי אמריקאי בין ה-20 הראשונים בעולם. ג'ון איזנר, שעוד איכשהו השתחל לשם, ירד למקום ה-22 בעולם בעקבות ההדחה המוקדמת במונטריאול, והימים בהם טניסאי ארה"ב שלטו בסבב - בין אם זה קונורס ומקנרו, אגאסי וסמפראס - הם רחוקים מאוד. כמובן שבארה"ב כבר מתרגלים למעמדם החדש, אחרי שלפני שלוש שנים, באוגוסט 2010, ארה"ב מצאה את עצמה לראשונה ללא טניסאי בין העשרה הראשונים.

אנדרה אגאסי (שמאל) ופיט סמפראס, שחקני טניס עבר. Andres Leighton, AP
זיכרון רחוק. סמפראס ואגאסי/AP, Andres Leighton

אנדי רודיק, שבמשך תקופה ארוכה החזיק על כתפיו את התקוות של הטניס בארה"ב, אמר ש"לזרוק סטטיסטיקות, ולהגיד שלאשונה מאז ככה וככה, זה בסדר, ואלו העובדות, אבל אני יותר מודאג ממה שעומד לקרות, ומאיך ניתן לשפר את המצב.

"מלבד זאת", מוסיף רודיק, "זה רק ממחיש כמה מפונקים היינו. כשאתה מסתכל על בריטניה, שספרה 77 שנים בלי שטניסאי מהממלכה יזכה בווימבלדון, אנחנו מגלים שאולי ארה"ב לקחה את האלופים שלה כמובנים מאליהם".

עוד בדירוג העולמי שהתפרסם הבוקר (שני): רפאל נדאל, שזכה בטורניר מונטריאול וממשיך שנה מדהימה, עלה למקום השלישי בעולם, בעוד דויד פרר ירד שלב אחד למקום הרביעי. מילוש ראוניץ' עשה היסטוריה לקנדה, כשהפך לראשון במדינה שנכנס לעשירייה הראשונה, בעקבות ההעפלה שלו לגמר מונטריאול.

הטניסאי הקנדי מילוש ראוניץ', ואסק פוספיסיל, טורניר מונטריאול. רויטרס
קנדה על המפה. ראוניץ' ופוספיסיל/רויטרס

ואסק פוספיסיל הקנדי, שהודח בחצי הגמר אחרי שגבר בדרך על איזנר וברדיך, זינק 31 שלבים למקום ה-40 בעולם. ייז'י יאנוביץ' הפולני עלה ארבעה שלבים למקום ה-14 בעולם.

בגזרת הישראלים: דודי סלע ירד שלב למקום ה-76 בעולם, בעוד אמיר ווינטרוב קפץ 19 שלבים ושוב חזר ל-200 הראשונים בעולם - המקום ה-187.

* אנדי רם ויוני ארליך ממשיכים לנצח. הצמד הישראלי זכו בטורניר צ'לנג'ר אפטוס בארה"ב עם ניצחון על הצמד האוסטרלי צ'ריס גוצ'ינה ומאט ריד 3:6, 7:6, 2:10. אחרי הזכייה בוונקובר, ארליך ורם שוב נראים חדים לקראת אליפות ארה"ב.

הטניסאית הישראלית שחר פאר. קובי אליהו
מתאוששת, ולא רק בדירוג. פאר/קובי אליהו

נשים: פאר מזנקת, סרינה שולטת

הטניס האמריקאי יכול להתנחם בשליטה הבלתי מעורערת של סרינה וויליאמס, שזכתה אתמול בטורניר ה-54 בקריירה בטורונטו. סרינה ממשיכה לשמור על הפסגה, בפער עצום מהשנייה ויקטוריה אזרנקה. אחריהן בעשירייה הראשונה: שראפובה, רדואנסקה, לי, אראני, ברטולי, קרבר, קביטובה, ווזניאקי.

שחר פאר, שזכתה בטורניר סוז'ו, רשמה את הקפיצה הכי גדולה בין 100 הראשונות, כשזינקה 30 שלבים למקום ה-83 בעולם, עם קאמבק מרשים למאייה הראשונה. יוליה גלושקו, שעלתה מהמוקדמות לסיבוב הראשון בטורונטו והודחה על ידי סטוסור, עלתה 8 שלבים למקום ה-129.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully