וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק גל מקל: כוכבי אירופה מבריזים מהיורובאסקט

הישראלי הוא חלק מתופעת הברזה המונית מהטורניר בסלובניה, שעלול להפוך לבדיחה עצובה. רשימת הנעדרים המלאה בפנים

מנהלת ליגת העל בכדורסל

הבשורה על היעדרותו של גל מקל מהיורובאסקט הרימה לא מעט גבות בישראל. הרכז הישראלי נתבקש על ידי קבוצתו החדשה דאלאס מאבריקס לנוח ככל האפשר במהלך הקיץ על מנת להכין את עצמו לעונה הבאה ונעתר לבקשה, מסתבר, כמו רבים אחרים. אתמול (ראשון) הצטרפו עוד שלושה שחקנים לרשימה ההולכת ומתארכת של כוכבים אשר ייעדרו מהטורניר בסלובניה - מילוש תאודוסיץ' מסרביה שסובל מפציעה וטרדנית והסיר את שמו מהסגל, וג'ואל פרילנד (בריטניה) וטימופיי מוזגוב (רוסיה) שגם כן רוצים להתכונן לעונה הבאה ב-NBA.

גל מקל בנמל התעופה בן גוריון. קובי אליהו
רק חלק מתופעה נרחבת. מקל/קובי אליהו

מקל, תאודוסיץ', פרילנד ומוזגוב נמצאים בחברה טובה: לקראת הטורניר הקרוב בסלובניה, נראה שפיב"א משלמת מחיר כבד מתמיד על החלטותיה השנויות במחלוקת. התדירות הגבוהה של האליפות שמתקיימת אחת לשנתיים גרמה לעומס רב, ההחלטה להגדיל את מספר המשתתפות ל-24 פגעה ביוקרתו של הטורניר, ואת התוצאות ניתן לראות בשטח. עשרות כוכבים מאירופה ייעדרו מהטורניר בסלובניה ומאיימים להפוך אותו לבדיחה עצובה. לפחות חלק מהלקחים הופקו ובשנת 2017 יעבור הטורניר למתכונת אחרת, יתקיים אחת לארבע שנים ויהווה מוקדמות למשחקים האולימפיים, מה שיהפוך אותו לנחשק יותר.

עד אז, כמעט כולם סובלים. נבחרת ספרד, ששחקניה מאז ומתמיד היו עוף מוזר וכמעט לא הבריזו כשקראו להם תחסר את פאו גאסול, חואן קרלוס נבארו וסרג' איבקה. גם דירק נוביצקי שהתמיד בהגעתו לנבחרת גרמניה ייעדר, וכך גם לואל דנג בבריטניה ואנדריי קירילנקו ברוסיה. אפילו הנבחרת המארחת, סלובניה, סובלת מהיעדרויות רבות ותופיע בסגל חלקי מאוד וללא שחקנים כמו בנו אודריך וארזם לורבק. מי שמסתמנת כעת כנבחרת היחידה שתגיע בסגל הטוב ביותר שעומד לרשותה היא טורקיה, שבסגל שלה ניתן למצוא את שלושת שחקני ה-NBA שלה - הידו טורקוגלו, ארסן איליאסובה ועומר אשיק.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, נבחרת ארצות הברית בכדורסל, מול פאו גאסול, נבחרת ספרד בכדורסל. Harry How, GettyImages
אפילו הוא מאס בטורנירים העמוסים. גאסול/GettyImages, Harry How

אגב, החלטתו של מקל אינה שונה מאשר רוקי'ז אירופאים אחרים שיצטרפו לליגה הטובה בעולם בעונה הבאה. דניס שרודר הגרמני, סרגיי קראסב הרוסי ורודי גובר הצרפתי, שנבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט וקיבלו חוזה מובטח, לא יופיעו עם נבחרותיהם בטורניר. לעומת זאת, שלושה אירופאים נוספים דווקא כן לבשו או ילבשו את מדים הלאומיים הקיץ: יאניס אנטטקונמפו היווני שיחק עם נבחרת הנוער היוונית באליפות אירופה ונכון לרגע זה גם נמניה נדוביץ' הסרבי וליביו ז'אן שארל הצרפתי נכללים בסגל לסלובניה.

אז מי כן יהיה שם? טוני פארקר יקווה להצעיד את צרפת לעוד הישג על אף הסגל החסר, מארק גאסול, ריקי רוביו וחוסה קלדרון הופכים את ספרד לפייבוריטית למרות היעדרותם של פאו גאסול, נבארו ואיבקה, ואיטליה עם אנדראה ברניאני ומרקו בלינלי תנסה להגיע לשלבים מתקדמים אחרי כישלונות רבים. גם ואסיליס ספאנוליס חוזר לנבחרת יוון וינסה להצעיד את החבורה הצעירה למדליה.

שחקן בראונשוויג דניס שרודר. GettyImages
כמו מקל, גם הוא ייעדר ויכין את עצמו לעונה הבאה. שרודר/GettyImages

רשימת הכוכבים שייעדרו

חואן קרלוס נבארו, פאו גאסול, סרג' איבקה, ניקולה מירוטיץ' (ספרד)

דירק נוביצקי, דניס שרודר (גרמניה)

ג'ואקים נואה, קווין סראפין, רודי גובר, רוני טוריאף, יאן מהינמי (צרפת)

אנדריס ביידרינס (לטביה)

בו מקאלב (מקדוניה)

דנילו גלינארי (איטליה)

מילוש תאודוסיץ', דושקו סבאנוביץ', ולדימיר מיצוב, מילאן מצ'באן, זוראן ארצג, נוביצה וליצ'קוביץ' (סרביה)

שארונאס יאסיקביצ'יוס (ליטא)

זוראן פלאניניץ', מרקו פופוביץ' (קרואטיה)

בנו אודריך, ארזם לורבק (סלובניה)

אנדריי קירילנקו, ויקטור חריאפה, סשה קאון, טימופיי מוזגוב, סרגיי קראסב (רוסיה)

שחקן אולימפיאקוס פיראסו וסיליס ספאנוליס. רויטרס
הוא דווקא כן יהיה שם. ספאנוליס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully