וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ למיליון: האם אייל גולסה יעבור לאירופה?

8.8.2013 / 12:30

בניגוד לפרשת לאציו, הוא מתנהל בשקיפות ולא מסתיר את רצונו לעזוב לאירופה. מכבי חיפה לא מוכנה לשמוע על מכירה בסכום נמוך, אבל לא יכולה להבטיח מקום בהרכב. השיחה עם סוכנו, היורו המאכזב, הפגישה עם עוזי מור, ההצעות שלא מגיעות. הכול על הפלונטר בו נמצא אייל גולסה

צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

יוני 2013. מוצאי שבת. אצטדיון בלומפילד. הדקה ה-37 במשחק השני של ישראל הצעירה ביורו מול נבחרת איטליה הייתה נקודת שבר עבור לא מעט אוהדי הנבחרת, אבל בעיקר עבור יעקב שחר. נשיא מכבי חיפה כל כך חיכה ליורו הצעירות בארץ. הוא קיווה שיהיה אפשר למכור את אייל גולסה במחיר שפוי ולצרף לסעיף ההכנסות שלו עוד כמה מיליוני שקלים ממכירתו לבלגיה. אבל ההרחקה של הקשר ניפצה בבת אחת את כל התקוות שלו. גולסה סיים את הקמפיין מוקדם מהצפוי, הסקאוטים מחקו אותו מהפנקסים ובחיפה התחילו להיות מודאגים. במקום להיכנס למשא ומתן מהיר, הירוקים נאלצו לרדוף כעת אחר השחקן שעדיין לא נפגש איתם באופן רשמי. במועדון בטוחים שגולסה, שמסיים חוזה בתום העונה, יחתום בקרוב על חוזה לשלוש שנים, אבל הסוכנים מסביב לוחצים עליו לעזוב. ומה רוצה גולסה? שאלה טובה.

אייל גולסה הודח מסגל מכבי חיפה

19:30, ספורט1: מכבי חיפה - ונטספילס

אריק בנאדו חושש משאננות מול הלטבים

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

אייל גולסה שחקן נבחרת ישראל הצעירה לאחר הרחקתו, איתו טאלב טואטחה, יורו 2013. ברני ארדוב
נקודת שבר עבור לא מעט אוהדי הנבחרת, אבל בעיקר עבור יעקב שחר. גולסה יורד מהמגרש לאחר הרחקתו מול איטליה/ברני ארדוב

הסיפור של גולסה בקיץ הזה החל בתחילת חודש מאי. סוכנו של השחקן, דודו דהאן, עדכן אותו שקלאב ברוז' מעוניינת לצרף אותו בקיץ. גולסה הביע נכונות למהלך, אבל התבקש להמתין ליורו. "הוא אחד משני מועמדים להגיע לברוז'", הבהירו נציגי ההנהלה לדהאן. המפלה של הנבחרת ביורו גרמה לברוז' לחפש אלטרנטיבות אחרות. במקביל, נכנסה לתמונה סטנדרד ליאז' של גיא לוזון. גולסה חיכה להצעה, אבל היא לא הגיעה. בנוסף, על שולחנו של איתמר צ'יזיק הונחו מספר הצעות ממספר סוכנים, אבל הם נעו סביב מיליון יורו ומטה, ובחיפה בכלל לא חשבו לשחרר. "אם אני צריך לשחרר שחקן כמו גולסה תמורת מיליון יורו, מה אביא במקומו בפחות? איפה הפיצוי עבור כל השנים שגידלנו אותו, שטיפחנו אותו? למכור אותו תמורת סכומים כאלה, זה כאילו למכור אותו בהפסד", סיפר גורם בכיר במכבי חיפה.

אחרי שההצעות התעכבו, הגיע מחנה האימונים. גולסה יצא, וסגן הנשיא עוזי מור הגיע למלון כדי לבדוק מה השחקן רוצה. "בוא נסכם שאם עד סוף החודש אתה לא מקבל הצעה, ניפגש ותחתום על חוזה חדש", אמר מור לקשר בשיחה. גולסה ביקש עוד קצת זמן, והעניין נגמר. בחיפה ציפו שבסוף חודש יולי האופציה, שהיא למעשה סיכום בשתיקה, תוביל את השחקן לדרוש לחתום על חוזה חדש. אבל גולסה לא ממהר לאף מקום. בימים האחרונים הוא הבהיר להנהלת הקבוצה שהוא זקוק לעוד קצת זמן. "הוא רוצה שנחכה עד סוף מועד ההעברות", אישרו במועדון. איש במועדון לא אישר שלא יזמן את גולסה לשיחה בקרוב, אבל נראה כי הדד ליין הראשון שכבר מאחורינו לא היה בבחינת "קו אדום שאסור לחצות".

בחיפה מוכנים לחכות עוד כמה ימים, הם נמצאים על קו התפר שמפריד בין "לא לרדוף אחר השחקן, ולא לוותר עליו. שלא תקרה סיטואציית דקל קינן או תומר חמד". ייתכן מאוד שהשחקן יוזמן לשיחה בקרוב ויתבקש לנסות ולמצוא קבוצה במקביל למשא ומתן, שלא צפוי להיות קצר. במידה ולא יחתום בקבוצה אחרת, חיפה צפויה להציע לו כ-650 אלף דולר לשלוש שנים. בינתיים, סוכניו, לא רק דהאן, מחפשים עבורו קבוצות באירופה. כעת נפתח כיוון חדש – גרמניה. גולסה עדיין לא קיבל הצעה רשמית, אבל הוא מכוון לבונדסליגה. גם ליגות אחרות על הפרק, אבל הזמן דוחק וגולסה חייב להגיש הצעה ריאלית תוך שבועיים.

בניגוד לניסיון ההוא לחתום בלאציו, לפני שלוש וחצי שנים, הפעם לגולסה אין דילמה. הוא הולך עד הסוף עם הרצונות והמחשבות שלו, אלא שהפעם שקיים הבדל קטן, אך משמעותי, בתפיסה שלו - הוא משתף פעולה עם מכבי חיפה ומיידע אותה בהחלטות שלו. "אם הוא יקבל הצעה שטובה לו מבחינה מקצועית ולא רק כלכלית, הוא לא ירצה להישאר כאן. אתה שואל אותי אם יש הצעה של מיליון וחצי יורו על השולחן של מכבי חיפה? אין. אבל יש הצעות אחרות, וחיפה צריכה להחליט מה היא עושה. אי אפשר להשאיר שחקן כזה על הספסל, זה רק יגרום לה נזק", אמר גורם המעורב במשא ומתן, שנשאל האם קיים סיכוי שגולסה, שמרוויח היום 180 אלף דולר לעונה, יסרב למכבי חיפה גם אם לא יקבל הצעה אחרת. "זה תלוי בהצעה שלה. ברור שהוא לא יסכים לכל סכום, אבל לא נקבע עדיין רף תחתון. אני מניח שחיפה תהיה הגונה מספיק כדי להשאיר אותו. ברור שהוא ידרוש גם סעיף שחרור נמוך, בטח לא ארבעה מיליון יורו, גם לא חצי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חלוץ מכבי חיפה תומר חמד. ברני ארדוב
הם נמצאים על קו התפר שמפריד בין "לא לרדוף אחר השחקן, ולא לוותר עליו. שלא תקרה סיטואציית דקל קינן או תומר חמד"/ברני ארדוב

אפרופו הספסל, נחזור מעט אחורה, למחנה האימונים. שחקנים בקבוצה סבורים שגולסה לא ראה הרכב מאז פתיחת האימונים משום שלא חתם על חוזה לשלוש שנים, אותו חיפה עדיין לא הציעה לו באופן רשמי. בחיפה טוענים שהכול מקצועי, ואולי כדי לענות על השאלה הזאת, צריך לעבור על המערך של אריק בנאדו. גוסטבו בוקולי, אביחי ידין ועטא ג'אבר מתחרים על עמדה אחת. לפני הקשר האחורי משחק רובן ראיוס (שהוא למעשה ההוכחה שחיפה בנתה את הסגל שלה על הנחה שגולסה עוזב). בכנפיים משחקים חן עזרא ואלון תורג'מן, ואילו יניב קטן הוא השחקן החופשי מאחורי שמעון אבוחצירא.

האופציה היחידה שנותרה היא להחזיר את גולסה לאגף, אבל כשיגיע חלוץ זר אבוחצירא יזוז שמאלה, גולסה עדיין עשוי למצוא את עצמו על הספסל. "יהיו לו מספיק הזדמנויות אם יחתום. העונה ארוכה ויש רוטציה. רק אחרי שיצטרף באופן רשמי נוכל לדעת האם חיפה לחצה עליו דרך הספסל, או שהיא פשוט חשבה שיש שחקנים טובים ממנו", אומרים במועדון.

גם אם ימשיך, יש הסבורים שכדי לפרוח גולסה פשוט צריך לבקש לשחקן בעמדה של קטן. את הנוער של טוברוק הוא סיים עם 15 שערים בכל המסגרות, במכבי חיפה הוא כובש קרוב לשלושה שערים בממוצע לעונה כשחקן אמצע. למה זה מעניין? כי אחד הסוכנים מסביר ש"הבעיה הגדולה של הסוכנים שעובדים איתו הייתה, בין היתר, איך לשווק אותו. קבוצות שמחפשות שחקן כנף או שחקן חופשי מסתכלות על המספרים ויורדות ממנו. אלה שהגיעו לראות אותו ביורו בתפקיד המקורי, לא הספיקו להבין כמה פוטנציאל יש לו ברגליים. אתה יודע מה? אולי מבחינתו הכי טוב להישאר עוד עונה או שתיים במכבי חיפה. גם אם הוא לא סבור כך, אם יגדיל את המספרים שלו יהיה לנו קל יותר לשווק אותו בעונה הבאה. ואז, אני אומר, שם יראו גולסה אחר".

אוהדי מכבי חיפה סבורים שכבר שנים מדברים על פוטנציאל שלא מומש, אבל למי ששכח, הילד עוד לא בן 22. למה זה קורה? כי הוא משחק כבר עונה חמישית במכבי חיפה. בינתיים, הוא עובד חזק באימונים ומחכה. "הגיע הזמן שיחתכו את זה לכאן או לכאן. כי יש שני מקרים שבהם לשחקן קשה להתרכז – כשלא משלמים לך שכר וכשאתה לא יודע סופית אם אתה חלק מהקבוצה או לא. לטובת השחקן, חייבים לחתוך את זה תוך שבוע", אמר אחד מחבריו לקבוצה. "לאייל יש הרבה כשרון ברגליים, ושחקנים הרבה פחות טובים ממנו כבר יצאו לאירופה. אני יכול לומר, כמעט בוודאות, שאייל לא יישאר בחיפה יותר משנה. אז למה הוא צריך למהר?".

אייל גולסה, יניב קטן, שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
גם אם ימשיך, יש הסבורים שכדי לפרוח גולסה פשוט צריך לבקש לשחקן בעמדה של קטן/אדריאן הרבשטיין
אייל גולסה שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"לאייל יש הרבה כשרון ברגליים, ושחקנים הרבה פחות טובים ממנו כבר יצאו לאירופה. אני יכול לומר, כמעט בוודאות, שאייל לא יישאר בחיפה יותר משנה. אז למה הוא צריך למהר?"/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully