וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאגן עצום": שערוריית הסמים באתלטיקה, היום שאחרי

באתלטיקה מנסים לעכל את פרשיית הסמים האחרונה. העיתונאי סיימון הארט: "גם החפים מפשע ייצבעו במברשת של חדשות"

ג'יימס דאסאלו אצן בריטי. Jan Kruger, GettyImages
דאסאלו כמשל/GettyImages, Jan Kruger

כמה שעות עברו כבר מאז הפרסומים לפיהם טייסון גיי, אסאפה אסאפה וארבעה אתלטים ג'מייקנים נוספים נתפסו על שימוש בחומרים אסורים. הכול עדיין ראשוני, וכמובן שצריך לחכות לבדיקות המבחנות המשניות לפני שיהיה אפשר להגיע למסקנות חותכות באמת, אבל כבר היום (שני) ענף האתלטיקה מנסה להבין לאן כל העסק הולך.

"סמכתי על מישהו והוא פשוט אכזב אותי", אמר גיי אתמול. "עשיתי טעות. אני פורש מתחרות הדיאמונד ליג שתתקיים השבוע במונאקו ומאליפות העולם. אני יודע בדיוק מה השתבש, אבל אני לא יכול לדבר על זה כרגע. קשה לי, תמיד הייתי אתלט נקי מסמים". כשנתבקש לומר מיהו אותו אדם, הוסיף גיי: "איני יכול לומר. לפעמים אתה פשוט סומך על בן אדם. זה מה שאנשים עושים". גיי כבר פסל עצמו מהשתתפות באליפות העולם במוסקבה.

ברשות האמריקאית למלחמה בסמים, USADA, הגיבו: "הארגון מעריך את הגישה של מר גיי לגבי המצב ולגבי התנדבותו להסיר עצמו מרשימת המתחרים בתחרויות הקרובות, כל עוד הנושא עדיין בבדיקה. מבחנה ב' תנותח בקרוב, וברוב המקרים, אתלטים הם חפים מפשע כל עוד לא הוכח אחרת. כל ניסיון לנפח את הפרשה או לעסוק בספקולציות הוא ההפך מפייר פליי ונגד כל מי שאוהב ספורט נקי".

בעוד גיי לקח את הדברים בבגרות, פאוול הכריז אתמול: "מעולם לא לקחתי חומרים אסורים באופן מודע או באופן רצוני. מעולם לא הייתי רמאי, ואני לא רמאי עכשיו".

סקנדל סמים ענק באתלטיקה הקלה

אסאפה פאוול, טייסון גיי. GettyImages
"אבל גם החפים מפשע ייצבעו עכשיו במברשת של חשדות, לאחר שגילינו ששני האנשים המהירים ביותר השנה נכשלו בבדיקות סמים". פאוול וגיי/GettyImages

ברור שברחבי העולם לא באמת מחכים למבחנות ב' במקרים של פאוול וגיי. השוק הראשוני כבר נצבר, ובכלי התקשורת כבר חושבים על השלכות, ועל מי נקי ומי לא. סיימון הארט מ"הטלגרף", למשל, כתב על השיא האישי הנהדר של ג'יימס דאסאלו הבריטי. דאסאלו גילח 12 מאיות משיאו, בדרך ל-9.91 ב-100 מטר - התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה הבריטית והתוצאה הטובה ביותר בעולם השנה. "אין לרמז שההופעה הנהדרת של דאסאלו הושגה עם דברים אחרים פרט לכישרון, עבודה קשה ואימון מבריק", כתב הארט, "אבל גם החפים מפשע ייצבעו עכשיו במברשת של חשדות, לאחר שגילינו ששני האנשים המהירים ביותר השנה נכשלו בבדיקות סמים".

הארט, כמובן, קינח באופטימיות שנגסה בכל חובב אתלטיקה. "אחרי הפרישות האחרונות", הוא כתב, "האחרון שנשאר במרוץ מול בולט ב-100 מטר הוא ג'סטין גאטלין - אדם שנכשל פעמיים בבדיקות סמים בקריירה, ורק חזר ב-2010 אחרי השעיה של ארבע שנים. זה בלאגן עצום".

הרצה למרחקים ארוכים, קארה גאוצ'ר, צייצה בטוויטר: "אני שבורת לב מהחדשות על טייסון גיי. תמיד אהבתי אותו. תמשיכו לנקות את הספורט, USADA, יש עוד הרבה רמאים בחוץ".

האצן וואלאס ספירמון ג'וניור: "מתפלל עבור טייסון גיי, הרבה כבוד - זה כל מה שאני יכול לומר. אני מאחל לך בהצלחה. התחלנו ביחד ואני שומר על הגב שלך".

אצן המשוכות דייויד אוליבר: "אתלטים! יש יותר מדי משאבים לבדוק שימוש בחומרים אסורים בספורט. תהיו חכמים יותר".

אנג'לו טיילור, אלוף אולימפי ב-400 משוכות: "לקח חשוב ללמוד, אתלטים צעירים וותיקים. אתם ורק אתם אחראים למה שקורה בגוף שלכם".

האצנית ביאנקה נייט: "האנשים שמכירים אותך נשארים איתך טייסון גיי. דע את זה".

אתלטיקה בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'סטין גאטלין ספרינטר אמריקאי. Cameron Spencer, GettyImages
"האחרון שנשאר במרוץ מול בולט ב-100 מטר הוא ג'סטין גאטלין - אדם שנכשל פעמיים בבדיקות סמים בקריירה, ורק חזר ב-2010 אחרי השעיה של ארבע שנים. זה בלאגן עצום". גאטלין/GettyImages, Cameron Spencer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully