וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע הדרך: על משחקי הפועל תל אביב ומכבי חיפה באירופה

2.8.2013 / 0:15

מכבי חיפה והפועל תל אביב השיגו תוצאות חוץ חיוביות במוקדמות הליגה האירופית, אבל עוד נותרו תיקונים. אצל הירוקים חן עזרא חייב לתזמן נכון יותר את הכניסות לאמצע. בקבוצה של בן שמעון עדיין משוועים לקשר היצירתי שיסייע לשכטר ודמארי. שלום תקווה מסכם

ערב גדוש של כדורגל עבר על הנציגות הישראליות במוקדמות הליגה האירופית. נפתח עם המשחק של מכבי חיפה, שלמרות ששיחקה בחוץ, שלטה בצורה מוחלטת בנעשה על כר הדשא. הקבוצה של אריק בנאדו לא התקשתה לבלום כבר במרכז השדה כל יוזמה של היריבה הלטבית ונטספילס לצאת קדימה. אלא שחיפה עצמה לא הצליחה לתרגם את השליטה הזו לשערים וניתן היה לראות שונטספילס היא קבוצה מאורגנת ושהיא יודעת לעמוד טקטית בצורה טובה. החלק ההגנתי של המארחים היקשה מאוד על הירוקים להגיע למצבי כיבוש ממשיים.

ערב מוצלח בסך הכל לישראליות באירופה:

מכבי חיפה סיימה ב-0:0 עם ונטספילס בלטביה
הפועל תל אביב סיימה ב-1:1 עם פנדורי ברומניה
הפועל רמת גן סיימה ב-0:0 עם אשטוריל בפורטוגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לו ולחבריו היה קשה בחלק הקדמי. אבוחצירא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיפה ייחלה לשער חוץ, שהיה נותן לה מקדמה גדולה יותר במאבק על ההעפלה לשלב הבא, אולם זה לא קרה. הסיכויים שלה בגומלין בקרית אליעזר אומנם טובים יותר מאלו של היריבה, אבל מלבד הביתיות, אין לה יתרון מעשי. התיקו המאופס מעביר את ההכרעה לישראל וכאן, חיפה כבר לא תוכל להסתפק ביתרון ביכולת ותצטרך לממש את השליטה לשערים. אחרת, היא תהיה חשופה בפני ספיגת שער שעלול לסבך אותה מאוד.

כבר מהדקות הראשונות חיפה הייתה עדיפה, אבל היא גם הייתה די מסורבלת ולא הצליחה לתרגם את היתרון שלה למהלכים נכונים ולמצבים מסוכנים. היא ניסתה פעמים רבות להעביר את המשחק דרך מרכז המגרש, אבל נתקלה שם באזור אותו עיבתה היריבה. הכניסה המוקדמת מדי של שחקני הקו של חיפה, במיוחד של חן עזרא, לכיוון מכרז השדה, יצרה צפיפות. עזרא בוחר פעמים רבות לנוע מהר מדי פנימה על מנת לקבל את הכדור, אולם בכך הוא רק מקשה על הנעת הכדור. אפשר היה לראות שבכל התקפה אותה הוא החל מהקו, הכניסות פנימה של עזרא הפכו למסוכנות והשפיעו הרבה יותר על המהלכים ההתקפיים של חיפה. אין ספק שעזרא הוא שחקן מבורך בכישרון והוא כבר הציג לא מעט ממנו בעבר, אבל לפי דעתי הרצון שלו לעשות הכול ולהראות הכול, בכל נגיעה בכדור ובכל התקפה בה הוא משתתף, הוא לא נכון. הדבר פוגע ביכולת של הקבוצה וגם בשחקן עצמו ואני חושב שאם הוא יידע להעמיד את עצמו נכון יותר על המגרש, להגנות היריב יהיה קשה מאוד לעצור את מהירות התנועה שלו עם הכדור.

חיפה אומנם שמרה על רשת נקייה גם במשחקה השלישי העונה באירופה, בדיוק כמו בשני הקודמים ואני חושב שיש לה הגנה טובה ומאוזנת, אבל חייבים לציין שהיא עדיין לא עמדה בלחץ אמיתי ומול יכולת של יריבות חזקות באמת. יחד עם זאת, העובדה שהקבוצה לא סופגת מעניקה לה כבר מעכשיו המון ביטחון לקראת המשך הדרך.

בסך הכול, חיפה כקבוצה טובה יותר מונטספילס. השחקנים שלה מוכשרים יותר ואם לא תהיה איזושהי הפתעה בגומלין ולאור פערי הרמות הקיימים שנראו היום, אין סיבה שהירוקים לא יצלחו את המפגש הזה. יחד עם זאת, מומלץ להם לנקוט ביתר זהירות על מנת שלא להישאר מופתעים.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה חוגג שער. אדריאן הרבשטיין
הרצון שלו לעשות הכול ולהראות הכול, בכל נגיעה בכדור ובכל התקפה בה הוא משתתף, הוא לא נכון. עזרא/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב: אל תספידו את דני עמוס

לאחר שמכבי חיפה סיימה את חלקה לערב זה, עלתה הפועל תל אביב למשחק חוץ ברומניה מול סגנית האלופה המקומית פנדורי. את המשחק הזה אפשר לחלק בקלות לשתי מחציות שונות לחלוטין. למרות שהחלו את המשחק עם ספיגת שער מוקדם מאוד מטעות גדולה שביצע השוער דני עמוס, עדיין אפשר לומר שהמחצית הראשונה התנהלה בשליטת הפועל תל אביב, שהגיבה במהרה, שלטה ולחצה את היריבה. האדומים הגיעו לשלל הזדמנויות ולבסוף גם הצליחו לכבוש שער חוץ יקר מאוד מביצוע מצוין של לוקאס סאשה.

שחקני הפועל עדיין מנסים ללמוד את הדרישות שמעמיד בפניהם המאמן החדש רן בן שמעון, שמעוניין מאוד להחדיר את השיטה בה הוא מאמין ושעמה הצליח בעבר. בן שמעון מבקש הנעת כדור סבלנית בין חברי החוליה ההגנתית ולחץ מצד כל השחקנים לאחר איבוד כדור. במחצית הראשונה זה עבד טוב יותר, בשנייה פחות. להפועל עדיין חסר תיאום מושלם בין השחקנים, אולם מדובר בדבר לגיטימי מאוד, שכן מרבית הקבוצה מהעונה שעברה הוחלפה והדברים הללו עוד ייקחו זמן, עד שהאדומים ישתפרו ויגיעו לרמה אותה רוצה בן שמעון לראות.

להפועל יש צמד חלוצים מוכשר מאוד. הבאתו של איתי שכטר, שמשחק לצד עומר דמארי, הוסיפה המון כוח לחלק הקדמי. אלא שצמד שכזה זקוק עד מאוד לקשר בעל יכולת מסירה גבוהה. יכולנו לראות את האיכות שיש לשכטר ודמארי בהתקפות מתפרצות, אולם העובדה שכרגע אין מאחוריהם קשר יצירתי תומך מובילה אותם להתחיל את ההתקפות רחוק מדי משער היריב. השניים מגיעים לאחור ומאבדים הרבה כוח עד שהם עושים את הדרך לכיוון ההתקפה. הם צריכים לשחק באזור המסוכן יותר ואם יקבלו את הכדורים הנכונים מהקשר היצירתי, המשחק של הפועל יהיה מהיר, מאיים ותכליתי יותר. כאן אמור להיכנס לתמונה גילי ורמוט, שמיועד למלא את התפקיד הזה. חזרתו לקבוצה חשובה מאוד עבורו, אבל גם עבור הפועל תל אביב ואם הוא ייכנס לכושר המשחק הנכון, שכטר ודמארי ייצרו הרבה יותר.

הפועל המחודשת מציגה יכולת טובה ועם קצת סבלנות וזמן, בן שמעון יהפוך אותה למוצלחת עוד יותר, אבל כאמור, כל הסופרלטיבים שהורעפו על הקבוצה לאור היכולת במחצית הראשונה לא מגיעים לה כאשר בוחנים את המחצית השנייה. הפערים הגדולים שנראו ביכולת לא צריכים לקרות והאדומים כמעט שילמו מחיר יקר. לולא היכולת הגבוהה שהפגין עמוס, הפועל הייתה עלולה למצוא את עצמה במצב בעייתי מאוד לקראת הגומלין.

עמוס החל את דרכו בקבוצה קצת ברגל שמאל והיה אשם לפחות באחד משני השערים שספגה הפועל בשבוע שעבר מול ברואה, כמו גם בשער שספגה היום. כרגע הוא עדיין לא מצליח להציג את יכולתו מעירוני קרית שמונה, אבל אני חושב שבן שמעון מכיר את הדברים שעמוס יכול לתת לו כשוער. התפקיד שבן שמעון מייעד לעמוס הוא לא רק להגן על השער, אלא להיות זה שבונה את אותה שיטת משחק שמתחילה בהנעת הכדור מאחור. המאמן מייעד לשוער שלו חלק חשוב בהמשך הדרך. הסיטואציה בה הגיע עמוס להפועל, כאשר שוער צעיר ומבטיח בדמות בוריס קליימן, שמקבל תמיכה מהאוהדים, נותר על הספסל, בוודאי שלא מוסיפה לו את השקט הדרוש, אבל לפחות על פי היכולת שלו במחצית השנייה, אפשר היה לראות שמדובר בשוער שעוד יתרום רבות להפועל תל אביב.

למרות התוצאה והבקעת שער החוץ, בגומלין בבלומפילד עומדת בפני הפועל משימה לא פשוטה, שכן ראינו במחצית השנייה את הרומנים מצליחים להביך לא פעם את הגנת הפועל. רק היכולת של עמוס וקצת מזל השאירו את היריבה מקופחת בסיום ואיש לא מבטיח שזה יהיה המצב גם בשבוע הבא.

דני עמוס שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לולא יכולתו במחצית השניה, הפועל תל אביב היתה בצרות צרורות. דני עמוס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully