וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה שואלים: גארת' בייל שווה 120 מיליון יורו?

צ'אבי מפקפק, לאודרופ מגבה, בספרד לא רואים בזה בעיה מוסרית. כל המספרים מאחורי השקעת הענק של ריאל מדריד

גארת' בייל שחקן טוטנהאם חוגג את שער הניצחון מול ווסטהאם. רויטרס
שליש מהשווי של טוטנהאם, יותר מכל הנבחרת הוולשית ביחד. בייל/רויטרס

האם גארת' בייל שווה 120 מיליון יורו? עולם הכדורגל קורא בעניין רב את הדיווחים מספרד על מה שעשויה להיות העסקה הכי יקרה בתולדות הכדורגל: ריאל מדריד מוכנה לשלם סכום עתק עבור הקשר הוולשי בן ה-24 של טוטנהאם. רק לשם המחשה, עבור רונאלדו היא שילמה 94 מיליון יורו, ורק הקיץ ברצלונה שילמה פחות מחצי - 57 מיליון יורו - על כוכב לא פחות גדול, ניימאר. זה יותר מכפול ממה שליברפול דורשת על לואיס סוארס, ופי ארבעה ממה שמנצ'סטר יונייטד שילמה בקיץ שעבר על רובין ואן פרסי.

קשר ברצלונה צ'אבי מפקפק במחיר, אבל שומר על נימוס: "אני לא יודע כמה בייל שווה, באמת, מעולם לא ראיתי אותו משחק משחק שלם". מאמן סוונסי מיכאל לאודרופ התייחס גם הוא לסוגיה: "100 מיליון ליש"ט? מי יכול לקבוע? מי יכול להגיד כמה שווה כדורגלן? כל אחד שווה מה שקבוצה, ארגון, מישהו, מוכן לשלם עליו. אנחנו מדברים עליו כאילו זו איזו סחורה, ואני לא אוהב את זה, אבל בשורה התחתונה, אם מישהו מוכן לשלם כל כך הרבה על שחקן, הוא כנראה שווה את זה".

טוטנהאם מתחילה לבזבז את הכסף? סולדאדו חתם בקבוצה

העסקה הגדולה בכל הזמנים? ”נסגרה העברת בייל למדריד”

לואיס סוארס שחקן ליברפול. GettyImages
פי ארבעה מואן פרסי, כפול מניימאר, כפול מסוארס/GettyImages

גארת' בייל פרץ כבר לפני שנתיים, אך הגיע לשיאו בעונה החולפת והוביל כמעט לבדו את טוטנהאם למקום החמישי בפרמיירליג עם 21 שערים וארבעה בישולים ב-33 הופעות. בליגה האירופית בייל היה שותף לשמונה משחקים של קבוצתו שבהם הוא כבש שלושה שערים ובישל ארבעה נוספים.

יושב ראש ההתאחדות הספרדית חאבייר טבאס טוען ש"סכום הופך ללא מוסרי רק כשאתה לא יכול לעמוד מאחוריו. אני חושב שזה יותר לא מוסרי לשלם מיליון יורו, אם אין לך את הכסף. 100 מיליון יורו זה הרבה כסף, אבל אם מדריד יכולה להרשות את זה לעצמה, זה לא שאלה של מוסר, אלא של סיכון כלכלי. צריך לראות גם כמה הוא יכניס. אם כל הכוכבים הגדולים בעולם ישחקו בספרד, זה יביא להכנסות גבוהות יותר מהטלוויזיה".

מנכ"ל לחברת שיווק ספורט באנגליה טוען שהסכומים אינם מופרכים: "כריסטיאנו רונאלדו, למשל, מכניס לריאל מדריד בסביבות 500 מיליון דולר. המספרים המדויקים וההערכות נשמרים בסוד. אם מישהו משלם על שחקן כל כך הרבה, יש לו סיבה. הם מקווים להחזיר את הסכום הזה תוך שנה אחת. אי אפשר להשוות בין ריאל מדריד לטוטנהאם. יש הבדל עצום מבחינת צפייה והתעניינות בכל העולם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כריסטיאנו רונאלדו מנשק את הסמל של ריאל מדריד. AP
עלה 94 מיליון יורו, מכניס 500 מיליון דולר בשנה. רונאלדו/AP

אגב, בווילס גילו ומצאו שבייל שווה יותר מכל שאר שחקני הנבחרת הוולשית ביחד. באנגליה חישבו שבייל שווה לשליש מהערך של כל טוטנהאם (שהוערכה ב-282 מיליון ליש"ט). עוד נמצא כי המכירה של בייל שווה לסכום הכולל של 11 ההחתמות הקודמות של אנדרה וילאש בואש בטוטנהאם.

מי שהתלוצץ על הסוגיה הוא החשבון הפיקטיבי של מריו באלוטלי, שצייץ: "גארת בייל הוא הדבר הכי יקר שיצא מווילס מאז תשלומי המזונות של ריאן גיגס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully