וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים כבדים בפרשת הטיית המשחקים בניגריה

ההתאחדות הניגרית הגיבה לשני המשחקים בהם הובקעו לא פחות מ-146 שערים. השחקנים והשופטים הושעו לכל החיים

שני משחקים, 146 שערים. זה המאזן ההזוי והמדהים שהניבו שני משחקים (0:79 באחד, 0:67 בשני) שהתרחשו בו זמנית בליגה הניגרית, ושבסופם נקבעו העולות לליגה הראשונה. אחרי ש-4 הקבוצות שנטלו חלק במשחקים הושעו באופן מיידי בחשד להטיה או למכירה של המשחקים, היום (שלישי) הודיעה התאחדות הכדורגל הניגרית על העונשים שיספגו כל הנוגעים בדבר.

ומה נגיד, מדובר בעונשים קשים ומוצדקים: השחקנים והשופטים שנטלו חלק בשני המשחקים הושעו לכל החיים תחת סעיף של הטיית משחקים. גם הקבוצות נענשו ביד קשה, והושעו ל-10 שנים כל אחת תחת סעיף של "מזימה קונספירטיבית". העונשים נקבעו לאחר שהמשטרה המקומית חקרה במשך מספר שבועות את כל מי שהיה מעורב במשחקים.

שחקני נבחרת ניגריה חוגגים זכייה באליפות אפריקה. רויטרס
פרשה שמאירה את הכדורגל הניגרי באור הרבה פחות חיובי. שחקני ניגריה חוגגים זכייה באליפות אפריקה/רויטרס

מדובר בשני משחקים ששוחקו במסגרת הפלייאוף המקומי כאשר "פלטאו יונייטד" ו"פוליס מאשין" התחרו ביניהן על העליה עם מאזן נקודות זהה כאשר הקבוצה בעלת הפרש השערים העדיף עולה ליגה. שני המשחקים שוחקו במקביל כאשר פלטאו יונייטד כבשה 72 שערים במחצית השניה והביסה את אקרובה 0:79, בעוד פוליס מאשין הסתפקה בניצחון "מזערי" של 0:67 מול באבאיירו.

אגב, אם חשבתם שאלו הניצחונות הגבוהים ביותר שהושגו בהיסטוריה של הכדורגל, אתם טועים. ב-31 באוקטובר 2002 ניצחה קבוצת אדמה 0:149 את אנטננריבו בליגת העל של מדגסקר, אבל זוהי תוצאה באמת חריגה. הקבוצה הראשונה שקבעה את תוצאת השיא למשחק כדורגל רשמי ומקצועני היא ארברות' הסקוטית, שניצחה בגביע המקומי את בון אקורד מהעיר דנדי, 0:36 ב-1885.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully