וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חמור הוגש נגד שאול אייזנברג

22.7.2013 / 12:11

לפי טענת האיגוד, הבטוחות שהפקיד כיו"ר הפועל ת"א נשים לא ברות מימוש. אייזנברג הגיש תלונה על איומים מצד איתן רוב

כתב אישום חריף הוגש היום (שני) נגד שאול אייזנברג על ידי עורך דין טל אור, נציגו של היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל. כתב האישום כולל את הסעיפים "עבירה על תקנון האיגוד או הוראה מפורשת", ו/או "עבירות בענייני כספים", וזאת בגין עבירות לכאורה על הוראות תקנון הרשות לבקרת תקציבים.

בכתב האישום מציין אור כי אייזנברג הפקיד בטוחות בסך 250 אלף שקלים בתחילת עונת 2011/12, בתוקף תפקידו כבעל זכות חתימה בהפועל תל אביב נשים. לאחר שהקבוצה לא הסדירה את מלוא חובותיה כלפי שחקניותיה ומאמנה בעונה הזאת, ומאחר שניתן כנגדה פסק בוררוות לטובת שחקניות הקבוצה, הודיעה הרשות ליושב ראש על מימוש הבטוחות. לאחר מאבק משפטי שנמשך לאורך כמעט שנה, הודיעו בחודש שעבר ברשות לאייזנברג על מימוש הבטוחות, אך להפתעתם הבטוחות חזרו.

היועץ המשפטי מבקש כי הבטוחות ימומשו וכמו כן לגזור פסק דין קשה כנגד אייזנברג, "אי כיבוד ההמחאות, כאמור, פוגע באופן קשה בתפקודו של האיגוד, פוגע באופן קשה בתדמית האיגוד, פוגע באופן קשה באמון הציבור באיגוד ובמיוחד פוגע קשה בשחקניות ובמאמן הקבוצה. את כל אלה יש להביא בחשבות בבוא בית הדין המשמעתי לגזור את עונשו של הנאשם".

שאול אייזנברג לקראת הבחירות לאיגוד הכדורסל. מגד גוזני
שאול אייזנברג/מגד גוזני

בתוך כך, שאול אייזנברג הגיש היום תלונה ליועץ המשפטי של איגוד הכדורסל רונן ויינברג כנגד חבר הנהלת איגוד הכדורסל ונשיאות האיגוד איתן רוב. בתלונה מציין אייזנברג כי רוב איים על חבר סיעת "עוז" צביקה ליבר בפגישה שנערכה במכון וינגייט ואמר לאחר שהלך: "אחד כזה מחסלים בכדור ממוקד אחד במצח". יו"ר הפועל תל אביב לשעבר ביקש מויינברג להשעות את רוב מכל פעילות במסגרת איגוד הכדורסל.

"ביום רביעי 17 ביולי בשעה 19:15 לערך, בפגישה שנערכה במכון וינגייט בין ראשי סיעת חמשת המרכזים ולבין ראשי סיעת עוז ולאחר שצבי ליבר עזב את הפגישה אמר לי איתן רוב, 'ליבר מדבר נגדי ומשמיץ אותי וגם אנשים אחרים ואחד כזה מחסלים בכדור ממוקד אחד במצח'. הייתי המום מהדברים הללו", כתב אייזנברג במכתבו, "במהלך ישיבת האסיפה הכללית בתוך כדי ויכוח עם איתן רוב, שהתבטא באופן כוחני אמרתי לו, 'אתה גם אמרת לי ביום רביעי שאת ליבר צריך לחסל בכדור ממוקד אחד במצח'. בתגובה אמר רוב 'לא אמרתי, אתה שקרן', אני הגבתי, 'כן אמרת, אתה שקרן' וכך חוזר חלילה".

עוד הוסיף חבר סיעת "עוז": "חיים אוחיון שישב לצידו של איתן רוב באסיפה וגם בפגישה בוינגייט התערב ואמר שאיתן אכן אמר את ששאול אומר אבל בהמשך או בהקשר למשהו נוסף. לאחר שאוחיון אישר שרוב אמר את הדברים פניתי אלייך שתפעל בעניין. תשובתך היתה שאפנה למשטרה. כאשר אמרתי לרוב שאתה ממליץ שאפנה למשטרה הוא השיב לי בטון מאיים, 'אני יודע איך לטפל באנשים כמוך'".

איתן רוב. אורי לנץ
אייזנברג ביקש מויינברג להשעות את רוב מכל פעילות במסגרת איגוד הכדורסל. רוב/אורי לנץ

איתן רוב: "לא היו דברים מעולם, לא איימתי על ליבר, זה לא סגנוני, השיח באיגוד הכדורסל צריך להיות אחר. אני מגנה בכל תוקף אלימות כלשהי גם אם היא מילולית".

חיים אוחיון: "אייזנברג עושה פה חטא על פשע. ישבנו לישיבה עם יד מושטת לחבר את עוז בניהול משותף לאיגוד הכדורסל, בשיטה שנהוגה באיגוד הכדורסל מימים ימימה. במסגרת הזאת הוצע לאייזנברג להיות יו"ר מיתוג ושיווק הכדורסל, כל מה שעושה עד עכשיו הוא ההיפך ממהות התפקיד שאליו הוא חותר. גם במקרה הזה, כששמע דברים מעולם הדימויים שהוצאו מהקשרם. אלה דברים שמקורם בהטלת רפש של סיעת עוז כלפי איתן רוב, אשר בתגובה אמר שהוא לא ייגרר להתנהגות שלהם ואם יהיו לו דברים קונקרטיים הוא יתנהג כצלף שיורה דבר מדויק, ולא בליל של האשמות. אף אחד לא תיאר לעצמו שאיתן רוב הפך להיות מחסל לעת מצוא. זה לא דרכו, משנתו. ההיפך הוא הנכון. זה עוד מהלך שנועד לדרדר את איגוד הכדורסל ולא לאפשר את השינויים הנדרשים שהם משאלה של כל מי שנמצא באיגוד הכדורסל, כולל סיעת עוז. הדרך שסיעת עוז בחרה, לא מובילה לשום פיתרון, אלא רק להכפשה וליצירת אטמוספירה שלילית שלא תואמת את הישגים של הכדורסל הישראלי".

חיים אוחיון בעלי גלבוע/גליל. ברני ארדוב
"אייזנברג עושה פה חטא על פשע". חיים אוחיון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully