וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון תוקף בחזרה: "מה שרקוב זה המוח של זליכה"

9.7.2013 / 11:30

יו"ר ההתאחדות במתקפה חריפה על פרופ' ירון זליכה: "לא יכול להיות שהוא ידבר ככה". נשיא פיפ"א ספ בלאטר על הדו"ח: "אם הוא ייושם, ההתאחדות עלולה לספוג עונש השעיה. דיברתי עם לבנת, היא אמרה לי שאין בעיה בהתאחדות"

קובי אליהו

אבי לוזון תקף היום (שלישי) בחריפות את פרופ' ירון זליכה, בעקבות הדברים החריפים שאמר אתמול בפרסום מסקנות הוועדה. לוזון אמר את הדברים במהלך מסיבת העיתונאים לכבוד ביקורו בישראל של נשיא פיפ"א ספ בלאטר. לוזון התייחס לזליכה ואמר: "מה שרקוב זה המוח שלו", בהתייחסו לדברי זליכה על כך ש"היסודות בכדורגל רקובים".

נשיא פיפ"א בלאטר החל בשבת מסע בן ארבעה ימים במזרח התיכון, במסגרתו הוא הגיע לישראל ואחרי שערך סיור ברשות הפלסטינית. הביקור של בלאטר הגיע בעקבות החלטת ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל לקדם את הכדורגל הפלסטיני, וכמובן על רקע הסערה בישראל עקב דו"ח ועדת זליכה.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
היו"ר הישראלי שוב יורה. בלאטר ולוזון/קובי אליהו

"לכאורה מנסים להציג את זה כמאבק אישי בין לימור לבנת וחבר מרעיה לבין אבי לוזון", פתח היו"ר את דבריו, "מנסים לייצר כאילו השרה מחפשת את הראש שלי. אני מודיע לכם, ויש לי את כל התמיכה של פיפ"א ואופ"א וכל מוסד בעולם. לעולם אף אחד לא יתערב בבחירת יו"ר ההתאחדות לכדורגל. רק קבוצות יכולות. כך זה יהיה וכך זה יישאר. כל אדם במדינת ישראל שאין לו עבר פלילי מוזמן להציג את המועמדות שלו ומי שיקבל 51 אחוז מהקולות יהיה יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

"זליכה אמר שהכדורגל רקוב? מה שרקוב זה אצלו במוח, כי לא יכול להיות שהוא יגיד דבר כזה על מוסד שנבדק ולא נמצא בו שום דבר ושום רבב. הכדורגל הישראלי מתנהל בשקיפות בצלילות וברמה הגבוהה ביותר. אנחנו מקבלים תשבחות בכל העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא פיפ"א, ספ בלאטר. קובי אליהו
"מר רג'וב רצה להטיל סנקציות על ישראל בפרשת המעברים. מר בלאטר בחוכמתו הצליח להוריד את הנושא מסדר היום". לוזון/קובי אליהו

אבי לוזון ציין כי "לא צפיתי במסיבת העיתונאים, שמעתי דיווחים. אני רוצה להתייחס. אותו זליכה שטוען מה שטוען, שם אותי בחברה טובה. רק לפני שבוע-שבועיים הוא תקף בצורה חזקה ביותר את סטנלי פישר הנגיד, את שר האוצר היוצא שטייניץ, את שר האוצר לפיד, את בנימין נתניהו, כך שאני בחברה טובה מאוד. יש בחירות ב-2014, נראה מי המועמדים. אם אראה מועמד ברמה גבוהה שיכול לקדם את הכדורגל - יכול להיות שאפילו אתמוך בו".

"אני לא חרד למצב הכדורגל משתי סיבות. הקבוצות יכולות להחליט מתי להתחיל את הליגה. אם יחליטו בעוד שבועיים, זה יהיה בעוד שבועיים. אם ירצו להשבית, שישביתו. בוא נראה איך מדינת ישראל מסתדרת בלי הכדורגל. יענקל'ה שחר או מיטש גולדאהר לא יכולים להסתדר בלי הכסף מהטוטו? מכבי פתח תקוה ומ.ס. אשדוד לא יכולות להסתדר בלי 2 מיליון שקל? הן יכולות.

"לבנת ופישביין כבר אמרו שהם לא יכפו שום שינוי על ההתאחדות הישראלית כי הם מבינים את המשמעויות. אני מחכה לראות את מכבי תל אביב מול גיורי באלופות, את הפועל תל אביב ומכבי חיפה. זה לא רק הבעיה של נבחרת ישראל, זה הנבחרת האולימפית ונבחרות הנוער.

"זו הזדמנות בשבילי להודות לבלאטר. הוא השגריר הכי טוב בעולם והוא שומר עלינו מכל משמר. הוא שומר עליה והוא יודע כמה שההתאחדות מקצועית מקצוענית ותמיד ממלאה אחרי חוקי פיפ"א ואופ"א".

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
חזית משותפת. בלאטר ולוזון/קובי אליהו

לוזון התייחס למצב מול הפלסטינים: "הביקור של בלאטר התחיל בגלל שבקונגרס האחרון במאוריציוס מר רג'וב רצה להטיל סנקציות על ישראל בפרשת המעברים. מר בלאטר בחוכמתו הצליח להוריד את הנושא מסדר היום, על ידי כך שהבטיח שיגיע לארץ וינסה למצוא פתרון לבעיה. הוא היה ברשות הפלסטינית, שמע את דבריהם, והיום נפגשנו עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. ראש הממשלה הסביר מדוע יש בעיות לכאורה עם המעברים, אבל הראו לנו נתונים, לפיהם כל בקשה שלהם מינואר 2013 ועד היום לא סורבה. אם יש להם איזו טענה, אני לא יודע על מה. ייעשה מפגש נוסף בנושא, כי אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה. רוצים כדורגל בכל העולם, לנו אכפת מכדורגל. זה ענף שמאחד את כולם".

בלאטר אמר: "הגעתי לדבר על ההתנהלות בין ההתאחדות הישראלית והפלסטינית. הבוקר נפגשתי עם ראש הממשלה נתניהו. הסברתי לראש הממשלה שצריך להקל על המעבר של קבוצות, שחקנים, ציוד וכל הדברים הנלווים בין הגדה לישראל וחזרה. הבנתי שיש בעיה פוליטית ואסור לנו להיכנס לדברים פוליטיים. אבל ביקשתי מראש הממשלה לנסות ולפתור את הבעיה, והוא הסכים לעזור. הוא גם ביקש ממני לעזור לו ולמדינת ישראל, שכדורגל לא יהיה ככלי מיקוח לפעולות אחרות, בטח שפוליטיות. הצעתי שהצעד הבא יהיה הקמת צוות משימה בראשות יו"ר ההתאחדות הישראלית, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, נשיא אופ"א מישל פלאטיני ואנשים נוספים.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
לוזון ובלאטר/קובי אליהו

"נקודה נוספת שעכשיו הוסברה על ידי היו"ר אבי", המשיך בלאטר, "היא לגבי התערבות על ידי שרת הספורט לימור לבנת, בדו"ח שקיבלתי וקראתי. אני לא עומד לאיים, זה לא התפקיד שלי לאיים על רשויות מדיניות. אבל אם הדו"ח הזה ייושם, אז ההתאחדות תעמוד בקשיים. לא רק השעיה של נבחרת ישראל אלא השעיה של כל פעולות מועדונים נוער שופטים קבוצות, גם התמיכה הכלכלית תופסק עד שזה יקרה. אני מקווה שאנחנו לא נשעה. בדיוק היה פה יורו 2013, הצלחה מסחררת. ההתאחדות עובדת נהדר.

"זה לא כרטיס צהוב, זו רק אזהרה. אבל אם דבר כזה יקרה לא תהיה לנו אלטרנטיבה. זו החלטה שקיבלנו - השעינו את קמרון, והם עדיין עובדים לחזור בחזרה לפעילות. שאלתי היום את השרה לבנת, במהלך בפגישה עם ראש הממשלה, האם יש בעיה עם ההתאחדות לכדורגל? לבנת אמרה שאין בעיה".

מלשכת שרת הספורט נמסר היום: "יש כאן הזדמנות היסטורית לביצוע שינוי חשוב בכדורגל הישראלי. אני מאמינה שנשיא פיפ?א רוצה שהכדורגל יהיה נקי מתופעות שליליות כדוגמת ניגודי עניינים. לציבור אוהדי הכדורגל בישראל מגיעים התאחדות ויו?ר התאחדות שאינם נמצאים בניגוד עניינים ושאין להם זיקה לאחת הקבוצות. כל מי שאוהב את הכדורגל הישראלי והוא יקר ללבו מבין ומרגיש שהוא זקוק לשינוי. אני מתחייבת להמשיך לעמוד לצד ראשי הקבוצות באתגר של שינוי עתיד פני הכדורגל הישראלי".

עוד לפני מסיבת העיתונאים, בלאטר כאמור נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח איתו על התלונות של ראשי הכדורגל הפלסטיני. בפגישה נכחו גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון.

ראש הממשלה הציג בפני בלאטר עדויות מוחשיות לשימוש שעושים הפלסטינים במגרשי כדורגל כבסיסי שיגור רקטות לעבר האוכלוסייה האזרחית בישראל ואמר: "הפלסטינים מבצעים פשע מלחמה כפול: מסתתרים מאחורי אוכלוסייה אזרחית ומגרשי כדורגל כדי לתקוף אזרחים ישראלים".

נתניהו הציג בפני נשיא פיפ"א צילומים המראים שיגורי טילים מלב האוכלוסייה האזרחית בעזה לעבר ישראל, תצלומי אוויר המראים את נקודות השיגור של טילי פג'ר 5 מאצטדיון הכדורגל בעזה ועוד. "אנו מבקשים מפיפ"א לתת לישראל 'משחק הוגן' (fair play) ולא לאפשר לנצל את הארגון ואת הכדורגל להפצת תעמולה שקרית נגד ישראל" אמר נתניהו.

אבי לוזון, לימור לבנת, ספ בלאטר, בנימין נתניהו. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בלאטר בלשכת נתניהו, ביחד עם לבנת ולוזון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully