וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת היהלום: יוסאין בולט קבע 9.85 שניות בלונדון

הג'מייקני שבר שיא עונתי. קנייזבה שלישית בקפיצה משולשת עם 14.29 מ', בונדרנקו עבר 2.38 מ' וניסה לשבור שיא עולם

סבב ליגת היהלום היוקרתי הגיע הערב (שישי) ללונדון, והביאה איתה את האתלט הגדול בתבל, יוסאין בולט. הפנומן הג'מייקני התחרה לראשונה מאז פרשיות הסמים האחרונות שהיכו בתדהמה את עולם האתלטיקה ושב ללונדון לראשונה מאז האולימפיאדה הנפלאה שלו לפני שנה בדיוק, כדי לנצח בריצה ל-100 מטרים עם זמן של 9.85 שניות. בולט, עבורו היתה זו תוצאת השנה, שוב לא זינק כל כך טוב, אך צעדיו הענקיים סייעו לו להדביק את הפער ולנצח, כאשר בתום המירוץ הודה ל-60 אלף האוהדים באצטדיון האולימפי שהריעו לו ממושכות לפני הריצה. מייקל רוג'רס האמריקאי סיים שני עם תוצאה של 9.98 שניות, בעוד נסטה קרטר הג'מייקני, שגם כן נחשד בשימוש בחומרים אסורים, השתתף בריצה וסיים שלישי עם זמן של 9.99.

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. Sang Tan, AP
כרגיל, נכנס בסטייל ושיגע את האוהדים. בולט/AP, Sang Tan

* אנה קנייזבה שעלתה ארצה וייצגה את ישראל זו הפעם השניה בסבב התחרויות היוקרתית סיימה במקום השלישי בקפיצה משולשת, עם תוצאה של 14.29 מטרים, מעט פחות טוב מתוצאת השנה שלה שקבעה מוקדם יותר הקיץ בלוזאן - 14.58 מטרים. את התחרות ניצחה יקטרינה קוניבה הרוסיה, עם קפיצה של 14.52 מטרים.

* בוגדן בונדרנקו האדיר שוב סיפק הצגה גדולה בקפיצה לגובה, כאשר ניצח לאחר שעבר גובה של 2.38 מטרים. אלא שזה לא הכל: אחרי שעבר את הגבר המדובר, ניסה האוקראיני הפנטסטי לשבור שיא עולם והעלה את הרף ל-2.47 מטרים (שיא העולם של חאבייר סוטומאיור עומד על 2.45). בונדרנקו אמנם כשל, אך זכה באהבת הקהל ולנו לא נותר אלא לספור את הימים עד השתתפותו באליפות העולם הקרבה. אריק קינארד האמריקאי סיים שני עם 2.36 מטרים.

* בריצה ל-200 מטרים ניצח וורן וויר הג'מייקני, כשעצר את השעון על 19.89 שניות. גם בן ארצו ג'ייסון יאנג ירד את גבול העשרים, כשסיים עם 19.99. כריסטוף למטרה הצרפתי הסתפק במקום הרביעי בלבד, עם זמן של 20.23 שניות.

* בריצת 3,000 מטר לנשים קיבלנו את שיפור של תוצאת השנה הודות לשנון רואובורי האמריקאית, שעצרה את השעון על זמן של 8:41.46 דקות.

* ברנדה מרטינס האמריקאית שברה את שיא המסלול בריצה ל-800 מטר, עם זמן של 1:58.19 דקות.

ליגת היהלום בלונדון תימשך מחר, עם מספר תחרויות נוספות.

בוגדן בונדרנקו קופץ לגובה אוקראיני. GettyImages
ניסה לשבור שיא עולם. בונדרנקו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully