וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בריאן באמת כוכב עליון: על הגעת חרסיסיץ' להפועל תל אביב

בריאן חרסיסיץ' עבר הרבה בשש שנים בישראל. הספסל של הפועל חיפה, הבוררות עם עכו, חוזה על מפית בקרית שמונה ומאמן אחד שתמיד ידע להחזיר לו את הביטחון. קשר אחורי שעובד כל הזמן, אבל גם מתבודד ואינטרסנט. בן שמעון בנה סביבו את המערך של הפועל תל אביב. איך זה יעבוד?

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מפיות אין רק בבית"ר. זוכרים את פרשת משה דדש והחוזה עם אישטוואן פישונט? סיפור דומה קרה לפני שנה בקרית שמונה. ימים אחרי הזכייה באליפות ההיסטורית, הבעלים איזי שרצקי והמנכ"ל יוסי אדרי, שניים שזכו ללא מעט שבחים על ניהול המועדון הצנוע, עשו הכול כדי להשאיר את הקשר האחורי בריאן חרסיסיץ' בקבוצה. אולי קצת יותר מדי. חרסיסיץ', כמו שידוע לכולם, הוא בן טיפוחיו של רן בן שמעון והחשש היה שירצה לעזוב יחד עם המאמן. אחרי כמה שיחות שכנוע, הבעלים והמנכ"ל עברו לשיטה אחרת. באחד הימים הכניסו השניים את חרסיסיץ' לחדר ומשם, אחרי מכבש לחצים, יצאו עם חתימה לשנתיים נוספות. אלא שהקשר לא ממש היה מרוצה מהעניין ועוד יותר הצטער על החתימה כששמע שמכבי חיפה וראובן עטר מאוד מעוניינים בו. חרסיסיץ' שכר את שירותיו של הסוכן עו"ד שחר גרינברג שבמבט אחד בחוזה הבין שקרית שמונה החתימה את הקשר על מסמך שמנוגד לתקנון הבקרה התקציבית ולמעשה חוזהו החדש כלל לא תקף.

21:00, ספורט5: פאנדורי - הפועל תל אביב

רן בן שמעון: "פאנדורי יריבה חזקה מאוד"

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

בריאן חרסיסיץ' שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בן טיפוחיו של רן בן שמעון. חרסיסיץ'/ברני ארדוב

למרות זאת, הבעלים של הירוקים יעקב שחר שמע כי הקשר מחויב לשרצקי והחליט לסגת מההצעה שניתנה לו. עברו עוד כמה ימים. בצפון החלו שמועות כי הארגנטינאי מחוזר מעבר לים. השמועות הפכו למציאות כששרצקי הבין כי מאחורי ההתעניינות עומדים בן שמעון וא.א.ק לרנקה. הבלאגן היה אז בשיאו. חרסיסיץ' טס כבר לחופשה משפחתית בארגנטינה וסירב לחזור מכיוון שרצה לעזוב לקפריסין. מנגד, שרצקי לא יכול היה לסבול את המחשבה שבן שמעון יגנוב לו את אחד השחקנים החשובים במערך ואיים לתבוע את השחקן אם לא יחזור. בנוסף לכל זה, המאמן גילי לנדאו עשה הכול בכדי שהקשר ישוב למועדון. בלב הסערה, הגיע עו"ד גרינברג למחנה האימון של הקריה בקיסריה בכדי לנסות ולהגיע לפשרה עם שרצקי. אחרי שיחה של שעתיים הסכימו הצדדים שחרסיסיץ' יחתום לעונה אחת בלבד ויצטרף לאימונים. גם הקשר התרצה ואמר לסוכנו אז: "אשחק עוד עונה בקרית שמונה ואז אחזור לשחק אצל בן שמעון. לא משנה איפה הוא יהיה".

שנה עברה. הנבואה התגשמה והרצון של הארגנטינאי התממש - הוא חזר לשתף פעולה עם בן שמעון והפעם בהפועל תל אביב. לא הרבה מבינים את היחסים ההדוקים בין הקשר למאמן ואין הרבה אנשי כדורגל שמחזיקים מקצועית מחרסיסיץ' כמו בן שמעון. בשקט, הקשר סגר שש עונות בישראל, אך לא הכול עבר חלק עד שהפך לעוגן תחת בן שמעון. חרסיסיץ' עבר תהליך. משחקן שנזרק מהפועל חיפה, שדרג עצמו בהפועל עכו דרך החיבור המדהים עם בן שמעון בקרית שמונה ועד החתימה בהפועל תל אביב. כך הפך השחקן לאיש שעליו תקום ותיפול העונה של האדומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הנבואה התגשמה והרצון התממש. בן שמעון/ברני ארדוב

כמו שלחרסיסיץ', 29, היה ברור כי הוא יחבור שוב לבן שמעון, גם למאמן לא היה ספק בכך. למרות שבהנהלת האדומים שלא התערבו למאמן בבחירת השחקנים, לא הרבה הבינו את ההתעקשות שלו על הקשר הארגנטינאי, במיוחד לאחר עונה פחות מוצלחת בקרית שמונה. כשנשאל המאמן מדוע הוא מתעקש על חרסיסיץ', הוא השיב מיד: "זו השחקן עם האופי הכי מקצועני שנתקלתי בו. כל מאמן רוצה כמה שיותר שחקנים כאלה".

נחזור לקיץ 2007, עת הגיע הקשר למבחנים בהפועל חיפה בליגה הלאומית. ספק גדול אם חלם אז שאי פעם מישהו ידבר עליו בצורה כזאת. הוא היה אז בן 22, הצליח להרשים את שלומי דורה וחתם אצל האדומים מהכרמל לעונה. למרות שהאמינו בו מהתחלה והקשר הראה ניצוצות של כדורגל מצוין, מהר מאוד מצא את עצמו יותר מחמם את הספסל של דורה מאשר משחק. חרף העובדה שלא שיחק באופן קבוע באותה עונה, הארגנטינאי לא התרעם על מעמדו, אך ללא ספק מהרגע שאיבד את המקום בהרכב איבד גם את הביטחון. אם יש מוטיב שחוזר על עצמו בקריירה של הקשר, הוא התלות בביטחון והאמונה שהמאמן נותן בו.

בסוף העונה שוחרר על ידי דורה והפועל עכו קפצה על המציאה והחתימה את הקשר לעונה עם אופציה לעונה נוספת. תחת ירון הוכנבוים הקשר החל לפרוח והיה מעמודי הטווח המרכזיים בחזרה ההיסטורית של עכו לליגת העל. בקיץ 2009, הפך חרסיסיץ' רשמית לקשר המריבה בין הפועל חיפה לעכו. אחרי העונה המוצלחת בין חומות נפוליאון, חיפה רצתה את הקשר בחזרה כזר בליגת העל והציעה לו חוזה שמן יותר מעכו. לאחר שחרסיסיץ' הבין כי אין בכוונת עכו לשלם לו מענקים על העלייה, גם הרצון שלו לשוב לאדומים התגבר. המאבק הוכרע בבוררות. עכו דרשה פיצויים מהשחקן על כך שהפר עמה חוזה ומנגד השחקן דרש את מענק העלייה בגובה של כ-15 אלף דולר. הצדדים הגיעו לבסוף לפשרה. חרסיסיץ' ויתר על מענק העלייה כיוון שיואב כץ הבטיח לו שישלם לו אותו בתוספת לחוזה ועכו שחררה אותו לא תמורה.

אלא שאם חשב חרסיסיץ' כי הוא שב במעמד אחר לחיפה, מהר מאוד גילה כי דורה עדיין לא ממש מחזיק ממנו מקצועית. כמו בעונתו הראשונה בחיפה, הארגנטינאי קיבל הזדמנויות בהתחלה, אך ככל שהעונה התקדמה בילה יותר ויתר על הספסל. לטענת חרסיסיץ', חוסר ההצלחה שלו נבע מהעבודה כי לא שיחק בתפקדו אלא מעין סוג של קשר שמאלי בשיטה של מעוין במרכז המגרש. בכל מקרה, הארגנטינאי לא סיפק את הסחורה ולמעשה שוב איבד את הביטחון והבין שאת העונה הבאה יעשה במקום אחר.

בריאן חרסיסיץ' שחקן הפועל חיפה מעל אייל גולסה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
שתי קדנציות רעות תחת שלומי דורה. חרסיסיץ'/ברני ארדוב

בקיץ 2010, אחרי שחוזר על ידי מספר קבוצות בלאומית וכבר התכונן לרדת שוב לליגה השנייה, קיבל חרסיסיץ' את ההצעה שתשנה את הקריירה שלו והיא לחתום בקרית שמונה. בן שמעון טען בזמנו שעקב אחרי הארגנטינאי תקופה וראה בו פוטנציאל לא מומש. הרומן בין השניים החל עם החזרה של קרית שמונה לליגת העל. ככל שהמחזורים התקדמו, כך הפך חרסיסיץ' לשחקן יותר ויותר חשוב מערך של בן שמעון. בעונת האליפות של קרית שמונה כבר הדבר הפך לסוג של בדיחה בצפון. כל אסיפה קבוצתית הייתה נפתחת במילה 'בריאן' ולמעשה אפשר להגדיר את השחקן כברומטר של הקבוצה.

"בריאן שחקן חכם מאוד, טכני עם מיקום מצוין", מחמיא הוכנבוים. "למרות שעושה רושם שהוא לא פיזי מספיק, הוא יודע למקם את עצמו וזוכה כמעט בכל עימות פיזי במגרש שזו תכונה חשובה לשחקן בתפקידו. בעכו הוא היה בין שלושת השחקנים הדומיננטיים בקבוצה שהעלו אותה ליגה וההצלחה שלו בקרית שמונה בכלל לא הפתיעה אותי. מי שראה אותו מתאמן ומשחק באותה תקופה ראה שמדובר בשחקן עם הרבה פוטנציאל. בן שמעון לקח אותו והוסיף לו עוד כמה אלמנטים ששדרגו את המשחק שלו. לדעתי, יש לו את החומר להצליח בקבוצה גדולה. הוא תמיד שידר שהכול קטן כך שבהחלט הוא יכול להתאים ולראייה גם במועדון קטן כמו קרית שמונה הוא הצליח לסחוף אותם לאליפות".

בן שמעון מנסה להוציא העונה בהפועל תל אביב את אותם דברים שהוציא ממנו בקריה. בפועל, מדובר בשחקן שמוגדר כ"פועל שחור" או "שחקן אפור". הארגנטינאי לא מקבל משימות התקפיות מבן שמעון, אך המערך של המאמן כמעט ונבנה סביבו. מי שראה את הפועל תל אביב בשני המשחקים הראשונים בליגה האירופית או עקב אחרי קרית שמונה בזמנו, היה יכול להבחין כי רב"ש דוגל במערך משתנה. שלושה קשרים במרכז כשחרסיסיץ' משחק את הקשר האחורי הקלאסי.

הארגנטינאי, לעומת חבריו בקישור ובהתקפה, הוא היחיד שלא משנה את המיקום שלו ולא עולה כמעט לעזרת ההתקפה. בעוד רועי גורדנה ולוקאס סאשה עושים תנועה לעומק ברגע שעומר דמארי או ישראל זגורי יורדים לכיוון הקישור לקבל כדורים, חרסיסיץ' היחיד שלא משנה מיקום התקפית. הגנתית הסיפור לגמרי שונה. בכל מקום שחסר שחקן הגנה, חרסיסיץ' הוא זה שאמור לחפות עליו. כלומר אם בלם יצא לסגירה בצד, הקשר ייכנס במקומו למרכז ההגנה או אם אחד המגנים לא הספיק לרדת, חרסיסיץ' יעשה את הסגירה במקומו. זה מרכיב חשוב במערך של בן שמעון ואפשר להגדיר אותו כתפקיד אולי החשוב ביותר במערך: "אין היום הרבה שחקנים אפורים שמוכנים לעבוד למען הקבוצה", מסביר אחד השחקנים באדום. "זה נכס שיש מישהו כמוהו. לדעת כולם הוא לא מספיק מוערך בארץ".

בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין
כל אסיפה קבוצתית הייתה נפתחת במילה 'בריאן' ולמעשה אפשר להגדיר את השחקן כברומטר של הקבוצה/אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין

חרסיסיץ' מגיע לאדומים אחרי עונה לא טובה. אחרי העזיבה של בן שמעון ופרשת הארכת החוזה, הקשר החל את העונה במקודמות ליגת האלופות בצורה חלומית עם שני שערים, אך ההתחלה המבטיחה התחלפה בפציעה בברך שהשביתה אותו למספר רב של שבועות. מהפציעה התאושש די מהר בעבודה קשה, כך מספרים בקרית שמונה, אך לכושר הטוב בו היה לאורך כל העונה לא חזר. חרסיסיץ' למעשה איבד את המקום החשוב כל כך שבן שמעון נתן לו ויחד עם זאת שוב איבד את הביטחון, מה שגרם לא פעם לברק בכר להוריד אותו לספסל. למרות זאת, בקיץ בכר לא ויתר על שרותיו של ארגנטינאי כל כך מהר ורק עשרת אלפים דולר הפרידו בין ההצעה של קרית שמונה לזו של הפועל תל אביב. בין לבין, כשחרסיסיץ' טס לחופשה משפחתית בארצות הברית, קיבל הצעה למבחנים קצרים של שלושה ימים בפילדלפיה יונין, אך בסופו של דבר ויתר על ההצעה ובחר בבן שמעון.

"כשאתה בונה מערך מסוים ואתה משחק ב-4-3-3 עם קשר אחורי אחד, אין הרבה שמסוגלים להכיל את התפקיד הזה כמו בריאן", טוען גילי לנדאו. "הוא בחור שקט ומבין את המשחק בצורה יוצאת מהכלל ובשל כך הוא מבצע תנועות חסכוניות. הוא שחקן של מאמן ושחקן שהעבודה השקטה שלו מביאה להערכה שמתעצמת עם הזמן. הוא טעון שיפור במהירות ובזריזות, אך מחפה על זה בהמון ניסיון. השאלה אם הוא מתאים לקבוצה גדולה תיבחן במבחן המציאות".

אם לטענת בן שמעון הקשר מצטיין בצד המקצועי, הרי שבצד החברתי כישוריו לא ממש מפותחים. בקרית שמונה מספרים על אדם מאוד שקט ששם את הדגש על חיי משפחתו ולא על חיי חברה עשירים. חבריו הטובים טוענים שהוא כל הזמן עסוק בחישובים של כסף וזה הדבר שהכי מניע אותו. בשל כך, המשא ומתן עם הפועל תל אביב התעכב לאחר שהתעקש כי הוא צריך להרוויח כמו שני הבלמים הזרים של הפועל ולא 150 אלף דולר לא כולל מענקים כמו שהוא משתכר עכשיו. הקשר השתכנע לחתום רק לאחר שהבין שהוא הזר שמרוויח הכי הרבה ברוטו מכיוון שהקבוצה משלמת עליו מיסים מלאים לאחר שש שנים בישראל.

כמו כן, חבריו מספרים על אדם שדואג בעיקר לעצמו. אם בעבר חשש לבקש דברים מהקבוצות בהן היה וחבריו בארץ עזרו לו בכל דבר, כיום, לאחר שכבר למד לדבר עברית ושכרו עלה משמעותית, "הוא שכח את כל מה שעשינו למענו", טוען אחד מחבריו הטובים. לצורך ההשוואה, דויד סולארי היה אהוב יותר חברתית בקריה למרות ששיחק בקבוצה תקופה הרבה יותר קצרה. בשורה התחתונה, הטענה הכללית היא שמדובר בשחקן שקט חסר אגו, כמעט ולא בליין שדואג להשמיע את עצמו בחדר ההלבשה.

אז איך המגרעות החברתיות מסתדרות עם המעלות המקצועיות? העונה האחרונה בקרית שמונה השאירה לא מעט סימני שאלה לגבי היכולת ולמרות זאת, בן שמעון בנה קבוצה סביב האיש שהוא כל כך מעריך. המאמן יודע שאם יצליח להחזיר לו את הביטחון שאבד, כפי שעשה בעבר, הפועל תל אביב תרוויח ובגדול. אם לא, הוא יהיה בבעיה קשה, אחת שאפילו יכולה לפגוע קשות ביכולת של קבוצתו.

דויד סולארי עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
אותו אהבו יותר. סולארי/אדריאן הרבשטיין
ארתור אטצזאנוב (מימין), ברנקו איליץ', בריאן חרסיסיץ' (משמאל) שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הקשר השתכנע לחתום רק לאחר שהבין שהוא הזר שמרוויח הכי הרבה ברוטו. עם איליץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully