וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייר מנקובסקי: "אף פעם לא נשכח את הרגע הזה"

צרפת חגגה זכייה במונדיאליטו, דשאן יודע: "ההישג הזה חשוב לעתיד שלנו". סוארס ניחם: "נתתם הכול עבור אורוגוואי"

אליפות העולם עד גיל 20 הגיעה בליל אמש (שבת) לסיומה בצורה הדרמטית ביותר שיכולה להיות, דו קרב בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. 120 הדקות של הגמר בין צרפת לאורוגוואי היו חלשות להחריד והסתיימו ב-0:0, כשהעייפות והמתח ניכרים היטב על השחקנים. בפנדלים, הסלסטה היו הרבה יותר לחוצים והשוער הצרפתי אלפונס אראולה הפך לגיבור האומה עם שתי הדיפות בדרך לניצחון 1:4 וזכייה ראשונה של הטריקולור בתואר. חגיגות יום הבסטיליה, שחל היום, החלו קצת יותר מוקדם השנה בצרפת.

"היס-טו-רי-ה" זעקה הבוקר הכותרת הראשית ב"ל'אקיפ", שם פירגנו לצעירים שלהם, שסבלו משלב בתים קשה שכלל הפסד לספרד ותיקו מול ארצות הברית, אך הוכיחו עליונות בנוקאאוט עם רביעיות מול טורקיה המארחת ואוזבקיסטן וניצחון על גאנה לפני הדרמה מול אורוגוואי.

המאמן הצרפתי, פייר מנקובסקי, אמר: "אנחנו כל כך מאושרים. הייתה לנו משימה והשלמנו אותה. אף פעם לא נשכח את הרגע הזה. השחקנים היו מצוינים, הם היו נהדרים לכל אורך הדרך, גם בהתנהלות מחוץ למגרש. זה ניצחון ענק. ידענו שבפנדלים הכול יכול לקרות".

פייר מנקובסקי מאמן נבחרת צרפת עד גיל 20. AP
מנקובסקי ופוגבה עם הגביע/AP

מאמן הנבחרת הבוגרת של צרפת, דידייה דשאן, אמר לאתר "פיפ"א": "יש תמורה לכל העבודה הקשה שעושים המאמנים הצרפתים עם הנבחרות הצעירות. ההישג הזה חשוב לעתיד של הכדורגל הצרפתי. לדור הזה יהיו עוד הרבה משוכות לעבור בהמשך. היה להם את הפוטנציאל והם עשו את זה, אז אני מברך אותם".

אגב, אחרי הניצחון אמש, צרפת הפכה למדינה הראשונה בעולם שזוכה במונדיאל הבוגרים, בגביע הקונפדרציות, במדליית זהב אולימפית ובאליפויות העולם עד גיל 17 ועד גיל 20.

הדרום אמריקאים ניסו לעכל את ההפסד המר וזכו לתמיכה מלואיס סוארס. חלוץ הנבחרת הבוגרת צייץ בסיום: "אני מאוד גאה בכל מה שעשיתם היום. השארתם הכול על המגרש עבור המדינה שלנו. עבורנו, אתם האלופים! קדימה אורוגוואי!".

בתואר שחקן הטורניר זכה קפטן האלופה פול פוגבה, שכיכב בעונה החולפת ביובנטוס. את המקומות הבאים על הפודיום לקחו ניקולאס לופס האורוגוואי, שדווקא אתמול הירבה להחמיץ וקליפורד אבואגיה, שהוביל את גאנה לזכייה במדליית הארד. חברו לנבחרת, אבנעזר אסיפואה, סיים כמלך השערים עם שישה כיבושים, בעוד השוער האורוגוואי גיז'רמו דה אמורס, שהיה נהדר גם בגמר, זכה ב"כפפת הזהב" לשוער הטוב בטורניר.

צרפת זכתה באליפות העולם עד גיל 20

ז'ופרה קונדוגביה התגבר על הצרות ומוביל את צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully