וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרייטד: קרלוס גרסיה יכול להוביל את מכבי תל אביב באירופה?

במכבי תל אביב מדברים עליו כמנהיג ועמוד תווך, אבל במשך עונה שלמה, קרלוס גרסיה היה הצלע הפחות מדוברת במושבה הספרדית וחסה גם בצל ההצלחה של איתן טיבי. עכשיו הסיטואציה מחייבת אותו לעשות קפיצת מדרגה. האם מדובר בבלם שיכול לקחת את הצהובים לליגת האלופות?

ברני ארדוב

כששואלים את אוהדי מכבי תל אביב מי היו שלושת הספרדים במועדון בעונה שעברה, הם עונים מיד: "אוסקר, גונסאלו וגרסיה הבלם". שלוש הדמויות הללו מחזיקות בשם משפחה זהה, אך בהילה שונה. בעוד המאמן אוסקר והקשר גונסאלו הגיעו ברוח וצלצולים וסומנו כמובילי השינוי במכבי תל אביב, צירופו של קרלוס, האחרון להגיע לישראל, היה שונה לחלוטין ועבר בשקט. קרלוס הפך לצלע השלישית בחבורה הספרדית שאת שמו הפרטי בקושי זוכרים, בדיוק כמו הצלע השלישית של הטנורים.

אלא שבעונה השנייה לשושלת קרויף, אוסקר כבר לא כאן, גונסאלו נכשל וחזר לקפריסין ורק קרלוס שומר על היציבות מהעונה שעברה ואף משדרג אותה והופך לאחד הגורמים הכי משמעותיים של מכבי תל אביב. המשחק הראשון מול גיורי יחד עם השקט שהביא בכל משחקי ההכנה גורמים לאוהדי מכבי תל אביב וגם לפרשנים להעריך הרבה יותר את הבלם ולהבין עד כמה הוא משמעותי לכל מערך הקבוצה בכל אספקט מקצועי ומנטאלי. איתן טיבי הוא אולי הברומטר של משחק ההגנה, אך קרלוס הפחות מוערך הוא הגורם המאזן ואחד מעמודי התווך של האלופה. האם זה יספיק גם לאירופה?

צפו במשרד מיוחד לקראת המשחק בבאזל

20:00, ספורט5: באזל - מכבי תל אביב

פאולו סוזה כבר עקץ בעבר את השוויצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסיה הבלם. קרלוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקיץ 2003 שיחקה מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות והודחה בבושת פנים מול ז'ילינה. באותו הקיץ, קרלוס גרסיה היה שחקן צעיר באספניול הספרדית ואיתו בסגל היו אוסקר וקרויף. 10 שנים לאחר מכן, כשהשניים חזרו לשתף פעולה בצוות המקצועי של הצהובים, הם הביאו את קרלוס וידעו היטב מה הם מקבלים, בעיקר בפן הטקטי והמשמעתי. "הוא מודע היטב לתכונות החזקות שלו ובמקביל יודע מהם הפרמטרים בהם הוא פחות טוב וזה מה שעושה את קרלוס לדמות חשובה מאוד במערך של מכבי תל אביב", מסביר גורם במועדון ומפרט: "הוא פשוט שחקן ריאלי שמודע היטב ליכולות שלו. יש לו מנטליות של ווינר והאינטרס שלו הוא אחד ויחיד, לנצח ולשמור על רשת נקייה. קרלוס הוא מסוג השחקנים שטובים מאוד בחלק הטקטי בכל עמדות ההגנה וזה ליווה אותו לאורך הקריירה".

משחקנים בקבוצה אפשר לשמוע דברים דומים. שם מספרים שגרסיה הפך לדמות עבור הצעירים, שמסתכלים על ההתנהלות השקטה שלו, מדברים עליו בהערכה וברצון ללמוד ממנו, מקבלים ממנו הערות ברמה של מאמן ונותנים לו כבוד של דמות לכל דבר ועניין. השחקנים הוותיקים יותר פשוט מעריכים את התרומה המקצועית שלו. אחד מהם הסביר: "שיתוף הפעולה המושלם בינו ובין איתן טיבי והסטטיסטיקה של ספיגת השערים מאז שהשניים הללו משתפים פעולה מדברת בעד עצמה. מי שבוחן אותו מקרוב מבין שהוא שחקן בעל ערך עצום בליגת העל, בעיקר בגלל שהנקודות החזקות שלו - משחק הראש, משחק הגובה והמשמעת הטקטית, הן בדיוק החולשות של הליגה שלנו וזה יתרון גדול עבורנו".

עד כמה מעריכים שחקני מכבי תל אביב את הבלם הספרדי? הנה דוגמה. לאחר המשחק הראשון נגד גיורי זכה גרסיה לציונים נמוכים יותר בתקשורת מאשר חברו למרכז ההגנה טיבי. אחד השחקנים העיר: "התרגלו שטיבי השחקן הבכיר, אבל במשחק הזה גרסיה היה מעל כולם. הוא היה השחקן המצטיין במשחק".

כאן טמון הסיפור. ההצלחה והפריצה של טיבי אשתקד סידרו לגרסיה מעמד ציבורי של אנדרייטד ושל עוד בלם שעושה את העבודה ורץ עם ההצלחה של הקבוצתית. טיבי הוגדר כעוגן והמנהיג ולקח קרדיט גם מהספרדי. המציאות כאמור מעט שונה. גרסיה הוא דמות משמעותית ומסוג השחקנים שמחזיקים את המערך יציב מקצועית ומנטאלית. "דיברנו על זה כמה פעמים. פחות מתייחסים אליו ואולי כלפי חוץ נראה שפחות מעריכים אותו, אבל במועדון וגם בקהל של זה פחות נכון. הקהל של מכבי מאוד מעורב ורואים את ההערכה שלו לפעולות האפורות והאגרסיביות של גרסיה. הקהל של מכבי לא פראייר ויודע להעריך שחקן שבא לעבוד על המגרש".

גם בלם העבר אמיר שלח סבור שגרסיה לא מקבל מספיק קרדיט: "היתרון שלו הוא שהוא שחקן מנוסה מהרמות הגבוהות שהגיע בגיל טוב. בלם אחראי ואגרסיבי כשצריך. הוא נראה אמנם שקט קצת, אבל כשצריך לקחת החלטה במגרש 'במצב חירום', אז הוא יודע להיות אגרסיבי והחלטי. שיתוף הפעולה שלו עם טיבי טוב מאוד וזה חשוב מאוד. הוא לא הכי מהיר שיש, אבל גם אנחנו הישראלים אף פעם לא התברכנו, רובנו לפחות, בתכונה הזאת. יש לו נסיון והוא כבר הוכיח את עצמו בעונה שעברה. יהיה מעניין יהיה לראות איך הוא יתפקד העונה עם עם שוער חדש ומגנים חדשים שהגיעו לקבוצה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ההצלחה והפריצה של טיבי אשתקד סידרו לגרסיה מעמד ציבורי של אנדרייטד/ברני ארדוב

במהלך חגיגות האליפות של מכבי תל אביב יצאה הקבוצה למסעדה, ושם, להפתעת האוהדים שנכחו במקום, גרסיה תפס פיקוד והיה מהדומיננטי שבחוגגים. לאורך כל הערב הוא לא ירד מהבר, שתה המון, שר עם האוהדים בטירוף את כל השירים והכיר כל שיר שמוקדש באופן אישי לשחקני הקבוצה. האוהדים אולי הופתעו, אבל השחקנים קצת פחות. לקרלוס, מסתבר, יש טמפרמנט. זה לא נראה על המגרש ואפילו קצת מצחיק לשמוע, אבל משיחות שחקנים מספרים שמדובר בבחור חם, שאת החלקים השליליים שלו לא מביא למגרש.

גם החיבור שלו עם הכדורגל הישראלי היה מפתיע. כשמגיע לכאן זר עם רזומה עשיר בליגה הספרדית, החשש הוא שהשיקול המנחה כלכלי. אלא בשיחות שערך קרלוס עם שחקנים בחדר ההלבשה התברר אצלו הדברים נראים אחרת. "היו לי הצעות גבוהות יותר גם הקיץ מקבוצות תחתית בספרד ומהליגה השנייה, אך באתי למכבי תל אביב כדי לעבור חוויה עם קבוצה מצליחה. זה משהו שהרגשתי שאני חייב להשלים בקריירה. אני נהנה פה כמו שלא נהניתי הרבה זמן ואם הייתי יודע שכך יהיו פני הדברים אולי הייתי יוצא מספרד מזמן", סיפר לחבריו.

סטיב גורי, ששיחק עם קרלוס בחצי העונה הראשונה בשנה שעברה, מספר: "כל אחד רוצה בלם כזה לידו. בוא נאמר את האמת, הייתה חצי עונה קשה במכבי תל אביב. הגיעו הרבה שחקנים חדשים, היה המון לחץ, היו שחקנים ממורמרים ולא היה פשוט בכלל. בקבוצה כזאת היו כמה כאלה כמו קרלוס וגל אלברמן שכמעט כלום לא משפיע עליהם והם באים לעבודה ומאזנים מנטאלית את השיגעונות של כל השחקנים".

שחקן מכבי תל אביב, סטיב גורי. קובי אליהו
"כל אחד רוצה בלם כזה לידו". גורי/קובי אליהו

לצד כל הקומפלימנטים, גרסיה, כמו יתר שחקני מכבי תל אביב, ייבחן גם על פי ההצלחה במפעלי היבשת והמפגש הכפול מול באזל הוא מבחן גדול במיוחד. הצהובים שלטו בליגה וזכו באליפות כמעט ללא תחרות, אבל עכשיו הגיע המאני טיים. קבוצה בסדר גודל תקציבי כזה צריכה לכוון לשלב הבתים של ליגת האלופות. המבחן בבאזל הוא באשר ליכולת של האלופה הישראלית להוכיח כי היא מסוגלת להיות קבוצה אירופית ראויה ולא רק כזאת שיש לה עליונות על הכדורגל הישראלי בשל התקציב והסגל הרחב.

באזל זה מבחן מקצועי אמיתי. מכבי תל אביב תעמוד בפני לחץ אדיר ושונה לחלוטין מכל מה שהתמודדה עמו בשנים האחרונות בליגה ובאירופה. לבלם צפויה עבודה קשה במיוחד, מהיום בו הגיע קשה לזכור יותר מדי משחקים בהם הקבוצה שלו הייתה אנדרדוג מובהק ונאלצה לשחק בצורה סגורה ומבוקרת. הערב, יהיה לו תפקיד מרכזי בניסיון של הצהובים להעביר את ההכרעה לבלומפילד. הקומפלימנטים יצטרכו לבוא לידי ביטוי. פאולו סוזה זקוק לקרלוס המנהיג, עמוד התווך וכל הניסיון שנצבר בספרד כדי לשמור על החלום האירופי בחיים.

סטיב גורי, ששיחק בקריירה בשוויץ מחזק את הדברים: "באזל זו רמה אחרת מהליגה הישראלית ומבחן להגנה ולכל הקבוצה. קרלוס כבר שיחק בליגה הספרדית וטיבי שחקן נבחרת ישראל כך שעליהם אני סומך, אבל יכול להיות שהם יעמדו ברמת לחץ שגם בלמים טובים מתקשים להתמודד איתה. משחקים כאלה לפעמים יותר תלויים בכמה ההתקפה והקישור מסייעים לקבוצה".

שלח מוטרד מבעיה אחרת: "אני עדיין חושב שמה שקרה במכבי חיפה בעונה שעברה, כשגם השוער וגם שני הבלמים היו זרים, זה רע מאוד. לדעתי בהגנה חייבים שיהיה גם מישהו שידבר עברית וחשוב שיהיה במרכז ההגנה לפחות ישראלי אחד שידבר ויכוון ומהבחינה הזו טוב לקרלוס וטוב למכבי שייני וטיבי בהרכב. צריך גם לראות איך יהיה שיתוף הפעולה בין גרסיה לשוער הספרדי החדש, מעניין יהיה לראות מי ישפיע על מי ומי יעזור למי כי זה מאוד חשוב. בסך הכול, בהשוואה לבלמים זרים שהגיעו לכאן ומשחקים קרלוס עושה את העבודה ונותן שקט\ אך במכבי של השנה הוא יצטרך לעלות בעוד דרגה, כמו כולם".

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב עם קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
איך זה יעבוד עם הלחץ בבאזל? קרלוס וחואן פאבלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully