וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר מוטאפצ'יץ': "טייריס רייס הוא שחקן שהייתי רוצה אצלי"

יואב בורוביץ', כל העיר

17.7.2013 / 11:08

כוכב הפועל ירושלים לשעבר ועוזר מאמן באיירן בהווה התראיין לשבועון "כל העיר": "רייס יכול להצליח במכבי. הלפרין מתאים למכבי? "בבאיירן הוא לא יהיה. זה עונה על השאלה?"

ברני ארדוב

מה מתכננת מכבי תל אביב לעונה הקרובה? וויצ'יץ' מגלה

אמיר (מוקי) מוטאפצ'יץ' הוא אחת מאגדות הכדורסל היוגוסלבי לשעבר ומהזרים האיכותיים ששיחקו בישראל בשנות ה-90 ובהפועל ירושלים אי פעם. כיום הוא עוזר המאמן בבאיירן מינכן, ובראיון שהעניק לשבועון הירושלמי "כל העיר" הוא דיבר על טייריס רייס וגם על יותם הלפרין, שאמור אף הוא להצטרף למכבי תל אביב.

שחקן הפועל ירושלים לשעבר אמיר מוטאפצ'יץ'. Boris Streubel, AP
מפרגן לרייס, קצת פחות להלפרין. מוטאפצ'יץ'/AP, Boris Streubel

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לאחר שנתיים נפלאות (1989-1991) במלחה לצדם של ארז חזן ודורון שפע בקו האחורי, כאשר "מוקי" הוא הרכז והמנהיג הבלתי מעורער, ערק מוטאפצ'יץ', שחקן נבחרת יוגוסלביה, לגרמניה - שם הפך לאייקון של אלבה ברלין. מוטאפצ'יץ' הבוסני שיחק באלבה עד פרישתו ב-1993 ולאחר מכן הפך להיות עוזר המאמן והמאמן הראשי- בסך הכל העביר בקבוצה בעיר הבירה 14 עונות. לאחר מכן עבר מוטאפצ'יץ' לקבוצות נוספות בגרמניה ובפולין, ובינואר האחרון קיבל הזמנה מהמאמן האגדי סווטיסלב פסיץ' לעבוד לצדו בבאיירן מינכן. "באיירן היא מועדון כדורגל וספורט ענק שגם רוצה להפוך למועדון ענק בכדורסל", מסביר מוטאפצ'יץ', שמעביר אימונים בקבוצה הבוגרת וגם אחראי על אקדמיית הצעירים של באיירן. במסגרת עבודתו במועדון הפאר הבווארי גם הספיק מוטאפצ'יץ' לעבוד עם שחקן הרכש החדש של מכבי תל אביב, טייריס רייס, ועם הגארד הישראלי שבדרך לנוקיה, יותם הלפרין.

למוטאפצ'יץ' יש דעות נחרצות למדי בנוגע לשני השחקנים שעשויים לשתף פעולה במכבי בעונה הקרובה, אך הדעות הללו שונות בתכלית. "טייריס רייס היה השחקן הכי טוב שלנו בבאיירן, בהפרש גדול", טוען עוזר המאמן של פסיץ'. "רייס הוביל אצלנו גם בנקודות (15.8) וגם באסיסטים (4.4). הוא קומבו גארד שגם יודע ליצור וגם יודע לסיים. לדעתי במהות הוא יותר סקורר מפליימייקר אבל אין ספק שהוא מסוגל לעשות את שניהם. למרות זאת, הוא בהחלט יכול עוד לשפר קבלת החלטות אבל הוא שחקן שהייתי רוצה אצלי. וגם אנחנו בבאיירן מאוד רצינו להשאיר אותו, אבל לא יכולנו להתחרות עם ההצעה של מכבי".

לדעתו של מוטאפצ'יץ' ההצעה של מכבי לרייס מכפילה את הסכום שהשתכר במינכן, וזאת למרות שמדובר במועדון פאר שמביא כ-7,000 צופים בממוצע למשחק. "אבל המחירים כאן מאוד נורמליים", מציין מוטאפצ'יץ', "הכסף בכדורסל הגרמני עדיין לא ברמה של הקבוצות הגדולות באירופה".

לדעתו של מוטאפצ'יץ', "רייס יכול להצליח מאוד במכבי. אבל הם יצטרכו לתת בו אמון ולתת לו גם לבצע טעויות. אני סומך על דייויד בלאט, מי ששיחק איתי בהפועל ירושלים ועדיין אחד האנשים שאני נמצא איתם בקשר בכדורסל הישראלי".

טייריס רייס שחקן באיירן מינכן. Stuart Franklin, GettyImages
"השחקן הכי טוב שלנו בבאיירן, בהפרש גדול". טייריס רייס/GettyImages, Stuart Franklin

הדעה החיובית של מוקי מוטאפצ'יץ' על עסקת הבאתו של רייס די משתנה כאשר הוא מתבקש להתייחס ליותם הלפרין. "אני לא יודע אם יותם בסוף ישחק במכבי, אבל במינכן הוא לא יישאר כי המועדון קיבל החלטה לקדם שחקני צעירים גרמנים על חשבונו", מציין מוטאפצ'יץ', שלדעתו "יותם השתפר כאן מאז שהגעתי כי יכולתי לעבוד איתו. הוא שחקן חכם ויש לו יד טובה. אבל זה נכון שהיו ממנו ציפיות גדולות יותר כשהביאו אותו לכאן".

הלפרין, שהסתפק ב-6.3 נקודות ו-2.3 אסיסטים בממוצע בלבד, צפוי לשחק בעונה הקרובה במכבי, שלפי הערכות תשלם לו כ-1.5 מיליון דולר שלוש שנים. מוטאפצ'יץ' אינו מוכן להתייחס לשכרו של הלפרין, במכבי או במינכן, אבל כדאי להקשיב להערכה המקצועית שלו. "יותם מאוד התקשה בליגה הגרמנית כי כל קבוצה יכולה להחתים כאן שישה זרים, ומרבית הקבוצות מחתימות גארדים אמריקאים. ליותם היה קשה מאוד להתמודד עם הגארדים האמריקאים היריבים גם בהגנה וגם בהתקפה. הוא פשוט לא מספיק חזק ומהיר. חסרה לו אתלטיות. זה חבל, כי מדובר בשחקן חכם וחזק בראש. אם הלפרין היה משקיע גם בפיזיות שלו ועובד על הגוף שלו זה היה מאוד עוזר לו".

אתה חושב ששחקן כמוהו, שמאכזב כבר די הרבה שנים, בכלל מתאים לקבוצה עם אספירציות כמו מכבי?

"אני לא יודע. אבל אני יודע שכאן במינכן הלפרין לא נשאר. אולי זה עונה לך על השאלה".

שחקן באיירן מינכן יותם הלפרין. GettyImages
"לא יודע אם יצליח במכבי, אבל בבאיירן הוא לא נשאר"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully