וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת המצרית: "סלאח הודה לאלוהים בפלסטין הכבושה"

במצרים חגגו את השער של הקשר נגד מכבי ת"א: "השתיק את התקשורת הישראלית והקהל הגזעני גרמו לו להילחם על כבודו"

צילום ועריכה: קובי אליהו

פ.צ באזל אמנם חגגה אמש (שלישי) עלייה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, אבל נדמה שבמצרים החגיגה הייתה לא פחות גדולה. במדינה הצפון אפריקאית עקבו בשבועיים האחרונים בעניין רב אחר ההתפתחויות סביב שני שחקניה המצרים של באזל, מוחמד סלאח ומוחמד אלנני, עדכנו מדי יום בנוגע להגעה שלהם למשחק הגומלין נגד מכבי תל אביב בישראל וכצפוי שמחו מאוד אחרי שהשוויצרים עלו שלב, הרבה בזכות סלאח שכבש את השער השני במשחק.

על החשיבות של המשחק בעיני תקשורת הספורט המצרית ניתן ללמוד גם מכך שבזמן המשחק חלק מאתרי האינטרנט המקומיים העבירו דיווחים שוטפים על המשחק. בשעות שאחרי המשחק, סלאח אף כיכב בכותרות הראשיות של כולם.

הקשר עצמו אמר בקצרה אחרי המשחק: "כשמקללים אותי אני משחק טוב יותר. אין מאושר ממני לכבוש שער וכשזה קורה כאן זה מתוק עוד יותר. הבטחתי לחברים שלי שנעלה שלב ואני שמח שעשינו את זה".

שחקני באזל, מוחמד סלאח, ולנטין שטוקר חוגגים. ברני ארדוב
גיבור במצרים. סלאח/ברני ארדוב

תקשורת הספורט במצרים הדגישה שסלאח כרע על הדשא והתפלל אחרי השער שכבש. "מוחמד סלאח הודה לאלוהים אחרי שהבקיע נגד מכבי תל אביב", קראה הכותרת הראשית באתר "אל מסראווי" ובאתר אחר נכתב: "מוחמד סלאח כבש והשתטח בליבה של ישראל".

ב"יורוספורט מצרים" התייחסו בהרחבה לביקור של הקשר המצוין בישראל, לשער שלו בבלומפילד ולתנועות ההשתקה לכיוון האוהדים הצהובים אחרי שקבע 0:2. "סלאח השתמש בתנועה מצרית ידועה כדי לעורר את ההמונים מהישות הציונית. הוא השתטח והודה לאלוהים ולאחר מכן דרש מהישראלים לשתוק".

"המצרי הבינלאומי הגיב ביעילות לכעס של הקהל הישראלי", הוסיפו ב"יורוספורט מצרים", "באזל הבקיעה שער ראשון אחרי חמש דקות ואז סלאח הבקיע את השני אחרי מסירה מצוינת והשתיק את הישראלים סופית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוחמד סלאח, שחקן פ.צ באזל. AP
"כבש והשתטח בליבה של ישראל". סלאח/AP

האתר המצרי "אל-וופד" דיווח בקצרה על התיקו בין באזל לבין "אלופת ישראל, מכבי תל אביב" אך הרחיב על כך שסלאח הבקיע את השער השני. גם באתר "אל-אהראם" דווח בהרחבה על מהלך המשחק בין באזל לבין "מכבי הציונית" ואף דווח על קריאות גזעניות מצד הקהל של מכבי תל אביב נגד שני השחקנים המצרים.

כותרת האתר "אל-יום א-סאבע": "סלאח הכניע את הישראלים וחגג את העפלתה של באזל". בכתבה אף נכתב שסלאח "השתיק את הישראלים בשער נפלא". שאר האתרים דיווחו בהרחבה על כך שבאזל עלתה בזכות השער של סלאח. האתר "אל-מסרי אל-יום" התמקד בלחיצת היד יוצאת הדופן של סלאח לפני המשחק: "סלאח לחץ את ידם של שחקני מכבי תל אביב עם אגרופו", נכתב בכותרת. בכתבה פורט כי סלאח סגר את ידו והגיש לשחקני מכבי את אגרופו בעת שלחץ להם יד.

שחקן באזל מוחמד סלאח לוחץ יד לשחקן מכבי תל אביב יואב זיו. ברני ארדוב
""סלאח לחץ את ידם של שחקני מכבי תל אביב עם אגרופו"/ברני ארדוב

בדף הספורט של "אלפאגר" נקבו בשבע סיבות למשחק המוצלח של סלאח בבלומפילד ובין היתר ציינו שם: "אין ספק שהתקשורת הציונית תרמה לנחישות של השחקן לנצח והוא אכן הציג התלהבות יוצאת דופן. למרות שמכבי תל אביב הזהירה את האוהדים שלה מפרובוקציות, ברגע שסלאח עלה לכר הדשא, הקהל פרץ בשריקות בוז וקריאות גזעניות. זה מה שגרם לו להילחם על הכבוד שלו בתל אביב".

באתר "סטאד אלאהלי" שמזוהה עם קבוצת הפאר המקומית אל אהלי, הוסיפו: "מוחמד סלאח עשה היסטוריה כשהשתטח בפעם הראשונה על אדמת פלסטין הכבושה. הוא הוביל את באזל להעפלה אחרי משחק קשה נגד מכבי תל אביב בשטחים הכבושים, במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. סלאח נאלץ ללחוץ את ידי השחקנים הישראלים בתחילת המשחק כדי להימנע מסנקציות של אופ"א אחרי שבמשחק הראשון נמלט באמתלה של החלפת נעליו".

- שחקן באזל מוחמד סלאח (מרכז) חוגג שער. AP
"הקהל פרץ בשריקות בוז גזעניות. זה מה שגרם לו להילחם על הכבוד שלו בתל אביב". סלאח חוגג עם חבריו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully