וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "העדיפות העליונה שלי היא לטפל בגב שלי"

המחבט החדש לא עזר, הכאבים עשויים לפגוע בהכנות לפלשינג מדו, והפרשנים כבר מספידים את פדרר אחרי ההדחה בגשטאד

רוג'ר פדרר כבר ספג לא מעט הפסדים כואבים בקריירה שלו, אבל אתמול (חמישי) הגיעה נקודת שפל חדשה. הפנומן השוויצרי חזר לטורניר גשטאד במולדתו לראשונה מאז 2004, אז זכה בטורניר בו ערך את הופעת הבכורה שלו בסבב ב-1998 כילד בן 17 שדורג 702 בעולם, והתאכזב לסיים את דרכו כבר בסיבוב השני עם הפסד 6:3, 6:4 לדניאל ברנדס (55) בעולם, בתוך שעה ושש דקות בלבד.

פדרר, שדורג ראשון בטורניר החימר השוויצרי, עבר לשחק עם מחבט גדול יותר אחרי ההדחה בסיבוב השני בווימבלדון על ידי סרגיי סטאחובסקי (116 בעולם), ומאז נכנע בחצי הגמר בהמבורג לפדריקו דלבוניס (114 בעולם) לפני שהפסיד גם לברנדס הגרמני (55 בעולם), שרשם ניצחון רביעי ב-13 משחקים מול יריבים מהטופ 10, אחרי שהציל את כל חמש נקודות השבירה של פדרר והיכה 11 אייסים.

הטניסאי הספרדי רוג'ר פדרר. רויטרס
:אני עדיין מרוצה מההחלטה לשחק בגשטאד". רוג'ר פדרר/רויטרס

"לא הייתי עקבי מספיק בסיום", הסביר פדרר, שיחגוג יום הולדת 32 בעוד שבועיים. "הוא הגיש ממש טוב, ולא הצלחתי לעשות שום דבר עם ההחזרות שלי". על החלפת המחבט שלו אמר: "זה שינוי מאוד חשוב, אבל האמת היא שכרגע אני לא יודע מה השפעה שלו בגלל הרמה הנמוכה שלי. קשה לנתח דברים במצב כזה. עדיין אין לי מספיק מידע כדי להסביר אם היה שינוי". לאחר מכן התייחס פדרר לפציעה ממנה הוא סובל: "היו לי בעיות רציניות עם הגב, וקיבלתי כמה זריקות נגד נפיחות בהמבורג בשבוע שעבר בגלל הכאבים".

"החלטתי לשחק למרות הכאבים אחרי החימום, ואני שמח שבחרתי לשחק כי מדובר בכאבים חוזרים מזה תקופה ארוכה", המשיך פדרר. "גם עכשיו, וגם בהמבורג, והם לא החמירו במהלך המשחק. אני נשאר חיובי, כי ההרגשה שלי הלכה והשתפרה בימים האחרונים. אני עדיין מרוצה מההחלטה לשחק בגשטאד, נהדר לחזור לכאן והקהל העניק לי קבלת פנים נהדרת".

לקראת הטורניר הבא שלו, במונטריאול בשבוע הבא, אחרי אמור פדרר לנסות להגן על תוארו בסינסינטי לקראת פתיחת אליפות ארצות הברית ב-26 באוגוסט, אמר: "אני אצטרך לבצע הרבה תרגילי כושר ואראה איך אני מרגיש. העדיפות העליונה שלי כרגע היא לטפל בגב שלי. אשמח להתאמן ב-100%, אבל זה תלוי בתהליך ההחלמה שלי. אם אוכל, אשחק במונטריאול, אם לא יהיה לי עוד שבוע להחלים".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר, הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
כבר לא באותה ליגה? דג'וקוביץ' ופדרר/רויטרס

בינתיים עולם הטניס עוקב בדאגה אחרי דעיכתו של זוכה 17 תארי הגרנד סלאם, וסיימון ריד מ-'יורוספורט' כבר כתב סוג של טור פרידה מהענק בו נכתב: "זו כמעט קלישאה להגיד שאף פעם אסור להספיד את פדרר, אבל נראה שהוא ונדאל מפנים את הדרך לדג'וקוביץ' ומארי כמועמדים הבלעדיים לזכייה בכל טורניר גרנד סלאם, פרט לנדאל על החימר. נראה שרוג'ר מבין את זה, ולכן הוא עבר למחבט חדש, שאמור לגשר על הפער שנוצר בינו לבין טניסאי הצמרת החדשים, גם במחיר של כמה הדחות מביכות".

"האם הוא מסוגל לעשות את זה?", המשיך ריד."לצערי, אני חושב שלא. כרגע אין שום אינדיקציה לכך שיש לו עוד רגעים של קסם בשרוול. אנדרה אגאסי ופיט סמפראס עשו את זה, ופדרר עדיין לא בן 32, אבל גם הם היו מתקשים לפרוח בסוף הקריירה שלהם מול הכישרון העצום בסבב כיום. אני לא חושב שפדרר סובל מבעיה מנטלית, אלא שהכישרון שלו כבר לא מספיק לו להתגבר על יריביו שהתחזקו מאוד פיזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully