וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה צריך את זה? סיכום מחנה האימון של בית"ר ירושלים

28.7.2013 / 15:25

סגל חסר וצעיר מדי, רכבת של סוכנים ונבחנים, יריבות אימון לא רציניות ולא מעט שחקנים פסימיים. בית"ר ירושלים מסיימת מחנה אימונים מדאיג, אבל ראשיה עדיין מאמנים שהפאזל יתחבר. יש סיבות לאופטימיות?

הנה נתון שמדאיג מאוד את אנשי בית"ר ירושלים. באחת השיחות שערכו במהלך מחנה האימון בברלין בדקו בקבוצה ומצאו שמתוך 44 שערים שהבקיעה בית"ר בעונה שעברה, 40 נכבשו על ידי שחקנים שעזבו או כאלה שעדיין אינם חתומים ולא יצאו למחנה. אגב, 26 מהשערים הובקעו על ידי אבי ריקן, חן עזריאל ועמית בן שושן. הנתון הזה משקף את המצב המקצועי הבעייתי. בית"ר למעשה יצאה למחנה ללא שישה-שבעה שחקני הרכב מהעונה שעברה ומחליפים עדיין לא הגיעו. למחנה הגיעו מספר נבחנים, אך עדיין רשמית לא צורף אף שחקן. ואם לאלי כהן חסרים מרבית שחקני ההרכב, מה הוא בדיוק הצליח לתרגל בימים האחרונים בגרמניה? ומה בדיוק תרם המחנה? כך או כך, על סף תחילת חודש אוגוסט בבית"ר עוברים לשלב הלחץ והדחיפות להחתים שחקנים במהרה על מנת לבנות את הסגל, שכרגע נראה כזה שלא יהיה מסוגל לשרוד בליגת העל. תמונת מצב מדאיגה מהבירה.

דריו פרננדס סיים את דרכו בבית"ר ירושלים

בית"ר הושפלה 4:1 מול מילואי אוניון ברלין

לנדרי מולמו הבלגי אמור לחזק את בית"ר

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. דרור פיקלני
ואם לאלי כהן חסרים מרבית שחקני ההרכב, מה הוא בדיוק הצליח לתרגל בימים האחרונים בגרמניה?/דרור פיקלני

ההתבטאויות של אריאל הרוש ושי חדד בשדה התעופה בנוגע לתחושות המעורבות עם היציאה למחנה האימונים אמרו הכול. מצד אחד, שחקנים בקבוצה היו שמחים שבכלל יש מחנה אימונים והקבוצה יוצאת באופן מסודר, אך מנגד העיבו על ההמראה לגרמניה שני דברים: איכות הסגל ובעיית המשכורות שלא שולמו. שתי הבעיות הללו עדיין לא מצאו פתרון.

בנוגע לאיכות הסגל, שחקנים בקבוצה חוששים מאוד מסגל חלש שיתמודד נגד הירידה ועל אף ההבטחות של חיים רביבו שתהיה קבוצה חזקה ורכבת שחקנים שבאים להתרשמות, ישנו לחץ לא קטן. "מביאים להתרשמות שחקנים טובים עם רקורד, אבל חלק גדול מהבסיס של הקבוצה כרגע לא איתנו", הסביר אחד השחקנים. "אנחנו לא יודעים איזה זרים יגיעו וכמה זמן ייקח להם להתאקלם וכולם חוששים. אנחנו שנים בתחתית ושבעים מזה, רוצים משהו אחר. נפשית זה כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם זה".

שחקנים בקבוצה סיפרו שהנושא הזה היה חלק לא קטן ממה שליווה את ההתפרצות של דריו פרננדס, ואמרו: "לדריו יש את הבעיות שלו ושום דבר לא מצדיק את מה שהוא עשה וגם את ההערה שלו באינסטגרם שסגרה לו סופית את הדרך חזרה, למרות ששחקנים רצו לכוון למקום שהוא יישאר ומעריכים אותו. דריו היה גם עצבני על הסגל ואמר הרבה פעמים שזאת קבוצה חלשה, מלאה בילדים וקשה יהיה להתמודד איתה. ראו שלא נוח לו עם הסגל והוא חשש מאוד ממה שיקרה".

אגב, אלי טביב עוד ניסה לבדוק שלשום אפשרות לייצר שקט בנוגע לפרננדס ובדק עם שחקנים האם סעיף משמעת שיכניס לשחקן יכול להשאיר אותו בקבוצה, אך נענה כי זה לא אפקטיבי ולאחר כל מה שקרה עדיף ששני הצדדים ייפרדו.

הפרידה מפרננדס רק הצעירה את הגיל הממוצע במחנה. העובדה שהסגל שיצא למחנה ברובו מורכב מצעירים גרם לשחקנים שלאורך השנים נחשבו לצעירים של המועדון כמו: הרוש, חדד, אוהד סיידוף ואפילו אופיר קריאף להרגיש וותיקים ואחד מהם אף הגדיר אותם "זקנים", לנוכח הגילאים של מרבית הסגל. מי שניצח על החבורה במחנה היה דוד רביבו, המבוגר האחראי האחרון, שהיה מאוד דומיננטי בחבורה, התחבר גם לצעירים והציע את העזרה שלו בכל מצב למי שירצה. רביבו אגב גם ניסה לתווך בנסיונות להשאיר את פרננדס בקבוצה, אך באיזשהו שלב גם הוא הרים ידיים.

גם סוגיית המשכורות לא הוסיפה לאווירה הכללית. חיים רביבו ניסה להרגיע, אבל זה לא ממש עזר. "חיים נותן תקוה, אבל לפעמים עד שלא רואים שדברים קורים לא מאמינים", מסכמים השחקנים עד רשמיהם מהשיחה. "אנחנו כאן לא מהיום ועד שלא ייכנס הכסף ולא נראה פה שחקנים חותמים ומצטרפים קשה להאמין גם אם רוצים. אם עוד שבוע וחצי שבועיים המשכורות יהיו בחשבון וארבעה-חמישה שחקנים נוספים יחתמו, בטוח נרגיש אחרת".

שחקן בית"ר ירושלים דוד רביבו. ברני ארדוב
דומיננטי ומחובר. רביבו/ברני ארדוב

בית"ר יודעת מה היא רוצה וצריכה לעשות כדי להתחזק, הבעיה היא שבשלב זה שום דבר לא מתקדם. עם ההחלטה לוותר על פרננדס, בבית"ר החליטו למעשה לעשות הכול כדי להשאיר את קובי מויאל. עם החזרה לארץ של רביבו וטביב, יואץ המשא ומתן עם הקשר במטרה להגיע איתו להבנות ולהשאירו בקבוצה. "אם גם מויאל לא יצטרף, נהיה בבעיה קשה ואנחנו חייבים כבר להתחיל לחבר את הפאזל", אמרו במועדון בסוף השבוע. "גם עם חן עזריאל יחודשו המגעים, אך בבית"ר לא מתכוונים ללכת לקראתו יותר מדי ובמידה והשחקן לא יסכים לשחק בחוזה שהוצע לו או בשדרוג קטן, טביב עשוי לוותר עליו.

אז בינתיים נאלצה הקבוצה להתאמן בסגל מצומצם ולאלתר. המצב המקצועי הוביל לשלל סיטואציות משעשעות. לאורך המחנה הגיע מספר סוכנים למלון והציעו שחקנים. חלק הגיעו להתרשמות וחלק נדחו על הסף. לאחר התרשמות של כמה ימים ושני משחקי אימון הוחלט במועדון ללכת על המגן השמאלי הבלגי לנדרי מולמו. מולמו עדיין אינו בכושר, אך הרקורד שלו וההמלצות גרמו לבית"ר לקבל החלטה להחתימו. משאר הנבחנים היה קשה להתרשם, מה גם שחלקם הגיעו ללא כושר משחק וקשה מאוד לקבל החלטה ביומיים-שלושה. פרט למולמו, שחקן שלא יסכים להגיע לארץ להמשך התרשמות ישוחרר. מי שדווקא הפתיע לקראת סיום המחנה היה הניגרי אוסה גואובדיה, שלא הצליח להרשים לפני כן. בבית"ר ימשיכו להתרשם מהשחקן עד לסוף השבוע ולאחר מכן תתקבל החלטה לגביו.

את שני משחקי האימון שערכה יעדיפו בקבוצה לשכוח. במשחק הראשון נגד קבוצה איזורית מברלין הקבוצה סיימה ב-3:3. כל המשחק אורגן ברגע האחרון. לאחר שבוטל המשחק נגד מ.ס אשדוד, בבית"ר הצליחו לארגן את המשחק הזה מעכשיו לעכשיו והזמינו אוטובוס כשעתיים לפני המשחק שנקבע. כשהאוטובוס איחר משמעותית, מנהל הקבוצה מנחם נידם אמר לסובבים: "אם אלי כהן השריף היה כאן, הוא היה מחזיר את כולם למלון". בבית"ר החליטו שעל אף האיחור עדיף להגיע לקראת המשחק, אבל לא לוותר עליו. הקבוצה הגיעה למגרש פחות מ-20 דקות לפני המשחק, השחקנים לא היה מפוקסים, ספגו שני שערים ממצבים נייחים ופיגרו 3:1, אך הצליחו להשוות ולרדת עם תיקו מהמשחק.

נגד אוניון ברלין במוצ"ש זה כבר היה רע. אמנם שולבו הרבה נבחנים בהרכב, אבל אין הצדקה ל-4:0 אחרי 30 דקות. שחקנים בקבוצה אמרו: "לא באנו למשחק הזה. לא משנה כמה נבחנים משחקים אי אפשר לקבל ארבעה גולים במתפרצות כששחקנים של היריבה רצים ושלנו מלווים אותם. אריאל הרוש היה מסכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מיני נבחנים רבים. אברודאן הרומני/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הסגל החלש ומשחקי האימון המביכים, טביב ורביבו מאמינים שבעוד שבועיים הכל ישתנה. הם רואים הרכב אחר לגמרי מזה שיצא למחנה ומשוכנעים שהמהלכים שיעשו בשבועיים הקרובים ייתנו לבית"ר לצאת לדרך עם סגל טוב שיעשה דברים יפים בליגת העל. החשיבה של השניים פשוטה: בלם נוסף עשוי להגיע למבחנים השבוע, אך במידה ולא ירשים יוחתם דינו שקבורץ בקבוצה ולצד צירופו הצפוי של מולמו, תיסגר החוליה האחורית.

העבודה הקשה של נציג הבעלים והצוות המקצועי נמצאת בחלק הקדמי. הלחצים של אלי כהן ודוד אמסלם עושים את שלהם. בנוסף לניסיון לסגור עם מויאל, קשר אחורי נוסף עשוי להצטרף וההחלטה תיפול בין גואובדיה לזר אחר הנמצא על הכוונת. מעבר לכך, בבית"ר מאמינים כי עזריאל יישאר במועדון אחרי שיחה שיערכו עימו ואף מאמינים כי אלרואי כהן או סינטאיהו סלליך יצטרפו גם הם במהלך השבועיים הקרובים.

הבעיה הגדולה היא נושא החלוצים. בריאן ז'ונס הברזילאי ינחת בימים הקרובים להתרשמות בבית וגן, אך מעבר אליו מתנהל מו"מ שקט מול מספר חלוצים משמעותיים בהבאתם מתכננת הקבוצה להשקיע את הסכום היקר ביותר עבור שחקני הרכש. "ברור לנו שאיך שלא יבנה הפאזל, שחקני ההתקפה הזרים יהיו אולי הדבר הכי משמעותי ושם אסור לנו ליפול", סיכמו במועדון. "מתנהל משא ומתן עם כמה שחקנים שאם אחד או שניים מהם יגיעו הם יעלו את איכות החלק הקדמי של הקבוצה בכמה דרגות".

אז בבית"ר אולי אופטימיים לגבי העתיד, אבל קשה שלא לשאול על ההווה: ללא שחקני רכש משמעותיים, כשהסגל רחוק מלהיות גמור, ללא יריבות אימון ראויות ועם רכבת נבחנים ושחקנים שכלל לא בטוח שיהיו פקטור משמעותי או אפילו יישארו בסגל, מי בכלל צריך מחנה אימונים בחו"ל?

הקשר הניגרי אוסה גואובדיה נבחן בבית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יחתום? גואובדיה/ברני ארדוב
חן עזריאל שחקן בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
יסכים להצעה של טביב? עזריאל/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully