וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט: "אני בכושר נהדר, בטוח שאזכה בזהב"

הג'מייקני אופטימי אחרי הטיול ברבע הגמר: "אנסה לשמור על הרגליים בחצי הגמר, בטוח שאעמוד במשימה". גם פראח חוגג

מערכת וואלה!

בוידאו: משדר מיוחד לקראת אליפות העולם בהגשת הילה קובו ובהשתתפות אלכס אברבוך, רוגל נחום ודני בורשבסקי

אליפות העולם באתלטיקה יצאה הערב (שבת) לדרך במוסקבה, וכל העיניים הופנו, כרגיל, אל עבר יוסאין בולט. מי שפסל באליפות העולם של 2011 עשה צעד ראשון אל עבר מדליית הזהב, כשסיים ראשון עם תוצאה של 10.07 שניות ברבע הגמר. הג'מייקני, שהיה נראה ממוקד מאוד בריצה, וגם לאחריה לא ממש נראה קליל כפי שהוא הרגיל את הקהל, נשאל על הפסילה שהתרחשה במקצה שלו, שהזכירה קצת את הפסילה שלו עצמו באליפות העולם הקודמת. "כן, זה היה קצת מדאיג כי הבחור שפסל היה ממש לידי אז הייתי חייב לחכות קצת. זה קורה לפעמים עם רצים צעירים ולא מנוסים. מי כמוני יודע לגבי פסילות".

לגבי הכושר שלו כרגע אמר שיאן העולם: "אני בכושר נהדר, מצפה מאוד למחר. אנסה לשמור על הרגליים שלי בחצי הגמר אבל אני בטוח שאצליח לעמוד במשימה ולזכות בזהב". על האפשרות לקבוע שיא עולם נוסף אמר בולט: "המטרה היא ללא ספק לזכות באליפות, אבל אם הכל יתחבר ואם תהיה לי פתיחה טובה, אני מקווה שתהיה לי גם תוצאה טובה".

אז מה היה לנו ביום הפתיחה של אליפות העולם באתלטיקה?

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
קלי קלות. בולט/רויטרס

אלוף אולימפי נוסף, מו פראח, חגג את מדליית הזהב השניה באליפות, כשסיים ראשון בריצה ל-10,000 מטרים אחרי שעצר את השעון על 27:21.71 דקות. "נחמד לבוא לכאן ולנצח", אמר הבריטי. "התאמנתי מאוד קשה, ביליתי הרבה זמן הרחק מהמשפחה שלי וכשחזרתי הביתה הבת שלי אפילו לא זיהתה אותי, אבל זה היה שווה את זה".

פראח, שחווה הפסד כואב באליפות העולם הקודמת באותו מרחק, התייחס לכך ואמר: "כמובן שזכרתי את זה, ולא רציתי להפסיד שוב. כל הזמן הסתכלתי אחורה, ניסיתי לוודא שאף אחד לא עוקף אותי. זה התואר שהיה חסר לי".

האצן הבריטי מו פראח. רויטרס
"התאמנתי מאוד קשה". פראח/רויטרס

ועוד לפני שהאליפות נכנסה להילוך גבוה, כבר יש לנו מקרה ראשון של שימוש בחומרים אסורים המערב אצנית בכירה. מדובר בקלי אן בפטיסט מטרינידד וטובגו, מדלייסטית הארד ב-100 מטרים מאליפות העולם הקודמת, שפרשה באופן עצמאי, ככל הנראה לאחר שנתפסה על שימוש בסמים. בפטיסט רשמה השנה תוצאה של 10.83 שניות, והיא נחשבה בעיניי רבים לאחת המתמודדות הבכירות על המדליות.

דקסטר וויסין, המנהל של הנבחרת מטרינידד הודיע כל בפטיסט "פרשה מהאליפות, כבר עזבה את הנבחרת ואת הכפר והיא בחזרה בביתה". כשנשאל מדוע היא פרשה אמר המנהל כי הוא אינו יכול להגיד, אך ציין כי בהמשך הערב צפויה לצאת הודעה מטעם ארגון האתלטיקה במדינתו, שישפוך יותר אור על המקרה. אגב, בפטיסט היא חברתו לאימונים של טייסון גיי, שנתפס לאחרונה על שימוש בסמים ולא ישתתף באליפות העולם.

אצנית מטרינידד וטובגו קלי אן בפטיסט. GettyImages
לא תתחרה במוסקבה. בפטיסט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully