וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסון גיי נכשל גם בבדיקות סמים נוספות

מתברר כי מלבד הממצא האחרון, האצן האמריקאי נמצא חיובי גם בבדיקות שנערכו לו לאחר אליפות ארצות הברית ביוני האחרון

הבשורות הרעות שנפלו על עולם האתלטיקה רק לפני שבועיים נמשכו היום (שבת) כאשר התברר שמלבד הממצאים החיובים האחרונים שנמצאו אצל אלוף העולם לשעבר טייסון גיי שהשתמש בחומרים אסורים, ממצאים דומים נתפסו בדמו גם לאחר אליפות ארצות הברית שהתקיימה בחודש יוני האחרון. את ההודעה על הממצאים מסרה USADA - הסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים.

"אנחנו יכולים לאשר שניתוח בקבוקון B שנאסף ממר גיי הושלם והבדיקה העלתה את הממצאים של בקבוקון A", נמסר מהארגון. "התוצאות של הבדיקות הללו נצפו על ידי מר גיי שלקח אחריות על החומרים שנמצאו בגופו", נמסר תחילה.

בולט קבע 9.85 שניות בליגת היהלום בלונדון

טייסון גיי, אצן אמריקאי. Christian Petersen, GettyImages
משתף פעולה. טייסון גיי/GettyImages, Christian Petersen

אלא שכעת עולה כאמור שבגופו נתפסו חומרים אסורים פעמיים השנה. בסוכנות הידיעות AP פרסמו כי הממצאים עלו לאחר שגיי זכה בתחרות ל-100 ול-200 מטר בארצו. גורם צוטט בידיעה כאומר שהעובדה שהתפיסות התבצעו תוך פרק זמן קצר מעידות כי הוא לא היה מודע לכך שהוא משתמש בחומרים אסורים. חשוב להזכיר כי גיי ייעדר מאליפות העולם הקרובה.

כזכור, גיי סיפר בראיון: "סמכתי על מישהו והוא פשוט אכזב אותי. עשיתי טעות. אני יודע בדיוק מה השתבש, אבל אני לא יכול לדבר על זה כרגע. קשה לי, תמיד הייתי אתלט נקי מסמים". כשנתבקש לומר מיהו אותו אדם, הוסיף גיי: "איני יכול לומר. לפעמים אתה פשוט סומך על בן אדם. זה מה שאנשים עושים". בעקבות הממצאים גיי פסל את עצמו כבר לאחר הממצאים הראשונים מהשתתפות באליפות העולם במוסקבה.

הממצאים לגבי גיי הגיעו בדיוק באותו יום שאתלטים ג'מייקנים נוספים, בהם אסאפה פאוול, נתפסו על שימוש בחומרים אסורים. גיי הוא אחד מהספריטנרים הבולטים בשנים האחרונות. באליפות העולם ב-2007 הוא זכה בשלוש מדליות זהב בריצות ל-100 מטר, 200 מטר ו-4X100 שליחים. לפני כשלושה שבועות הוא זכה באליפות ארה"ב בריצות ל-100 ול-200 מטר ואחרי שנתיים בהן סבל מלא מעט פציעות, נראה היה שהוא חוזר לכושר טוב.

שיאו האישי בריצה ל-100 מטר עומד על 9.69 שניות - התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים. השיא האישי שלו בריצה ל-200 מטר - 19.58 שניות - מציב אותו במקום החמישי בכל הזמנים. האמריקאי גם מחזיק בתוצאת השנה בעולם אחרי שהוא קבע 9.75 שניות.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully